کباب پز خورشیدی

t کباب پز خورشیدی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

کباب پز خورشیدی (4)

انرژی خورشیدی آرام آرام بیش تر در زندگی مردم مورد استفاده قرار می گیرد و از یک انرژی گران و دور از دسترس به انرزی پاک و قابل استفاده برای خانواده ها تبدیل می شود. ارایه کباب پز خورشیدی نمونه ای از همین استفاده عمومی است.

تفریح در یک محیط سرسبز در بسیاری مواقع همراه با تهیه کباب روی آتش و یا منقل های گازی و برقی است. روشن کردن منقل های هیزمی باعث ایجاد دود و آلودگی می شود و انرژی های دیگری هم در طبیعت به راحتی در دسترس نیستند.

 در سال 2014 دستگاهی با نام Solar powered barbecue Grill به بازار عرضه شد که با استفاده از انرژی خورشیدی قادر بود غذاها را با بهترین روش کباب کند. بدین صورت که این دستگاه دارای یک محفظه فلزی براق و میله ای در وسط این صفحه بزرگ صیقلی و براق می باشد. اشعه های نور که به این صفحه براق می تابند در نقطه ای متمرکز می شوند و بعد حرارت را به آن میله وسط صفحه می تاباند. هر چه شدت تابش خورشید شدیدتر باشد این صفحه نیز حرارت بیش تری تولید می کند و به عبارتی سرعت پخت بالاتر می رود. ناگفته نماند در مواقعی که هوا ابری است این دستگاه از انرژی ذخیره شده در پنل ها استفاده کرده اما سرعت پخت پایین تری دارد. شاید بتوان گفت این دستگاه آرزوی هر سر آشپزی است که در محیط رو باز آشپزی می کند. 

تمام مواد غذایی که قرار است گریل شود در روی میله وسط قرار می گیرد حتی می توان گوشت را در اطراف این میله قرار داد.

کباب پز خورشیدی (3)

کباب پز خورشیدی (2)

کباب پز خورشیدی (1)

 

t کباب پز خورشیدی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شارژ دستگاه‌های همراه با عرق بدن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *