نحوه ایجاد Hyperlink

t نحوه ایجاد Hyperlink

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

تا به حال در مورد مطلب سایت سازی با نمونه ها و دستورات زیادی آشنا شدید. در این مطلب نیز می خواهم با یک فرمان دیگر که از مهم ترین فرمان های  وب نویسی می باشد شما را آشنا کنم. اگر از آن دسته افرادی هستید که با وب سازی و یا حتی وب گردی آشنایی داشته باشید مفهوم لینک برای شما بسیار آشناست.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

لینک در معنا یعنی ارتباط برقرار کردن یا وصل کردن دو چیز به یک دیگر برای رسیدن به موضوعی دیگر. به عنوان مثال شاید در سایت های مختلف این مورد را دیده باشید که مطلبی را در یک سایت جستجو کرده اید ولی چون در محدوده ی کار آن سایت نبوده اسم و آدرس  سایت دیگری را برای شما به صورت یک لینک قرار داده است و شما از طریق آن به سایت  دسترسی خواهید داشت. با توجه به این مطلب مشخص می شود که لینک ها در هر سایتی بسیار اهمیت دارند. پس ما نیز به عنوان یک طراح وب باید آن را در سایت خود قرار دهیم. برای این منظور پس از ساخت صفحات مورد نظر و مشخص کردن این که چه چیزی باید لینک باشد، این کار را انجام می دهیم.

ابتدا کلمه لینک را انتخاب کرده و یا بعد در مسیر ساخت، آن را وارد می کنیم. ابتدا از منوی insert گزینه hyperlink  را انتخاب کرده تا پنجره مربوط  به آن باز شود. سپس گزینه های آن را به ترتیب پر می کنیم که این گزینه ها عبارتند از:

Text: متن مربوط به لینک که باید اسمی مرتبط با صفحه ای باشد که می خواهیم به آن جا برویم.

Link: آدرس صفحه یا سایت مورد نظر

Target: مشخص می کند این لینک در چه مقصدی باز شود یعنی در همین پنجره باشد یا به صفحه دیگر رفته و یا این که به صورت یک پنجره جداگانه باز شود.

Title: یک عنوان برای آن در نظر می گیریم.

Access key: یک حرف یک کلمه ای به عنوان (کلید) برای دسترسی سریع آن در نظر می گیریم.

Tab index: فاصله قرار گیری با بقیه لینک ها را مشخص می کند.

پس از تنظیم تمام این گزینه ها لینک ایجاد می شود که در اجرای سایت اصلی  قابل دیدن می باشد. اگر خوب به بخش برنامه نویسی آن دقت کنید همان تگ <a> می باشد که اینجا به عنوان یک گزینه در نرم افزار قرار داشت.

my site-nojavanha (1)

my site-nojavanha (2)

my site-nojavanha (3)

 

t نحوه ایجاد Hyperlink
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ما چگونه از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *