نکاتی ضروری برای خرید تلسکوپ

تلکسوپ
t نکاتی ضروری برای خرید تلسکوپ

کدام تلسکوپ ؟ 

خرید تلسکوپ بزرگ ترین تصمیم یک اخترشناس آماتور به شمار می آید. امیدواریم اولین تلسکوپی که می خرید تلسکوپی باشد که بیش تر از همه از آن استفاه کنید. تلسکوپی که خاطرات زیادی با آن دارید، تلسکوپی که بتوانید آن را به فرزندانتان بدهید.

بزرگ ترین مزیت تلسکوپ های خوب این است که در تمام طول زندگی با شما خواهند ماند. اگر به خوبی از آن مراقبت شود، تجهیزات نوری آن خراب نمی شود و تا ابد ماندگار خواهد بود. امروزه اغلب تلسکوپ ها بسیار خوب و مناسب هستند، به غیر از برخی موارد استثنایی قابل توجه که به راحتی قابل شناسایی است.

مهم ترین نکته در خرید تلسکوپ به خصوص زمانی که محدودیت مالی نیز وجود داشته باشد این است که تلسکوپی را خریداری کنید که علایق خاص شما را پوشش دهد.

نکاتی که پیش از خرید تلسکوپ باید بدانید

برای خرید تلسکوپ به این موارد دقت کنید

اولین قدم در این راه این است آنچه را می خواهید مشاهده و مطالعه کنید مشخص کنید و این نکته ای است که اغلب مردم به آن توجه نمی کنند. به همین دلیل پس از مدتی تلسکوپ خود را برای فروش گذاشته و یا باز می گردانند. خیلی ناراحت کننده است که بسیاری از افراد تلسکوپ های واقعاً خوب خود را برمی گردانند.

قبل از خرید تا جایی که امکان دارد درباره کار با تلسکوپ آموزش ببینید و اطلاعات لازم را در خصوص انواع تلسکوپ ها جمع آوری کنید. یک خریدار آگاه معمولا بهترین گزینه را انتخاب می کند.

ببینید به چه نوع پروژه های رصدی علاقه مندید و اطلاعاتی راجع به نوع تجهیزاتی که در این باره به آن احتیاج پیدا خواهید کرد کسب کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نیروی جاذبه چیست ؟

بررسی کنید برای پروژه مورد نظر به چه چیز نیاز دارید و از کجا باید آن را تهیه کنید. تجهیزاتی را که در برنامه های آتی برایتان مفید هستند خریداری کنید. همان طور که اطلاعات بیش تری می آموزید مجموعه تلسکوپ شما نیز باید غنی تر باشد.

برای تماشای فضا حداقل به یک دیافراگم ۴ اینچی نیاز خواهید داشت.در صورت نیاز، به دنبال لنزهای ارزان تر باشید. به عبارتی، درباره خرید لنزهای پلاستیکی فکر کنید. خیلی خوب است انواعی از عدسی ها را داشته باشید اما حداقل یک عدسی ۱/۲۵ اینچی تهیه کنید.

به فکر خرید یک آداپتور باشید که به شما اجازه خواهد داد تا لنزهای کم هزینه را روی تلسکوپ های قوی و با کیفیت بالا سوار کنید. درنتیجه  قادر خواهید بود بدون پرداخت هزینه های گزاف در پروژه های گوناگون دیگر شرکت داشته باشید.

t نکاتی ضروری برای خرید تلسکوپ

بودجه تان را در نظر بگیرید 

برای خرید تلسکوپ در صورت امکان از یک دوست متخصص کمک بگیرید. از آن جایی که چشم های مختلف دیدهای متفاوتی دارند، یک جفت چشم دیگر می تواند مواردی را که از چشم شما دور مانده تشخیص دهد.

بودجه خود را مد نظر قرار دهید. بهتر است پول خود را برای خرید وسیله ای با کیفیت بالاتر پس انداز کنید تا این که مجموعه ارزان تری تهیه کنید که مدت زیادی برای شما کار نخواهد کرد.

ضربه آهسته ای به تلسکوپ بزنید و مطمئن شوید ظرف مدت یک یا دو ثانیه تعادل خود را دوباره به دست می آورد.

اگر قرار باشد تلسکوپ در گوشه ای از خانه تان بدون استفاده بماند ارزشی ندارد. مطمئن شوید قرار است از آن استفاده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مجهولات سیاهچاله‌ها

یک کیت تمیز کننده برای تلسکوپ خود بخرید. هرچه بیش تر از تلسکوپ تان مراقبت کنید طول عمر بیش تری خواهد داشت.

کتاب های حاوی چارت های ستاره ای بخرید. چون همان طور که در کار خود مهارت پیدا می کنید، می خواهید مسیرهای خود را ترسیم کنید و درک بهتری از آسمان ها داشته باشید.

فقط تلسکوپی بخرید که گارانتی (warranty) داشته باشد.

مطمئن شوید در صورت ناقص یا معیوب بودن تجهیزات می توانید آن ها را برگردانید.

 هنگام خرید تلسکوپ تحت تاثیر صحبت های فروشنده قرار نگیرید و به دقت انتخاب کنید. تلسکوپ جدیدتان لحظات خوش فراوانی را به همراه خواهد آورد.

نعیمه موحدی

t نکاتی ضروری برای خرید تلسکوپ
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *