کاردستی گل داوودی

t کاردستی گل داوودی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم 

قیچی

فوم زرد

چسب گرم

شیوه ساخت 

ابتدا نیاز به الگوهای زیر دارید. آن ها را با اندازه های ذکر شده بر روی فوم کشیده و با قیچی دور آن ها را به دقت برش بزنید.

گل داوودی (1)

الگو های آماده شده را در سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک تهیه کنید. الگوی ردیف اول برای قسمت وسط گل (کلاله) استفاده می شود و الگوی پنج ضلعی گلبرگ های گل را تشکیل می دهد. قسمت پایین گلبرگ را چسب حرارتی بزنید و دو گوشه پایین گلبرگ را روی هم قرار دهید تا شکل گلبرگ درست شود.

گل داوودی (2)

تمام گلبرگ ها را در سه اندازه که برش خورده به همین ترتیب آماده کنید. پس از آن ابتدا دایره اصلی را که برای مونتاژ گلبرگ ها در نظر گرفتید، روی سطح صافی قرار دهید و از ردیف بزرگ تر شروع به چسباندن گلبرگ ها دور دایره نمایید.

گل داوودی (3)

برای چسباندن گلبرگ های ردیف دوم، هر گلبرگ را در ردیف پایین تر و وسط گلبرگ قبلی بچسبانید و کار را ادامه داده تا کل دایره پر شود. برای قسمت وسط گلبرگ دو دایره کوچک و بزرگ برش بزنید و دور آن را با قیچی برش های یک اندازه ای بزنید.

گل داوودی (4)

دایره را از مرکز به سمت پایین بکشید و با سوزن و نخ انتهای جمع شده ی آن را بدوزید تا شکل کلاله وسط گل درست شود و آن را به وسط گل بدوزید  از این گل زیبا در اندازه های مختلف تهیه کنید و برای تزیین درب اتاق ها یا دیوار اتاقتان استفاده کرده و از کاردستی زیبای خود لذت ببرید.

گل داوودی (5)

گل داوودی (6)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی آناناس روبانی

 

t کاردستی گل داوودی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *