کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)

Car crafts with soda cans
t کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)

ساختن کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه کار چندان سختی نیست . شما کافیست مراحل فیلم را قدم به قدم انجام دهید

وسایل مورد نیاز کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه:

چوب بستنی  3 عدد

دربطری نوشابه 4 عدد

قوطی  فلزی نوشابه  2عدد

چسب گرم

تیغ موکت بری  

گام اول : 

ابتدا یک سانت پایین تر از یکی ازدو سرچوب بستنی خطی فرضی بکشید و از این خط روی طول چوب بستنی 6 سانت جدا کنید و با خودکار خط را مشخص کنید . سپس به وسیله کاتر هر دو خط را جدا کنید تا یک قطعه چوب به طول 6 سانتی متر به دست بیاید . به همین ترتیب ازباقیمانده چوب بستنی یک قطعه  5 سانتی متری  و یک قطعه   7 سانتی متری برش بزنید.

کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه

گام دوم :

مرحله بعدی ساخت  بدنه تراکتور کاردستی با قوطی نوشابه ، چسباندن قطعات چوبی در کنار یکدیگر است . ابتدا دوعدد چوب بستنی  15 سانتی را به صورت موازی درکنار هم قرار دهید سپس به وسیله چسب گرم ابتدا قطعه 5 سانتی را با فاصله یک سانتی متر پایین تر از راس دو خط موازی چوبی بچسبانید وپس از آن  قطعه 7 سانتی را برروی راس دوم و روبه روی چوب 5 سانتی بچسبانید .

تراکتور با قوطی نوشابه

گام سوم :

 وسط 2 عدد  در بطری پلاستیکی نوشابه را با  مته سوراخی ایجاد کنید. بطوری که میله نازک چوبی به راحتی ازبین آن عبور کند.  سپس درهای بطری را به صورت برعکس طوری کناریکدیگر قرار دهید،که شیارهای در بطری به طرف داخل قرار گیرد و به وسیله چسب برق ، هردو را محکم به هم  بچسبانید.

پس از آن  میله چوبی را از بین سوراخ رد کنید و درها را وسط میله تنظیم کنید . سپس دو طرف در بطری را با چسب گرم مهار کنید . کمی صبر کنید تا چسب خشک شود . به این ترتیب در بطری ها وسط میله چوبی ثابت می ماند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی اسب بادکنکی

چرخهای تراکتور با قوطی نوشابه

گام چهارم کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه :

  برای ساخت طایر های عقب کاردستی تراکتور با قوطی رانی ، ابتدا طول قوطی فلزی را به چهار قسمت تقسیم کنید و قسمتی که در انتهای قوطی قرار دارد را به وسیله قیچی جدا کنید. تیزی های دور قسمت های برش خورده را کاملا با قیچی مرتب کنید. این کاررا بر روی سه بدنه قوطی دیگر نیز تکرار کنید تا مجموعا چهار قسمت انتهای قوطی فلزی رانی داشته باشید .

 سپس دو برش کوچک روی بدنه ی یکی ازته بطری ها ایجاد کنید و یکی را درون دیگری فرو کنید. پس از آن به وسیله چسب برق خط وسط دو قوطی های درهم فرو رفته را مهار کنید تا هنگام حرکت از هم جدا نشوند .

تراکتور با قوطی نوشابه

گام  پنجم :

در این مرحله باید از میله چوبی که وسط آن را با در بطری ها ی پلاستیکی محکم  کردید به عنوان میله اصلی طایر ها استفاده کنید . برای این کار ابتدا از روکش یک خودکار دو برش 4 سانتی جدا کنید وهر دو طرف میله چوبی فرو کنید .

 سپس دو قطعه از چوب بستنی ها به طول 4سانتی متر جدا کرده وپس از آنکه نقطه وسط چوب را علامتگزاری کردید  با مته سوراخ کنید . انتهای میله چوبی که از  روکش خودکار بیرون مانده را از سوراخ این چوب ها در طرفین رد کنید و با چسب گرم انتهای آن را مهار کنید . سپس چوب ها را وسط طایرهای فلزی بچسبانید . طایر های آماده را روی چوب های  بدنه تراکتور که ساخته بودید بچسبانید .

تراکتور با قوطی نوشابه

گام ششم :

برای ساخت طایر های جلو تراکتور ابتدا دو عدد در پلاستیکی بطری را با مته سوراخ کنید . سپس یک سیخ چوبی را از بین روکش پلاستیکی رد کنید و دو طرف آن  را با دو دایره مقوایی مهار کنید و با چسب گرم دو در بطری را به دو طرف سیخ چوبی بچسبانید . سپس طایر را جلوی بدنه تراکتور بچسبانید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی نیم ست گوشواره و گردنبند با پوست پسته

t کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)

گام هفتم :

برای ساخت سپر جلوی ماشین کاردستی  تراکتورتان ، کافیست  یک چوب بستنی را با چسب گرم در قسمت جلوی بدنه بچسبانید .

t کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)

گام هشتم :

یک آرمیچر کوچک را روی قطعه ای چوب بستنی بچسبانید . سپس چوب را در قسمت انتهایی کاردستی ماشین  تراکتور قرار دهید و با چسب گرم آن را مهار کنید . برای حرکت بهتر چرخ های تراکتور بهتر است چند سانت  از بدنه شفاف  خودکاررا به نوک آرمیچر بچسبانید . آرمیچررا طوری قرار دهید که بدنه پلاستیکی نوک آرمیچر به دربطریهای پلاستیکی وسط دو تایر ارتباط مستقیم داشته باشد.

تراکتور با قوطی نوشابه

گام نهم :

برای روشن کردن آرمیچر از یک باطری و یک کلید در مسیر جلوی تراکتور استفاده کنید و هردو را با سیم به آرمیچر متصل کنید.

t کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)

گام دهم :

برای زیبا تر شدن کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه بهتر است از بدنه فلزی قوطی روکشی درست کنید و به قسمت جلوی ماسین بچسبانید . بااین کار باطری و کلید نیر زیر این بدنه مخفی خواهد شد . حتی میتوانید از بقیه بدنه فلزی صندلی و اتاقک راننده را نیز برش بزنید و در قسمت انتهای تراکتور و روی آرمیچر بچسبانید و از زیبایی کاردستی ماشین تراکتور با قوطی فلزیتان لذت ببرید.

تراکتور با قوطی نوشابه

برای دیدن مراحل کامل ساخت کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه  ویدیوی زیر را دانلود کنید .

 

کاردستی چراغ قوه همراه با ویدئوی آموزشی

 

t کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)
5/5 - (1 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “کاردستی تراکتور با قوطی نوشابه (ویدئو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *