نرمش های ممنوع در ورزش (۴)

ورزش
t نرمش های ممنوع در ورزش (4)

درست انجام دادن نرمش ها

نرمش های ممنوع نرمش هایی هستند که باعث آسیب به بدن می شوند. نرمش هایی که در آن پاها به طرف بالا کشیده و دست زیر گردن حلقه می شود؛ باعث آسیب رساندن به مهره های کمر و گردن خواهد شد. بنابراین توصیه می شود در هنگام نرمش کردن هیچ چیزی را زیر گردن قرار ندهید. هم چنین می توانید برای تقویت عضلات زیر شکم، پاها را به صورت مایل به سمت بالا بکشید. پاها را در حالی که دست ها به موازات بدن و کنار پهلو ها روی زمین است، بین 30 تا 50 ثانیه معلق نگه دارید. یا پاها را به صورت ضربدری آهسته در هوا حرکت دهید.

نرمش های ممنوع

در نرمش هایی که شخص باید خم شود و با استفاده از کشش خیلی زیاد عضلات با دست راست انگشت پای چپ و با دست چپ پای راست را لمس کند هم در برخی موارد باعث آسیب جدی به کمر ورزش کار خواهد شد. بنابراین توصیه می شود افراد مبتدی که بدنشان هنوز انعطاف پذیری لازم برای این گونه کشش های قدرتی را ندارد، این نوع نرمش ها را در حالت نشسته انجام دهند.

نرمش های ممنوع

حرکات گردن

انجام هر گونه حرکت دورانی سر برای مهره های گردن ممکن است عواقب جدی به دنبال داشته باشد. این حرکت ها جزء نرمش های ممنوع هستند. حرکت اشتباه یا ناگهانی گردن می تواند به شریان ها و اعصاب گردن و قاعده جمجمه فشار وارد کند و سبب گیجی شود. همچنین در اشخاص مبتلا به  بیماری های خاص، موجب گیجی، کرختی یا حتی سکته مغزی می گردد. پس این نکته را به یاد داشته باشید که گردن نباید به صورت ناگهانی به پشت و جلو خم و یا دورانی چرخانده شود. بنابراین توصیه می شود این نرمش را بسیار آرام انجام دهید و به صورت شمارشی گردن را به چپ، راست، جلو و عقب خم کنید و زیاد فشار به آن وارد نکنید.

نرمش های ممنوع

به جای نرمش شماره 3 بهتر است حرکت ایمن برای سر و گردن را به شکل زیر انجام دهید. به صورت چهار زانو یا روی صندلی بنشینید.  اطراف سر و گردن را یک صفحه ساعت تصور کنید که چانه در نقطه ی وسط آن قرار دارد. گردن را خم کرده و جهت چانه را به طرف عدد 6 ساعت نگه دارید. سپس چانه را بالا بیاورید و جهت چانه را به طرف عدد 4 و پس از آن به طرف عدد 8 و سپس به طرف عدد 3 و بالاخره به طرف عدد 9 ساعت حرکت دهید. سعی کنید که بعد از هر حرکت، چانه را بالا آورده و به وضعیت مرکز برگردید. این نرمش باعث آرامش در عضلات گردن می شود.

نرمش های ممنوع

 

t نرمش های ممنوع در ورزش (4)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
 ۱۹ نکته برای افزایش تاثیر ورزش!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *