چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)

تمرکز
t چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)

تمرکز هنگام درس خواندن یکی از مهارت های بسیار مهم است که همه به آن نیاز داریم، مخصوصا در این روزها که کم کم به امتحانات نزدیک می شویم. اگر به دنبال راه هایی برای افزایش تمرکز و بهبود کیفیت درس خواندن‌تان هستید در این مطلب راهکارهایی برای شما داریم.

t چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)

محیطی مناسب برای مطالعه پیدا کنید

اتاق خواب و یا کلاس درس شما الزاما بهترین مکان برای مطالعه و درس خواندن نیست. فضایی مناسب با یک صندلی راحت پیدا کنید. سعی کنید جایی بنشینید که تلویزیون، تلفن و یا موبایل آنجا نباشد.

تمرکز هنگام درس خواندن با آماده کردن شرایط

لوازم مورد نیاز خود را پیش از شروع مطالعه حاضر کنید

هرگز پیدا کردن وسایلی مانند ماژیک های‌لایت، خودکار یا خط کش را به میانه مطالعه موکول نکنید. زیرا این کار می تواند به شدت تمرکز شما را به‌هم بزند. پس برای تمرکز هنگام درس خواندن از قبل همه وسایل را فراهم کنید.

[vh
t چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)

برای تمرکز هنگام درس خواندن همراه داشته باشید

فردی مصمم و متمرکز را برای مطالعه کردن دونفره انتخاب کنید. سعی نکنید دوست صمیمی خود را برای این کار انتخاب کنید زیرا بسیاری اوقات، این کار به دلیل گپ و گفت های دوستانه موجب اتلاف وقت هنگام مطالعه می شود. داشتن یک همراه برای مطالعه، ایده بسیار خوبی است چون با این روش می توانید نظرات خود را با کسی به اشتراک بگذارید و از زاویه ای غیر از زاویه دید خودتان به مسائل بنگرید.

برخی افراد، داشتن یک همراه برای درس خواندن را موجب برهم خوردن تمرکز خود می دانند. اگر فردی برونگرا هستید و به حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران علاقه زیادی دارید، داشتن یک همراه هنگام مطالعه گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. اما اگر درونگرا هستید، این نوع همراهی برای شما مفید است. البته باید تیپ شخصیتی طرف مقابل را هم در نظر بگیرید. افراد برونگرا ممکن است با حرف زدن، روند درس خواندن را به هم بزنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۳ شیوه برای تمرین قدردانی و تشکر از دیگران

اگر می توانید کسی را برای مطالعه انتخاب کنید که از شما باهوش تر باشد. گرچه نکته ساده ای به نظر می رسد اما بسیاری افراد این نکته را در نظر نمی گیرند. داشتن یک همراه باهوش که بتواند گاهی در جایگاه معلم برای شما باشد، موجب بهبود چشمگیری در وضعیت درس خواندن شما خواهد شد.

t چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)

تمرکز هنگام درس خواندن با خوراکی های مناسب

هرگز از نوشابه های انرژی زا استفاده نکنید. مغزها، میوه و آب، انتخاب های خوبی برای میان وعده خواهند بود زیرا ترکیباتی ساده و موثر دارند و به بهبود عملکرد مغز شما و در نتیجه، تمرکز شما کمک می کنند.

ارتباط تمرکز هنگام درس خواندن با استراحت

در میانه مطالعه، استراحت های کوتاه داشته باشید

پس از 45 دقیقه مطالعه، یک استراحت 10 دقیقه ای داشته باشید و کاری متفاوت انجام دهید. سعی کنید پس از استراحت، به مطالعه برگردید. استراحت نباید بیش از 20 دقیقه طول بکشد.

برای آگاهی از زمان استراحت و پایان آن، ساعت بگذارید. اگر این کار را انجام دهید، دیگر دچار مشکلی در تنظیم ساعت استراحت نخواهید بود.

خوب است بدانید به چه علت باید در میانه مطالعه، استراحت کرد؟ مغز شما پس از دریافت حجم زیادی از اطلاعات، نیازمند زمانی است که مجددا شارژ شود. برخی تحقیقات نشان داده اند که داشتن استراحت و قدم زدن، موجب بهبود حافظه و دریافت نمرات بهتر در امتحانات می شود. پس برای تمرکز هنگام درس خواندن از استراحت غافل نشوید.

 

t چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “چگونه هنگام درس‌خواندن تمرکز داشته باشیم؟ (۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *