چگونه فروتن باشیم

t چگونه فروتن باشیم

670px-Be-Humble-Step-1-Version-روانشناسی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

در جامعه ای که رقابت و فردیت، در رسیدن به هدف وجود دارد؛ ابراز تواضع و فروتنی بسیار مهم است. آموزش های ایجاد تواضع و فروتنی در رفتار شما در سنت های معنوی نیز اهمیت بالایی دارد و می تواند به شما در بهبود روابط و لذت بردن در زندگی کمک بسیار زیادی کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم به راهکارهایی که اشاره می کنیم توجه کنید و آن ها را به کار ببندید تا شخصیتی قابل احترام  داشته باشید.

 

  پذیرش محدودیت ها

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که یک سری محدودیت ها درباره شما وجود دارد. حتی اگر شما پهلوان ترین فرد دنیا هم باشید کار هایی است که ممکن است شما قادر به انجام دادن آن نباشید. پس باید محدودیت های وجود خود را بشناسید اما شناخت محدودیت ها به معنی رها کردن رویا های شما نیست بلکه باید با یاد گیری چیز های جدید و بهبود توانایی های خود بر ناتوانایی ها غلبه کنید.

 670px-Be-Humble-Step-2-Version-روانشناسی

   خود را از نگاه دیگران بسنجید

قضاوت کردن در مورد شخصیت ما برای دیگران خیلی آسان تر از نگاه خود ما است اما متاسفانه در بسیاری از موارد قضاوت دیگران باعث نزاع و کدورت روابط خواهد شد و حتی مانع شکل گیری روابط جدید می شود. پس داوری در مورد رفتار شخصی تان را بهتر است بپذیرید. به یاد داشته باشید که بررسی کمبود ها و معایب خاص باید یک فرایند عادی و روزانه شما شود و تکرار سنجش رفتارتان را تا پایان عمر فراموش نکنید.    

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سرماخوردگی روانی چیست؟

 670px-Be-Humble-Step-4-Version-روانشناسی

   پذیرش اشتباهات شخصی

همیشه به خاطر داشته باشید که انتخاب بد دیروز می تواند همه زندگی شما را عوض کند. پس با رفتار به جا و شایسته می توانید زندگی تان را تغییر دهید. پذیرش قضاوت دیگران در مورد تغییر رفتار بد شما به منزله پذیرفتن اشتباهات رفتاری شما است. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که جبران اشتباه هیچ گاه نشانه ضعف شخصیت شما نیست برعکس نشانه بلوغ فکری و رشد شخصیت شماست. یکی از نشانه های فروتنی و تواضع درک اشتباهات و پذیرفتن آن ها است. درک این مطلب اهمیت بسیاری دارد که هر فردی امکان دارد در زندگی مرتکب اشتباهاتی شود. وظیفه ما در این گونه موارد شناخت اشتباهات و عبرت گرفتن از آن ها برای آینده است.

670px-Be-Humble-Step-6-Version-3روانشناسی

  از خود بزرگ بینی یا لاف زدن بپرهیزید

قضاوت در مورد توانمندی ها و استعدادهایتان را به دیگران واگذار کنید. به خاطر داشته باشید که به رخ کشیدن و لاف زدن در مورد شایستگی هایتان فقط از اعتبار شما در نگاه دیگران کم می کند. اما این به آن معنا نیست که شما در مورد کارها و کسب افتخاراتتان دروغ بگویید. بلکه اگر کسی پرسید که شما در فلان دوره یا فلان المپیاد مقامی به دست آوردید؟ کافی است با تواضع پاسخ دهید من فقط حرکت کردم و برکت کار با خداوند بود و اگر توکل به خدا نبود مطمئنا پیروزی من نیز قطعی نمی شد.

 

t چگونه فروتن باشیم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *