کاغذ ابر و باد بسازیم!

کاغذ ابر و باد بسازیم!
t کاغذ ابر و باد بسازیم!

ساخت کاغذ ابر و باد می تواند تجربه جالب و لذت بخشی برای شما باشد. اگر می خواهید یک پاکت نامه زیبا درست کنید، کارت پستالی قشنگ برای دوستتان آماده کنید یا در کاغذی زیبا نامه ای برای تبریک تولد بنویسید می توانید از کاغذ ابر و باد استفاده کنید.

طیف کاربردی کاغذ ابر و باد بسیار وسیع است. از این کاغذ برای تزیین کتاب‌های خطی نفیس، لوح تقدیر، قطعه‌نویسی درخوشنویسی یا در تذهیب و مینیاتور استفاده می شود. جذابیت درهم شدن رنگ ها، علاوه بر زیبایی، حسی جادویی را برای هر بیننده ایجاد می کند.

اگر می خواهید شما هم یکی از کاغذهای جادویی درست کنید این مطلب را دنبال کنید.

  • مقوای سفید
  • رنگ و روغن در انواع رنگ ها
  • تشت بزرگ پلاستیکی
  • مقداری آب

طرز درست کردن کاغذ ابر و باد

  1. برای شروع بهتر است تشتی پلاستیکی انتخاب کنید که اندازه‌ی آن از کاغذ یا مقوا بزرگ تر باشد. درون تشت را تا نصفه از آب پر کنید.
  2. از رنگ های روغنی یا اکرولیک مایع برای ساخت کاغذ ابر و باد استفاده کنید. زیرا هنگامی که رنگ را روی آب می ریزید باید روی سطح آب شناور باقی بماند. بنابراین استفاده از رنگ های گواش به دلیل این که با آب ترکیب می شوند مناسب  نیست.
  3. یکی از رنگ ها را انتخاب کنید و چند قطره از آن را روی سطح آب بچکانید. اجازه دهید تا رنگ آزادانه روی سطح آب گسترده شود. سپس با کاردک کوچکی به آرامی رنگ را روی سطح آب پهن کنید. سپس رنگ دوم را که مخالف رنگ اول است در هر قسمتی از سطح رنگ قبلی بچکانید. سپس با کاردک به آن شکل دهید.
  4. استفاده از رنگ های مختلف می تواند طرح های گوناگونی را روی سطح آب ایجاد کند. به راحتی با نوک کاردک می توانید خطوط زیبایی را روی رنگ ها ایجاد کنید. کار را ادامه دهید تا طرح مناسبی که مد نظر شماست برای ساخت کاغذ ابر و باد ایجاد شود.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت کاردستی اژدها با کاغذ رنگی ساده و آسان

مراحل آموزش ساخت کاغذ ابر و باد

مرحله آخر ساخت کاغذ ابر و باد

حالا با دقت کاغذ را روی سطح آب قرار دهید. پس از مدت کوتاهی که رنگ ها جذب کاغذ شدند، گوشه‌ی کاغذ را گرفته و آن را از سطح آب به آرامی بلند کنید.در پایان، کاغذ را روی سطحی صاف و در جایی ثابت بگذارید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. مراحل ساخت کاغذ ابر و باد به پایان رسیده است و کاغذ زیبای شما با رنگ های جادویی آماده شده است.

فیلم آموزش ساخت کاغذ ابر و باد

ویدئوی 1 دقیقه ای زیر می تواند به شما برای ساخت کاغذهای ابر و بادی متنوع ایده بدهد.

تصاویری از کاغذ ابر و باد

کاغذ ابر و بادی

 

نمونه ای از ترکیب رنگ ابر و باد

 

 

درست کردن کاغذ ابر و باد

 

نقاشی ابر و باد ساده

 

طرز تهیه کاغذ ابر و باد

 

 

t کاغذ ابر و باد بسازیم!
3.3/5 - (42 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “کاغذ ابر و باد بسازیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *