دانلود کتاب شازده کوچولو

دانلود کتاب شازده کوچولو
t دانلود کتاب شازده کوچولو

 برای معرفی کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسن تگزوپری را برای شما انتخاب کرده ایم تا بخوانید ولذت ببرید .

آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده  کتاب شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۰۰ در شهر لیون  فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادر او اهل لیون نبودند و در آن شهر نیز سکونت نداشتند ،چهار سال بیشتر نداشت که پدرش مرد و مادرش به تنهایی نگهداری و تربیت او را به عهده گرفت . بعد از دریافت دیپلم خانواده اگزوپری او را تشویق کردند تا وارد نیروی دریایی شود اما بعد از شکست در ورود به مدرسه نیروی دریایی او برای انجام خدمت نظام وظیفه به نیروی هوایی فرانسه پیوست سالها در راه‌های هوایی فرانسه – آفریقا و فرانسه – آمریکای جنوبی پرواز کرد.

 در ۱۹۲۳ پس از پایان خدمت نظام به پاریس بازگشت و به مشاغل گوناگون پرداخت و در همین زمان بود که نویسندگی را آغاز کرد . در سال ۱۹۴۱ اثر زیبای او به نام پرواز شبانه که مورد تقدیر و تحسین آندره ژید نویسندهٔ بزرگ فرانسوی واقع شده بود، منتشر گردید و چندی نگذشت که به چند زبان اروپایی ترجمه شد و مقام ادبی و شخصیّت هنری اگزوپری را به اثبات رسانید. پس از تسلیم کشور فرانسه به آلمان، اگزوپری به آمریکا مسافرت کرد و کتابهای زیبایی چون «قلعه»، «شازده کوچولو» و «خلبان جنگی» را در این دوران منتشر کرد.

کتاب شازده کوچولو

در ۱۹۴۳ شاهکار سنت‌ اگزوپری به نام “شازده کوچولو” Le Petit Prince انتشار یافت که حوادث شگفت‌آنگیز آن با نکته‌های دقیق و عمیق روانی همراه است.  شازده کوچولو یکی از مهم‌ترین آثار اگزوپری به شمار می‌رود که در قرن اخیر سوّمین کتاب پرخواننده جهان است . این اثر از حادثه‌ای واقعی مایه گرفته که در دل شن های صحرای موریتانی برای سنت اگزوپری روی داده‌ است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود نشریه علم و عامه

خرابی دستگاه هواپیما خلبان را به فرود اجباری در دل آفریقا وامی‌دارد و از میان هزاران ساکن منطقه ؛ پسربچه‌ای با رفتار عجیب و غیرعادی خود جلب توجه می‌کند . پسربچه‌ای که اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسش هایی را مطرح می‌کند که خود موضوع داستان قرار می‌گیرد. شازده کوچولو از کتابهای کم ‌نظیر برای کودکان و شاهکاری جاویدان است که در آن تصویرهای ذهنی با عمق فلسفی آمیخته ‌است .

او این کتاب را در سال ۱۹۴۰ در نیویورک نوشته‌است . اگزو پری در۳۱ ژوئیهٔ ۱۹۴۴ برای پروازی اکتشافی برفراز فرانسه اشغال شده از جزیره کرس در دریای مدیترانه با یک فروند هواپیما غیر مسلح به پرواز درآمد ، و پس از آن دیگر هیچ گاه دیده نشد . دلیل سقوط هواپیمایش هیچگاه مشخص نشد اما در اواخر قرن بیستم و پس از پیدا شدن لاشهٔ هواپیمایش اینطور به نظر می‌رسد که برخلاف ادعاهای پیشین ، او هدف آلمان ها واقع نشده‌است زیرا بر روی هواپیما اثری از تیر دیده نمی‌شود.

 کتاب شازده کوچولودرایران بارها به چاپ رسیده است امایکی از بهترین ترجمه های این کتاب به وسیله احمد شاملو شاعر ومترجم معاصر انجام شده است . تصاویر کتاب نیز همان نقاشی هایی است  که نویسنده خودش برای کتاب اصلی کشیده بود . شما می توانید از لینک زیر این کتاب را دریافت کنید ، بخوانید ولذت ببرید .

 دانلود کتاب شازده کوچولو

t دانلود کتاب شازده کوچولو
امتیاز به این نوشته

‫5 نظر ارسال شده در “دانلود کتاب شازده کوچولو

  1. سوسن :

    سلام، ممنون از اینکه کتاب ارزشمندی مثل شازده کوچولو رو برای دانلود رایگان گذاشتین.
    من نوجوون نیستم اما یه شازده کوچولو توی قلبم دارم که از کتاب اگزوپری اومده و تاثیر فوق العاده ای روی زندگی من داره…
    بازم سپاس از تلاشتون برای انتشار عشق و دوستی در دنیا

  2. رها :

    این کتاب فوق العاده ست. عاشق این جمله ام که بارها توسط شهریار کوچولو توی کتاب زده میشه که میگه : این آدم بزرگ ها راستی راستی چقدر عجیبند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *