نقش فرش ایرانی بر جدیدترین مدل های لباس دنیا

t نقش فرش ایرانی بر جدیدترین مدل های لباس دنیا
t نقش فرش ایرانی بر جدیدترین مدل های لباس دنیا

فرش ایرانی در طول تاریخ همواره از کالاهای باارزش و قیمتی محسوب می شده. قدیمی ترین سندی که در آن به فرش ایرانی اشاره شده کتاب «سیرت کوروش» از گزنفون، مورخ یونانی، است که در 400سال پیش از میلاد نوشته شده است. در دوره ساسانیان این کالای ارزشمند به چین صادر می شده و سند آن سالنامه «سوئی‌سو» است.

یکی از معروف ترین فرش های ایرانی فرش «بهارستان» است که در کاخ تیسفون قرار داشته و شکوه آن در تاریخ ثبت شده است.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

قدیمی ترین قالی یافت‌شده در جهان قالی «پازیریک» است که نقش های آن متعلق به هنر هخامنشی است و نشان می دهد هنر قالی بافی و فرش بافی متعلق به ایرانیان است.

فرش ایرانی

طرح فرش ایرانی در لباس های برند معروف خارجی

وب سایت «مت گارمون» که از معتبرترین سایت های تخصصی در حوزه فرش های هنری و قیمتی است خبر استفاده از طرح فرش ایرانی تبریز در لباس های جدید برند «هرمس» را منعکس کرده است. برند بین المللی و سرشناس «هرمس» در جدیدترین طراحی لباس های خود سراغ فرش تبریز رفته تا ظرافت و زیبایی هنر ایرانی را در قالب جدیدترین لباس های خود به تصویر بکشد.

فرش ایرانی

این برند پارچه ای را به نام طرح تبریز معرفی کرده که از جنس ابریشم است و در رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود. هرمس اعلام کرده این طرح را از یک فرش عتیقه قدیمی بافتِ تبریز وام گرفته و از همین رو آن را «طرح تبریز» نام نهاده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان جالب خریدار خودکار بیک آبی

در جدیدترین لباس های طراحی برند «هرمس» نقش و نگارهای فرش تبریز در تمام لباس های طراحی شده به کار رفته است تا فرش زیبای ایرانی بار دیگر منبع الهام طراحان و هنرمندان در سایر نقاط جهان شود. فرش تبریز به سبب ظرافت خاص و لوکس بودن و در عین حال به سبب قدمت طولانی همواره مورد علاقه و منبع الهام هنرمندان و طراحان سراسر جهان بوده است. استفاده از نقش و نگارهای فرش تبریز در طرح جدید کمپانی «هرمس» رنگ و بافت جدیدی به کلکسیون لباس افزوده است.

فرش ایرانی
فرش ایرانی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t نقش فرش ایرانی بر جدیدترین مدل های لباس دنیا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *