کاردستی گلدان قو با بطری بزرگ

گلدان
t کاردستی گلدان قو با بطری بزرگ

باغچه ها در بهار و تابستان با گل های خود خانه را به محلی زیبا تبدیل می کنند حالا شما می توانید با ابتکار گلدان قو با بطری بزرگ بسازید و باغچه را زیبا تر کنید .

وسایل مورد نیازگلدان قو با بطری بزرگ

بطری 4 لیتری آب معدنی

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

توری کباب پز

گچ و سیمان سفید

دم باریک

درفش

قلمو

مقداری رنگ سفید، قرمز و مشکی

باند گچی

شیوه ساخت گلدان قو

ابتدا بطری آب معدنی، دوغ یا روغن را شسته و خشک کنید. سپس در قسمت بدنه بطری یک مستطیل بزرگ را به وسیله تیغ موکت بری برش زده و جدا کنید. یک میله مفتولی را با کمک دم باریک به شکل گردن و سر قو خم کنید. درپوش بطری را به وسیله ی درفش سوراخ کرده و میله مفتولی را داخل آن فرو کنید. سپس در ظرفی جداگانه گچ را با کمی سیمان سفید مخلوط کرده و سپس با مقداری آب مخلوط کنید. داخل بدنه بطری را با این مواد پر کنید. توجه داشته باشید که قسمت وسط بدنه بیشتر از کناره ها عمق داشته باشد که در پایان به عنوان محل کاشت گل از آن استفاده کنید.

بدنه گلدان قو با بطری بزرگ

ساخت بدنه گلدان قو با بطری بزرگ

ابتدا زیر بطری مقداری پلاستیک پهن کنید تا هم میز کارتان کثیف نشود و هم برداشتن قو در انتها راحت تر باشد. در این مرجله مقداری آب را در کنار دستتان داشته باشید که در بین کار مرتب قلمویتان را خیس کنید. با استفاده از مخلوط سیمان و گچ بدنه بطری را کاملا بپوشانید و با قلمو سطح آن را کاملا صاف کنید.

گچ کاری گلدان قو با بطری بزرگ

ساخت بال ها

توری های کباب پز را از هم جدا کنید و از آن ها به جای بال های قو استفاده کنید. توری ها را روی گچ های بدنه در قسمت پهلوهای قو فرو کنید تا ثابت شود. کمی گوشه های بالایی پرهای قو را خم کنید. سپس با مخلوط گچ و سیمان روی توری ها را کاملا بپوشانید. در این مرحله از دست هایتان استفاده کنید و کاملا گچ ها را روی بال ها پهن کنید. سطج آن را صاف نکنید و با انگشت هایتان خطوط بال های قو را روی گچ های بال ها ایجاد کنید تا پس از خشک شدن جلوه طبیعی تری داشته باشد. 

بالهای گلدان قو با بطری بزرگ
ساخت بال

تکمیل گلدان قو با بطری بزرگ

برای گردن قو ابتدا مقداری از مواد را دور میله فولادی که اسکلت گردن قو را تشکیل داده است بمالید. برای محکم تر شدن کار مقداری باند گچی استفاده کنید و روی گچ ها را با باند گچی خیس شده بپیچید. سپس با استفاده از قلمو و گچ و آب روی باند را یک لایه دیگر گچ بمالید و سطح آن را کاملا صاف کنید. سر و نوک قو را با کمک بزرگتر ها شکل دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سبزه هفت سین با استفاده از کیبورد رایانه

می توانید برای بهتر شدن کار از مقداری پنبه زیر باند گچی برای فرم گرفتن سر قو استفاده کنید و روی آن را با گچ بپوشانید و با قلمو و آب سطح آن را صاف کنید. پس از اتمام کار مجسمه را در جایی ثابت قرار دهید تا سطح آن کاملا خشک شود و پس از اطمینان از خشک شدن کامل آن مجسمه را رنگ آمیزی کنید و در پشت کمر قو گل های بهاری زیبا بکارید و از زیبایی آن لذت ببرید.

ساخت گردن
گلدان قو (7)
گلدان قو با بطری بزرگ
گلدان قو با بطری بزرگ

t کاردستی گلدان قو با بطری بزرگ
5/5 - (1 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “کاردستی گلدان قو با بطری بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *