نگاهی به گران‌ترین فوتبالیست‌های دنیا در تابستان ۱۴۰۲

گران ترین فوتبالیست جهان
t نگاهی به گران‌ترین فوتبالیست‌های دنیا در تابستان 1402

گران ترین فوتبالیست جهان چه کسی است؟ گران قیمت ترین بازیکن جهان در حال حاضر (تابستان 1402)کیست؟ همه ما به خوبی می‌دانیم که دنیای فوتبال تا چه اندازه بالا و پایین دارد. این را هم می‌دانیم که هر ساله و چه بسا سالی چندبار، فهرستی تازه از گرانترین بازیکن های فوتبال منتشر می‌شود. سال 2023 هم از این قاعده مستثنی نبوده و افراد بسیاری برای تبدیل شدن به گرانترین بازیکن، در گوشه تا گوشه‌ی این مستطیل سبز، پا به توپ زده‌اند.

در این مقاله از مجله اینترنتی نوجوان ها، می‌خواهیم نگاهی به گرانترین فوتبالیست های دنیا داشته باشیم. در این مقاله نه‌تنها گران‌ترین‌ها را در کنار هم مرور خواهیم کرد، بلکه نگاهی به فهرست گران‌ترین نقل و انتقالات سال 2023 نیز خواهیم داشت. فرقی ندارد که پسر باشید یا دختر، بدون شک از مطالعه این مقاله لذت خواهید برد.

7 فوتبالیست گران‌قیمت در سال 2023 (تابستان 1402)

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه به ارزش یک فوتبالیست پی ببریم، آن است که نگاهی به قیمت او در بازار فوتبال داشته باشیم. اینکه چه چیزی می‌تواند ارزش یک بازیکن در بازار فوتبال را تعیین کند، به معیارهای بسیاری بستگی دارد؛ از جمله سن، پتانسیل، مهارت و استعداد، تجربه، دستاوردها، قهرمانی‌ها، مدت زمان قرارداد، موقعیت در زمین فوتبال، برند، لیگ و حتی ملیت او می‌توانند در گران یا ارزان بودنش تاثیر بگذارند.

بر اساس همین معیارها، سازمان بین‌المللی مطالعات فوتبال (CIES football) فهرستی از گرانترین فوتبالیست های سال 2023 (تابستان 1402) را منشتر کرده که جزییات آن به شرح زیر است:

1. ارلینگ هالند

هالند 22 ساله با ارزش تقریبی 262 میلیون دلار، گران ترین فوتبالیست جهان در سال 2023 شناخته می‌شود. او در تابستان سال گذشته از تیم بروسیا دورتموند با مبلغ 60 میلیون یورو به منچستر سیتی پیوست. قرارداد او تا 2027 ادامه خواهد داشت. در اولین فصل حضورش در لیگ برتر انگلستان، توانست با ثبت 36 گل، جایزه کفش طلا را از آن خود کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
این دویدن شما را بدتر چاق می کند!

ارلینگ هالید گران ترین فوتبالیست جهان در تابستان 1402

2. ویسینیوس جونیور

در مقام دوم گران ترین فوتبالیست جهان در سال 2023، می‌توان ویسینیوس جونیور را با ارزش تقریبی 210 میلیون دلار قرار داد. این بازیکن 22 ساله برزیلی تا سال 2024 در خدمت تیم لالیگا اسپانیاست و بعد از آن خدا می‌داند که برای افتخارآفرینی‌های بیشتر، به کدام تیم خواهد پیوست. اما می‌توان برای آینده روشن او امیدوار بود.

3. بوکایو ساکا

بوکایا تنها 21 سال سن دارد، اما توانسته است با ارزش تقریبی 209 میلیون دلار، جایگاه سوم گرانترین بازیکن جهان 2023 را از آن خودش کند. درست مثل جونیور، قرارداد او نیز در سال 2024 به سر خواهد رسید. او که هم‌اکنون در دفاع راست آرسنال فعالیت دارد، سابقه 38 بازی در لیگ برتر انگلستان را نیز ثبت کرده است.

4. جود بلینگام

از دیگر گران قیمت ترین فوتبالیست های دنیا، می‌توانیم به جود بلینگام 20 ساله در حال حاضر در باشگاه رئال مادرید پا به توپ است. او با ارزش تفریبی 203 میلیون دلار، جایگاه چهارم گران ترین بازیکن جهان در فهرست ما را از آن خودش کرده است. پیش‌بین‌های دنیای فوتبال حاکی از آن هستند که او در فصل بعدی هم به همکاری خود با رئال مادرید ادامه دهد.

جود بلینگام رتبه اول گران‌ترین نقل و انتقالات تابستان 2023

5. رودریگو سیلوا

ارزش تقریبی رودریگو حدود 197 میلیون دلار است. به همین دلیل در رتبه پنجم برترین فوتبالیست‌های جهان قرار می‌گیرد. رودریگو یکی از گرانترین بازیکنان اهل برزیل است و برای باشگاه‌هایی از جمله رئال مادرید، لا لیگا و تیم ملی برزیل بازی می‌کند. هرچند که تنها 22 سال سن دارد، اما آینده او بسیار روشن است و امیدهای بسیاری به او بسته است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی ساده ترین نرمش های خانگی بدون تجهیزات

6. پدری گونزالس

با 20 سال سن و ارزش تقریبی 190 میلیون دلار، پدری از جمله گرانترین فوتبالیست های 2023 شناخته می‌شود. پدری تا سال 2026 در بارسلونا حضور خواهد داشت. علی رغم سن کمی که دارد، استعداد او در فوتبال بسیار زیاد است و در طول حضورش در بازی‌ها، به خوبی ثابت کرده است که می‌تواند هافبک قدری در مقابل تیم رقیب باشد.

7. گاوی

به‌ عنوان جوان‌ترین عضور حاضر در این فهرست، می‌توانیم به گاوی اشاره کنیم. او تنها 18 سال دارد، اما با این حال، خودش را در فهرست گرانترین بازیکن های فوتبال جای داده است. ارزش تقریبی او حدود 186 میلیون دلار است. گاوی اصالتا اهل اسپانیا است، اما در حال حاضر در تیم بارسلونا و در موقعیت هافبک میانی فعالیت می‌کند. به گفته اهالی دنیای فوتبال، آینده گاوی بسیاری درخشان‌تر از آن چیزی خواهد بود که فکرش را کنیم.

گاوی جوان‌ترین بازیکن در فهرست گرانترین فوتبالیست های 2023

گران‌ترین نقل ‌و انتقالات تابستان 2023

پنجره نقل و انتقالات تابستانی در 2023 حسابی داغ بوده و توجه بسیاری از افراد را خودش جلب کرده است. همان‌طور که در مقدمه نیز قولش را داده بودیم، در این بخش، می‌خواهیم نگاهی به گرانترین نقل و انتقالات امسال نیز داشته باشیم. در جدول زیر، می‌توانید اطلاعات لازم را مشاهده فرمایید:

نام بازیکن تیم‌ها ارزش قرارداد
جود بلینگام بروسیا دورتموند به رئال مادرید 88 میلیون پوند

+ 25.6 میلیون پوند

کای هاورتز چلسی به آرسنال 65 میلیون پوند
دومینیک سوبوسلایی لیپزیگ به لیورپول 60 میلیون پوند
میسون مونت چلسی به منچستر یونایتد 55 میلیون پوند

+ 5 میلیون پوند

ساندرو تونالی AC میلان به نیوکاسل 52 میلیون پوند

+ 8 میلیون پوند

کریستوفر انکونکو لیپزیگ به چلسی 52 میلیون پوند
مانوئل اوگارت اسپورتینگ به پاریس سن ژرمن 51.2 میلیون پوند
روبن نوس ولور همپتون به الحلال 47 میلیون پوند
جیمز مدیسون لستر سیتی به تاتنهام 40 میلیون پوند
پدرو پوررو اسپورتینگ به تاتنهام 39 میلیون پوند
الکسیس مک آلیستر برایتون به لیورپول 35 میلیون پوند

+ 20 میلیون پوند

نیکولاس جکسون والرئال به چلسی 31.7 میلیون پوند
جائو پدرو واتفورد به برایتون 30 میلیون پوند
جیاکومو راسپادوری ساسولو به ناپولی 25.8 میلیون پوند
ترم موفی لوریان به نیس 25.8 میلیون پوند

 

کلام آخر

در این مقاله کوتاه از مجله آنلاین نوجوان‌ها، نگاهی به گرانترین فوتبالیست های 2023 داشتیم. بدون شک کسب اطلاعات بیشتر درباره دنیای فوتبال و ماجراهایش، می‌تواند برای هر پسر و حتی دختر نوجوانی جالب باشد! ما در این مقاله علاوه بر اینکه گرانترین بازیکن های را به شما معرفی کردیم، نگاهی به گرانترین نقل و انتقالات 2023 نیز داشتیم.

ارزش یک بازیکن
در پایان، بگذارید مقاله را با دعوت از شما به پایان برسانیم؛ نظر شما راجع به این اعداد و ارقام چیست؟ آیا این فوتبالیست‌ها واقعا اینقدر ارزشمند هستند؟ به نظر شما گران‌ترین بازیکن دنیا باید چه کسی باشد؟ نظر خودتان را برای کامنت کنید.

منبع

khelnow.com

t نگاهی به گران‌ترین فوتبالیست‌های دنیا در تابستان 1402
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *