من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان برای ویولن دارم ولی هر وقت…

t من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان برای ویولن دارم ولی هر وقت...

پرسش

من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان دارم ولی نمی دانم چرا هر وقت وارد کلاس ایشان می شوم برای نواختن ویولن در را که باز می کنم دست و پام از استرس می لرزد و  اشتباه می نوازم. چه کار باید کنم؟

پاسخ

سلام دوست خوبم

اینکه اشاره کردی که استاد سختگیری داری به احتمال زیاد همین هم موجب میشه که نتونی تسلط بر خودت داشته باشی و به همین دلیل به خوبی از پس نواختن سازت حتی در شرایطی که اطمینان داری برنمی­ آیی.

اما موضوع مهمتر اینه که احتمالا در این موضوع خودت هم انتظارات زیادی از خودت داری. وقتی خودت در موقعیت یک استاد سختگیر برای خودت قرار میگیری آنوقت مشکلات بیشتر می­شوند. اگر تلاش کنی که انتظار زیاده از اندازه از خودت نداشته باشی و به خودت بگویی اگر خراب هم کردم مهم نیست در این صورت در کلاس راحت تر خواهی بود.

هم چنین بد نیست در تمام مدتی که در خانه تمرین میکنی، فکر کنی که استادت هم حضور دارد این آمادگی در تو بیشتر می­شود که در شرایط حضور واقعی ایشان هم احساس راحتی که قبل داشتی را پیدا کنی. اما همین کار را باید در کلاس انجام دهی و موقع نواختن تمام مدت به خودت القا کنی که گویا کسی در کلاس نیست و تو داری به تنهایی کار میکنی، در این شرایط، آمادگی­های درونی به سراغت می­ آیند و قطعا شرایط خوبی را تجربه خواهی کرد.

موفق باشی

برای طرح پرسش از خانم دکتر سلیقه دار در کادر پایین صفحه پیام بگذارید و یا از طریق ایمیل INFO@NOJAVANHA.COM اقدام نمایید.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من 14 ساله هستم و همونطور که میدونید بچه ها در این سن به دوستاشون خیلی علاقه مند می شوند و...

 

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

t من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان برای ویولن دارم ولی هر وقت...
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “من یک استاد بسیار سخت گیر ولی مهربان برای ویولن دارم ولی هر وقت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *