عشق با نان اضافه کتابی برای گروه سنی نوجوان

عشق با نان اضافه کتابی برای گروه سنی نوجوان
t عشق با نان اضافه کتابی برای گروه سنی نوجوان

عشق با نان اضافه: مجموعه داستان طنز
نویسنده: سید سعید هاشمی
انتشارات: چرخ و فلک

“اگر به آدم های دور برمان که هر روز می بینمشان و بی اعتنا از کنارشان رد می شویم نگاهی بیندازیم، می فهمیم که از کره ماه نیامده اند. حالا اگر آن ها را کنار هم جمع کنیم شلم شوربایی می شود که نگو و نپرس. میگی نه، بیا خودت ببین، تعارف نکن…”

سید سعید هاشمی زادهٔ ۶ بهمن ۱۳۵۳ شاعر و نویسنده کتاب های کودک و نوجوان است. هاشمی مدتی سردبیر ماهنامهٔ «مهیار» بود که برای جوانان منتشر می شد و در زمینه فرهنگ و معارف اسلامی فعالیت می کرد.

تألیفات وی در زمینه شعر، داستان و نثر ادبی است که عبارتند از:

• به شیرینی شعر (مجموعه نثر ادبی ـ بوستان کتاب ـ ۱۳۹۲)
• فرزند آب و مهتاب (داستان بلند تاریخی ـ بوستان کتاب ـ ۱۳۹۲)
• عشق با نان اضافه (مجموعه داستان طنز ـ چرخ فلک ـ ۱۳۹۳)
• از نوک خودکار من گل می چکد (مجموعه شعر نوجوان ـ کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان ـ ۱۳۹۴)
• بابا بزرگ آلبالو گیلاسی (داستان بلند طنز ـ چرخ فلک ـ ۱۳۹۵)
• محله میکروب خان (مجموعه طنز نوجوان ـ چرخ فلک – 1394)

عشق با نان اضافه مجموعه ای از داستان های کوتاه است که برای گروه سنی《د》و 《ه》نوشته شده است و از زندگی واقعی مایه گرفته اند. زندگی جدی بزرگترها. اما وقتی چاشنی طنز به آن اضافه می شود می تواند برای نوجوان ها هم جذاب باشد. داستان های کوتاهی که فارغ از کوتاهی شان سر و ته دارند و قرار نیست داستان ناتمام بماند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع کلمه با وو مثل داوود رو یاد بگیر!

جنایت و مکافات، آقا اجازه! بی زحمت ما را بزنید، عشق با نان اضافه، حیف که زندان نرفته ای، جواب دندان شکن اصغر آقا، آگهی های فرهنگی روزنامه زرشک، آقای بوق، روزهای سخت جدول حل کردن، باغبان ساده دل و آخر و عاقبتش و روزی که لالمونی گرفتیم عنوان 10 داستان طنزی است که در این کتاب منتشر شده اند.

هر کدام از این داستان ها به بخشی از دغدغه های زندگی می پردازد. یکی دنبال کار می گردد، یکی سعی می کند در شغلش موفق باشد.دیگری به دنبال همسری مناسب می گردد و…

این کتاب داستان های جذابی دارد که از خواندنش خسته نمی شوید و پس از اتمام هر کدام از داستان ها لبخندی به لبتان خواهد آمد. این داستان ها هرچند طنز است ولی در خلال آن راجع به مسائل صحبت می شود که مسائل جدی هستند و دغدغه های مهمی به حساب می آیند.

عنوان داستان ها بسیار هوشمندانه به کار رفته است که در عین حال هم جذاب است و مخاطب را کنجکاو می کند و هم داستان را لو نمی دهد.اگر به دنبال داستان های کوتاهی می گردید که هم طنز باشد و هم سر و ته داشته باشد، این کتاب را امتحان کنید…

یاسمین الهیاریان

t عشق با نان اضافه کتابی برای گروه سنی نوجوان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *