معرفی کتاب «بچه‌های عملیات کرکوک»

t معرفی کتاب «بچه‌های عملیات کرکوک»
t معرفی کتاب «بچه‌های عملیات کرکوک»
بچه‌های عملیات کرکوک

اگر به دنبال تجربه‌ی یک موقعیت هیجان‌انگیز و نفس‌گیر هستی می‌توانی با نوجوان‌هایی که در دوران جنگ در عملیات‌ها شرکت کرده‌اند همراه شوی. یحیای نوجوان، در کتاب بچه‌های عملیات کرکوک، از لحظه به لحظه‌ی یک عملیات چریکی برایمان می‌گوید.

ماجرا از کجا شروع می‌شود؟

یحیی تهران بود که خبر رسید برای شرکت در یک عملیات پارتیزانی در خاک عراق انتخاب شده است. او باید به کرمانشاه و بعد از آن به پایگاه رمضان برود تا با گروه عملیات به خاک عراق وارد شود. یحیی نوجوان است و این اولین‌باری است که در یک عملیات چریکی شرکت می‌کند. او در این عملیات مسئول بخش مخابرات است.

پیاده‌روی در کوهستان و تجربه‌ی عملیات چریکی

در کتاب بچه‌های عملیات کرکوک قدم به قدم با یحیی و گروه پیش می‌رویم و برای رسیدن لحظه‌ی عملیات آماده می‌شویم. شب‌های طولانی پیاده‌روی در کوهستان و سرمای هوا را تجربه می‌کنیم و با حرف‌های فرمانده اطلاعات بیشتری در مورد عملیات به دست می‌آوریم. در نهایت، در شب عملیات، در کنار گروهی پر انرژی و با انگیزه و شجاع خواهیم بود و لحظه‌ی جنگ نیروهای ایران و عراق را از نزدیک می‌بینیم.

لحظه‌هایی که خنده‌ات می‌گیرد…

اگر جزو آن دسته از نوجوان‌هایی هستی که به شرایط هیجان‌انگیز علاقه داری و البته اگر دوست داری از خاطرات جنگ و حال و هوای آن روزهای نوجوان‌های هم‌سن و سال خودت بدانی کتاب بچه های عملیات کرکوک آن‌چه را می‌خواهی به تو می‌دهد.
شاید با خودت فکر کنی در داستانی که در مورد یک عملیات چریکی نوشته شده است همه‌چیز خشک و یک‌نواخت است. اما در این کتاب با لحظه‌های بامزه و طنز دلنشین نویسنده رو به رو خواهی شد و از تصور بعضی صحنه‌ها خنده‌ات خواهد گرفت.

هم داستان خوب، هم اطلاعات ارزشمند

یکی از ویژگی‌های خوب این داستان این است که با اصطلاحات بسیاری آشنا می‌شوی. نویسنده اصطلاحات تخصصی جنگ و عملیات را برایت توضیح می‌دهد و بنابراین بعد از خواندن کتاب نه فقط داستانی شیرین و جذاب و بامزه خوانده‌ای، بلکه کلی اطلاعات در مورد جنگ و عملیات به دست آورده‌ای. در ضمن در صفحه‌های پایانی این کتاب می‌توانی عکس‌هایی از عملیات کرکوک و یحیای نوجوان را در کنار هم‌گروهی‌هایش ببینی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب؛ مهمان هایی با کفش های لنگه به لنگه

اگر می‌خواهی کتاب بچه‌های عملیات کرکوک را بخوانی…

کتاب بچه های عملیات کرکوک خاطرات یحیی نیازی، از بچه‌های مخابرات روزهای جنگ است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «بچه‌های ایران» است که انتشارات سوره‌ی مهر منتشر کرده است. دبیری این مجموعه‌ی کتاب‌ها با احمد دهقان، نویسنده‌ی کودک و نوجوان، است. بچه‌های عملیات کرکوک در ۱۵۲ صفحه و با قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر شده است.

t معرفی کتاب «بچه‌های عملیات کرکوک»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *