مهمترین نکات کمپ زدن در زمستان

نکات کمپ زدن در زمستان
t مهمترین نکات کمپ زدن در زمستان

چک لیست کمپینگ در هوای سرد

کمپینگ زمستانی مزایای خود را دارد. در حالی که زیبایی و آرامش فضا و هوای زمستانی را تجربه می‌کنید، گرما و حشرات کمتری نیز وجود دارد. اما اگر آماده نیستید، ممکن است این کمپینگ برای شما سرد و چالش برانگیز باشد. برای اینکه بتوانید از حضور در کمپینگ زمستانی لذت ببرید، باید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. به همین علت در این مقاله، قصد داریم شما عزیزان را با نکات کمپ زدن در زمستان آشنا کنیم.

مهمترین نکات کمپ زدن در زمستان که باید بدانید

در اینجا مهمترین نکات کمپ زدن در زمستان را ذکر کرده‌ایم که باید به آن‌ها فکر کنید. اولین نکته مهم یک کمپینگ زمستانی، آمادگی برای مواجهه با دمای سرد، مناظر برفی و آب و هوای غیر قابل پیش بینی است. در ادامه می‌توانید با برخی از مهمترین نکات یک کمپینگ در هوای سرد و برفی آشنا شوید.

ایجاد محل مناسب نصب چادر

بهترین محل ایجاد کمپ در برف مکانی است که از باد محافظت شده و خطر بهمن نداشته باشد. علاوه بر آن باید محل نصب چادر خود را نیز با جمع کردن برف آماده کنید.

تغذیه مناسب داشته باشید

هیدراته بمانید و کالری زیادی مصرف کنید. تغذیه مناسب و هیدراتاسیون به شما کمک می‌کند گرم بمانید. صبحانه‌ها و شام‌های گرم و مغذی درست کنید و از میان وعده‌ها و ناهارهای سبک و سریع لذت ببرید. حتما در طول مایعات زیادی مصرف کنید.

نکات کمپینگ زمستانی

از وسایل و لباس‌های مناسب و کاربردی استفاده کنید

یکی از اصلی‌ترین نکات کمپ زدن در زمستان که همه افراد باید رعایت کنند، استفاده ازب وسایل و لباس‌های مناسب این فصل است. بهترین وسایل برای گرم ماندن در یک کمپ زمستانی شامل یک چادر محکم، یک کیسه خواب گرم، دو پد خواب و یک اجاق گاز مناسب برای دمای سرد است.

لباس‌های گرم‌ مناسب این فصل نیز شامل شلوار پشمی، کت گرم، ژاکت و شلوار ضد آب استاندارد هستند. لوازم جانبی مانند جوراب گرم، کلاه، دستکش و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید.

جلوگیری از صدمات ناشی از سرما

از جمله دیگر نکات کمپ زدن در زمستان، پیشگیری از سرمازدگی و هیپوترمی است. زیرا خیلی از افراد از این بابت نگران هستند. شما باید یاد بگیرید چگونه از آن‌ها دوری کنید.

چگونه روی برف کمپ بزنیم؟

شاید بزرگترین تفاوت بین کمپینگ تابستانی و کمپینگ زمستانی، نحوه ساخت کمپ در برف است(با فرض اینکه در جایی نزدیک به جایی که برف می بارد زندگی می کنید).

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روشن کردن آتش پس از بارندگی (ویدئو)

هنگامی که به مقصد خود در روز رسیدید، به جای اینکه فوراً چمدان را باز کنید، کمی زمان بگذارید تا مکان کمپ مناسب را پیدا کنید. استراحت کنید، یک میان وعده بخورید، چند لایه لباس گرم بپوشید و منطقه را از نظر مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم بررسی کنید. این موارد از جمله نکات کمپ زدن در زمستان هستند.

محافظت در برابر باد

بهترین راه برای در امان ماندن از وزش بادهای شدید زمستانی، ایجاد کمپ در میان گروهی از درختان یا یک تپه است.

منبع آب

محیط کمپ زمستانی خود را از نظر منبع آب بررسی کنید. آیا منبع آب خوبی در این نزدیکی هست یا باید برف را آب کنید؟

کمپ زدن روی برف

از کمپینگ روی پوشش گیاهی خودداری کنید

در آب و هوای برفی و زمین پر از برف، کمپ را روی برف یا یک کمپینگ مستقر در زمین خالی برپا کنید.

خطر سقوط بهمن

از دیگر نکات کمپ زدن در زمستان، بررسی محل کمپ از نظر خطر سقوط بهمن است. مطمئن شوید که در شیبی که ممکن است سر بخورد یا زیر آن قرار ندارید.

حفظ حریم خصوصی

خوب است که بین شما و سایر کمپینگ‌ها فاصله وجود داشته باشد. به این صورت حریم خصوصی شما با دیگران به خوبی حفظ می‌شود.

محل کمپ شما نور و گرمای کافی داشته باشد

نقطه‌ای که در معرض طلوع آفتاب قرار می‌گیرد به شما کمک می‌کند سریع‌تر گرم شوید.

دیوار برفی بسازید

از جمله نکات کمپ در برف برای کاهش میزان وزش باد، ساختن دیوار برفی در اطراف چادر است. اگر باد می‌وزد، در صورت امکان دور چادر خود دیوار برفی بسازید. اگر انجام این کار امکان پذیر نیست، برف را چند فوت پایین‌تر برای چادر و دهلیز خود حفر کنید. این به کاهش تاثیر باد کمک می‌کند. البته نباید کاملا چادر خود را بسته نگه دارید، زیرا فضای چادر به کمی تهویه نیاز داد.

از پایه‌های برفی استفاده کنید

پایه‌های استاندارد چادر در برف کارایی چندانی ندارند. در عوض، گونی‌های پر از برف را دفن کنید یا از چوب‌هایی استفاده کنید که برای استفاده در برف طراحی شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که چادر شما به طور ایمن بسته شده است تا در صورت افزایش باد از جا کنده نشود.

از وسایل نوک تیز دوری کنید

هر وسیله‌ای که ممکن است باعث پارگی چادر شما شود، از پناهگاه خود دور نگه دارید و آن‌ها را به داخل نبرید. پاره شدن چادر در یک روز طوفانی زمستانی می‌تواند فاجعه بار باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فسیل های مصنوعی بسازید

زباله‌های کمپ در زمستان

هنگام کمپینگ روی برف، زباله‌های انسانی و کاغذ توالت را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. در ارتفاعات پایین‌تر، می‌توانید حفره‌ای به عمق حدود 8 اینچ در خاک حفر کنید، مدفوع را دفن کنید و یک سنگ را در بالای آن قرار دهید تا حیوانات را از کندن آن منع کنید.

نکات غذایی و نوشیدنی برای کمپینگ زمستانی

هنگامی که در مناظر سرد و برفی پیاده روی می‌کنید، بدن شما انرژی زیادی مصرف می‌کند. مهم است که قبل، در حین و بعد از فعالیت به خوبی غذا بخورید و آب بدن خود را تامین کنید تا بتوانید انرژی خود را حفظ کرده و گرم بمانید. در ادامه چند توصیه برای غذا و آب آورده شده است.

از غذاهای گرم و ساده لذت ببرید

یک غذای گرم در کمپینگ زمستانی بسیار لذت بخش است؛ اما سعی کنید وعده‌های غذایی سبک و ساده داشته باشید تا نیازی به شستن ظرف‌ها در هوای سرد نباشد. غذاهای پر کالری مصرف کنید که پختن آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد.

غذا را در کوله پشتی نگهداری کنید

خرس‌ها معمولاً در زمستان در خواب عمیقی هستند؛ اما موجودات دیگری نیز وجود دارند که با خوشحالی همه غذای شما را می‌خورند! بنابراین قرار دادن غذا در کوله پشتی، یکی دیگر از نکات کمپ زدن در زمستان است که باید حتما رعایت کنید.

مایعات زیادی بنوشید

معمولا افراد در زمستان به اندازه فصل تابستان، احساس تشنگی ندارند؛ اما یکی از مهمترین نکات در کمپ زمستان، هیدراته ماندن بدن است. به همین علت توصیه می‌شود در طول روز به طور منظم آب و مایعات مصرف کنید. در کمپ زمستانی، تهیه نوشیدنی‌های گرم، مانند چای گیاهی یا شکلات داغ، یا نوشیدن سوپ، راه‌های خوبی برای گرم کردن بدن و آبرسانی مجدد است.

نحوه ذوب برف در کمپینگ زمستانی

برای آب کردن برف در کمپینگ زمستانی باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • منطقه ای را برای جمع آوری برف تمیز و سفید تعیین کنید.
  • اجاق گاز خود را روشن کنید.
  • در قابلمه خود کمی آب بریزید، سپس برف را اضافه کنید. افزودن آب به جلوگیری از سوزاندن برف که ممکن است طعم بدی داشته باشد کمک می‌کند که ممکن است طعم بدی ایجاد کند.
  • با آب شدن برف، مقدار بیشتری اضافه کنید.
  • بهتر است تمام بطری‌های خود را از شب قبل پر کنید تا برای روز بعد آماده شوند.

وسایل ضروری برای کمپینگ زمستانی

قانون ساده کمپینگ زمستانی خشک و گرم ماندن است. داشتن وسایل مناسب برای سفر می تواند برای لذت بردن شما در زمانی که برای مدت طولانی در سرما هستید بسیار مهم باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی غذاخوری پرندگان با سیم فلزی

مهمترین وسایل کمپینگ زمستانی

پیش از آشنایی با نکات کپ در زمستان، لازم است با وسایل مورد نیاز برای کمپینگ زمستانی آشنا شوید.

  • چادر 4 فصل
  • کوله پشتی برای یک سفر 2 تا 4 روزه در 2 نوع سبک وزن(حداقل 64 لیتری) و لوکس(80 لیتری)
  • کیسه خواب دارای گرمای کافی و استاندارد
  • پد خواب
  • اجاق کوله پشتی دارای سوخت مایع که گرم و تمیز می‌سوزند و دارای عملکرد خوب در دمای زیر صفر
  • اجاق‌های سوخت مایع با گاز سفید کار می‌کنند که گرم و تمیز می‌سوزند و در دمای زیر صفر عملکرد خوبی دارند. به همین منظور باید سوخت اضافی و همچنین پایه اجاق گاز با خود به همراه داشته باشید. سعی کنید برای جلوگیری از سرد شدن، کپسول سوخت را در آب قرار دهید
  • کفش برفی
  • درباره سفرهای پشت سر هم در زمستان بیشتر بدانید.
  • تجهیزات ایمنی محافظت در برابر بهمن شامل فرستنده گیرنده بهمنی، کاوشگر و بیل برفی

کمپینگ در هوای بسیار سرد

در کمپینگ زمستانی چه لباسی بپوشیم؟

داشتن لباس مناسب از جمله نکات کمپ در زمستان است. لباس‌های تنگ باعث کاهش گردش خون شده و شما به سرعت احساس سرما خواهید کرد. به‌جای پوشیدن لباس‌های تنگ، سعی کنید لباس‌هایی از جنس پشم، ابریشم و پلی استر بپوشید. پوشیدن کلاه، دستکش، عینک آفتابی استاندارد و جوراب نیز برای کاهش سرما توصیه می‌شود.

کفش مناسب بردارید

این احتمال وجود دارد که کمپینگ زمستانی شامل پیاده روی در میان گل، برف و باران باشد. هیچ چیز بدتر از داشتن پاهای خیس یا سرد در هنگام کمپینگ نیست، بنابراین پاهای خود را با چکمه‌های پیاده روی گرم و خشک نگه دارید و به خاطر داشته باشید که مقدار زیادی جوراب بردارید.

کمپ را تا قبل از تاریکی هوا راه اندازی کنید

راه اندازی کمپ در هنگام روشنایی روز یکی از کارهایی است که باید حتما انجام دهید و این یکی از نکات کمپ در زمستان است که باید حتما انجام دهید. تنظیم فضای کمپینگ در هنگام تاریکی بسیار سخت است. بنابراین سعی کنید توصیه‌ها در این خصوص را جدی بگیرید.

اگر قصد دارید به طور منظم در سردترین زمان سال کمپ بزنید، باید همه نکات لازم برای کمپینگ بسیار سرد را آموزش ببینید. نکته مهم دیگر درباره کمپینگ زمستانی، آموزش نحوه عایق کاری چادر برای کمپینگ زمستانی است. پس از آماده کردن همه وسایل کمپینگ، می‌توانید تفریحی لذت بخش را تجربه کنید و از صبح‌های یخ‌زده و پیاده‌روی در هوای خنک زمستانی لذت ببرید.

t مهمترین نکات کمپ زدن در زمستان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *