نوای روز دهم محرم؛ امام حسین (ع)

نوای روز دهم محرم؛ امام حسین (ع)
t نوای روز دهم محرم؛ امام حسین (ع)

روز دهم محرم را «عاشورا» می‌گویند. شب عاشورا شامگاه نهمین روز از ماه محرم است. شب حسین‌بن‌علی، الگوی آزادگان جهان است. در این شب، وقایع روز عاشورا و شهادت سیدالشهدا، حسین (ع)، بازگو می‌شود.

 شب و روز عاشورا

عاشورا روزی است که امام حسین (ع) به شهادت رسید. آمده است این روز پس از اسلام به این نام خوانده شده و در جاهلیت چنین نامی وجود نداشته است.

روایت است که امام حسین و یارانش در طول شب عاشورا تا سحر به نماز و دعا و استغفار مشغول بودند.

در اولین ساعات این شب، امام یاران خود را جمع کرد و خطاب به آن‌ها فرمود: «همانا من یارانى باوفاتر از یاران خود و خاندانى نیکوکارتر از خاندان خود سراغ ندارم؛ به گمانم این آخرین روزی است که از سوی این قوم مهلت داریم. آگاه باشید که من به شما اجازه رفتن دادم که بیعتی از من بر گردن شما نیست. اینک که سیاهی شب شما را پوشانده، می‌توانید با خیال آسوده بروید.» در پاسخ ابتدا اهل بیت امام و سپس یاران ایشان بر فدا کردن جان خود در دفاع از امام تاکید کردند….

روز دهم محرم، روز محاصره و عطش و شمشیر، روز شوق و عشق، روز حماسه و سوگ و روز پیروزی خون بر شمشیر است.روزی که همیشه تاریخ الهام بخش حماسه و غرور، شجاعت و وفاداری، ایثار و بردباری و آینه تاریخ پر فراز و نشیب جبهه ظلمت و نور خواهد بود.

روز دهم محرم

برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

حجم: 2.51 MB

t نوای روز دهم محرم؛ امام حسین (ع)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "گلدون شمعدونی" از سینا حجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *