خوشنویسی نام خداوند در طرح های زیبا + دانلود

t خوشنویسی نام خداوند در طرح های زیبا + دانلود
t خوشنویسی نام خداوند در طرح های زیبا + دانلود

خوشنویسی یکی از هنرهای محبوب ایرانیان و مسلمانان است. این هنر قدمتی طولانی دارد و علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز رایج بوده است. در ایران و سایر کشورهای اسلامی از قرون اولیه پیدایش اسلام، همواره خوشنویسی از جایگاه بالایی برخوردار بوده. مسلمانان صدر اسلام به این هنر اهمیت می دادند چون آن را هنر تجسم کلام وحی می دانستند.برای مسلمانان خوشنویسی نام خداوند ارزشمند بود . 

خوشنویسی نام خداوند

درست است که هنر خوشنویسی الفبا از ایران به سایر جهان رفت اما با این حال ایرانیان در خوشنویسی اصولی را دارند که در سایر کشورها دیده نمی شود.

این هنر نزد عرب ها بیشتر برای متون مذهبی و مقدس به کار می رود اما در ایران گستره بهره از خوشنویسی وسیع است و از آن در نوشتن اشعار شاعران بزرگ نیز استفاده می شود.

اولین خط تحریر ایرانی خط تعلیق است که در سده هفتم هجری ابداع شد و حدود صد سال دوام داشت. در قرن هشتم از ترکیب دو خط نسخ و تعلیق خطی به نام نسختعلیق به وجود آمد که امروزه آن را با نام نستعلیق می شناسیم. نستعلیق، تحولی بزرگ در هنر خوشنویسی ایرانی به وجود آورد و در زمان شاه عباس صفوی به اوج زیبایی خود رسید. خط نسخ و ثلث نیز دو خطی بودند که اعراب برای نوشتن متون مذهبی از آن ها استفاده می کردند.

در اواسط قرن یازدهم بود که خط نستعلیق شکسته به عنوان سومین خط ایرانی ابداع شد. جالب است بدانید این خط به دلیل نیاز منشی ها (کسانی که کارشان نوشتن بود) به خطی که با آن بتوانند تند و راحت مطالب را بنویسند ابداع شد.

خوشنویسی
اثر علی خیری

مجموعه ای از طرح های خوشنویسی به نام خدا

با این زمینه ذهنی از سیر خط تحریر در ایران سراغ مجموعه ای می رویم که برایتان آماده کرده ایم. این مجموعه شامل 50 طرح خوشنویسی نام خداوند و جمله بسم الله الرحمن الرحیم با فرمت عکس است. اسامی خدا با خط نستعلیق نیز در این مجموعه یافت می شود . 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پاپیون حریری

خوش خطی به نام خدا

این طرح ها برای استفاده در صفحه اول تحقیقات کلاسی یا پاورپوینت‌هایتان مناسب است.

 برای دانلود قسمت اول خطاطی به نام خدا کلیک کنید.

 

 

Download

حجم: 4.5 مگابایت

فرمت: Jpg

 

 

t خوشنویسی نام خداوند در طرح های زیبا + دانلود
3.8/5 - (10 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/نام-خداوند-در-طرح-های-زیبا-و-مختلف-خوشن-2/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *