مقدمه ای بر روباتیک

t مقدمه ای بر روباتیک
t مقدمه ای بر روباتیک

روباتیک

تا به حال خیلی در مورد روبات و روباتیک با هم مقاله خواندیم و یا اینکه در مورد موضوعات زیادی از این قبیل شنیده ایم، ولی شاید تا به حال به علمی که باعث این همه پیشرفت در دنیای بشری شد دقت نکرده باشیم. علم روباتیک که امروزه در همه جای دنیا استفاده می شود برای ساخت و همچنین تحقیق در مورد رباتها می باشد.

روبات چیست؟ روباتها دستگاههای فیزیکی هستند که برای کارهای خاصی طراحی شده اند و به عبارتی آنها شبیه به خدمتکارانی در اختیار انسان می باشند. آنها به طور معمول دارای احساس نبوده اما به حسگرهایی مجهز می شوند تا محیط اطراف خود را حس کنند و آن فعالیت مورد نظر را انجام دهند.

روبات ها به سه دسته ی کلی روبات های متحرک، روبات های انسان نما(hamanoid)  و بازوهای روباتیک(manipulator )  تقسیم می شوند.

روباتیک

تعاریف دیگر روباتیک

روبات ها یک ماشین قابل برنامه ریزی چندکاره هستند که برای به حرکت درآوردن قطعات یا ابزار آلات مخصوصی برای یک هدف خاص استفاده می شوند.

کانون روباتیک ایالات متحده ۱۹۷۹

روبات یک ماشین مکانیکی است که به طور اتوماتیک عمل می کند. روبات ها می توانند انواع مختلفی از کارها را انجام دهند. روبات ها به خصوص برای انجام کارهایی که برای انسان دشوار و یا خطرناک است بسیار مفید و مناسب می باشند.

روباتیک

چند قانون مربوط به روبات ها

The word book encyclopedia1995

یک روبات واقعی ماشینی است که می تواند فکر کند، مانند یک کامپیوتر برنامه ریزی شود و برای انجام وظایفش حرکات گوناگونی را انجام دهد. ماشینهایی که فقط یک عمل خاص را انجام می دهند و قابلیت برنامه ریزی مجدد را ندارند روبات واقعی نیستند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فلش مموری هایی با شکل های عجیب

The new book of knowledge1998

روبات ماشینی است که وظیفه اش را به طور خودکار انجام می دهد. حرکات روبات توسط ریز پردازنده ای که برای آن منظور برنامه ریزی شده است کنترل می شود.

 Word book young scientist2000

روبات ماشینی است که می تواند از محیط اطرافش اطلاعاتی استخراج کند و از دانش خود نسبت به محیط برای انجام اعمال غیر تکراری بهره گیرد.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t مقدمه ای بر روباتیک
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *