کاربرد چاپگر سه بعدی در معماری

t کاربرد چاپگر سه بعدی در معماری

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

3Dprinter-nojavanha (2)

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

تمام افرادی که با رایانه کار می کنند و تا حدودی با چاپگر ها آشنایی دارند در سال های اخیر باید در مورد چاپگر های سه بعدی شنیده باشند. اگر اینترنت را خوب جستجو کرده باشید متوجه می شوید که این چاپگرها در جاهای متفاوتی کاربرد دارد. در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از مهم ترین کاربردهای این وسیله آشنا کنیم.

تمام معمار ها یا به عبارتی نقشه کش های ساختمانی در سال های نه چندان دور برای این که بتوانند کارهای خود را در معرض نمایش دیگران قرار دهند آن ها را بر روی کاغذ می کشیدند و بعد بقیه می توانستند از روی این نقشه ها ماکت یک مکان یا ساختمان را آماده کنند و یا این که از روی آن یک ساختمان را بسازند اما باید این را مد نظر قرار داد برای این که بتوانند این ماکت ها را به وجود آورند باید ساعت ها و یا حتی روزها و شاید در بعضی موارد ماه ها  وقت صرف می کردند تا بتوانند یک ماکت را ایجاد کنند چون این ماکت ها برای مکانی که قرار بود از روی آن ساخته شود بسیار مهم بود و همه نقشه کش ها آرزوی این را داشتند که کاش دستگاهی بود که می توانست این کار را برای آن ها انجام دهد. خوب شاید بتوان گفت این چاپگر های سه بعدی همان کار را برای آن ها انجام می دهد با این تفاوت که این دستگاه فقط می تواند نقشه های سه بعدی چاپ کند. پس بنابراین کافی است هر معمار ماکت و یا نقشه مورد نظر خود را در یک نرم افزار سه بعدی سازی مربوط به معماری مانند 3dmax و یا archicad طراحی کرده سپس آن را به دستگاه بدهد. پس آن باید در نظر بگیرد که این ماکت از چه جنسی باشد که معمولا سرامیکی است و پس از آن دستگاه را به کار بیاندازد. با توجه به نقشه، دستگاه، لایه های سرامیک را بر اساس فایل دریافتی بر روی هم قرار داده و یک ماکت مطابق آن ایجاد می کند. نکته قابل توجه این که می توان رنگ را نیز برای کل ماکت یا بخش هایی از آن در نظر گرفت و دستگاه را نیز بر آن اساس تنظیم کرد.

3Dprinter-nojavanha (1)

3Dprinter-nojavanha (4)

t کاربرد چاپگر سه بعدی در معماری
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فضای مجازی، آسیب ها و راهکارها

‫1 نظر ارسال شده در “کاربرد چاپگر سه بعدی در معماری

  1. زعفرانیه :

    با سلام
    شرکت کالا تبادل پردیس درحوضه ساخت ماکت های معماری با پرینترهای سه بعدی فعالیت خودش را شروع کرده برای همکاری با ما با شماره تماس ۰۲۱-۴۴۲۵۱۹۷۴ ویا ایمیل a.zaferanieh@pardisinc.com با ما در ارتباط باشید.ما پاسخگوی سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *