نتیجه کنکور اول مرداد اعلام میشه و هر ثانیه دارم فکر میکنم که قراره چی واسم پیش بیاد

t نتیجه کنکور اول مرداد اعلام میشه و هر ثانیه دارم فکر میکنم که قراره چی واسم پیش بیاد

پرسش

سلام. من به تازگی کنکور دادم. قبل از کنکور اصلا استرس نداشتم و با خیال راحت رفتم سر جلسه کنکور چون به خودم مطمئن بودم که تلاشمو کردم. اما بعد از کنکور خیلی استرس گرفتم. نتیجه کنکور اول مرداد اعلام میشه و هر ثانیه دارم فکر میکنم که قراره چی واسم پیش بیاد. عاشق پزشکی ام و اگه قبول نشم دیوونه میشم. چیکار کنم که این اضطراب از بین بره؟!

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

چقدر خوب که برای رفتن به جلسه امتحان استرس نداشتی. این باعث شده که آزمونت را خراب نکنی. اما حالا هم مهم است که استرس نداشته باشی تا آخرین روزهایی که هنوز دانشجو نیستی را هم خراب نکنی.

لطفا این روزها را با شمردن لحظه ها و انتظار کشیدن برای نتیجه کنکور حرام نکن. برای همین روزها هم برنامه داشته باش و تمام کارهایی که در زمان کنکور دلت میخواست انجام دهی و وقت نداشتی را انجام بده. پر کردن زمان بهترین درمان برای استرس است.

در ضمن اینکه تنها خودت را به فکر کردن به یک رشته محدود کنی توصیه نمی شود. شاید در زمانی که تلاش میکردی و برای داشتن انگیزه بیشتر، کار خوبی بود اما حالا ممکن است قبولی در رشته دیگر که آن هم خوب باشد، نگذارد از آن پیروزی لذت ببری. بنابراین فقط به امروز و آخرین روزهایی که نه دانش ­آموز هستی و نه دانشجو دل ببند و خوشحال باش.

موفق باشی

t نتیجه کنکور اول مرداد اعلام میشه و هر ثانیه دارم فکر میکنم که قراره چی واسم پیش بیاد
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
صمیمیت یا حفظ حریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *