گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری

گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری
t گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری

ستاره باقری ،فوتبالیست نوجوان این بار مهمان صفحه یه فنجون گپ نشریه اینترنتی نوجوان ها شده است.

خودتان را معرفی کنید.

ستاره باقری هستم متولد ۱۳۸۲ از اصفهان

چگونه به دنبال ورزش رفتید؟

از زمانی که سن کمی داشتم به فوتبال علاقه مند شدم. همیشه از تلویزیون مسابقات فوتبال را دنبال می کردم. اکثر اوقات با بچه های فامیل فوتبال بازی می کردیم.همین طور چون تا ۹ سالگی ساکن شهر اهواز بودم شرایطی برای این که به کلاس بروم را نداشتم.در یک روز تابستانی زمانی که قرار بود به کلاس چهارم بروم ، به همراه خانواده به اصفهان نقل مکان کردیم.

نزدیک مدرسه جدیدی که ثبت نام کرده بودم یک سالن ورزشی بود و من با همان سن کم و علاقه ای که داشتم درست همان روز پاییزی اول مهر بعد از این که از مدرسه خارج شدم به آن سالن ورزشی رفتم. متوجه شدم که کلاس فوتسال در آن جا برگزار می شود. همان طور که به وجد آمده بودم ثبت نام کردم و از فردای آن روز کلاس های من و بهتر است که بگویم دوره ی تازه ای از زندگی ام آغاز شد.

گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری

ستاره خانم  شما در چه تیم هایی بازی داشتید؟

از زمانی که شروع کردم چندین سال در تیم پارس ایرانیان به مربی گری سرکار خانم زینب شریفی بازی می کردم.سپس برای مسابقات سوپر لیگ کشور در تیم شهرداری درچه ، بعد از آن برای لیگ دو ۱۴۰۱ در تیم شقایق شهر بابک  و همچنین برای لیگ دو ۱۴۰۲ در تیم آنا صنعت قم بازی می‌کنم .

چه مقام هایی کسب کردید؟

  • کسب مقام اول مسابقات جام رمضان بزرگسالان سال ۱۴۰۲
  • کسب مقام دوم لیگ جوانان استان اصفهان سال ۱۴۰۰
  • کسب مقام چهارم سوپر لیگ جوانان کشور سال ۱۳۹۸
  • کسب مقام دوم  لیگ فوتسال اصفهان رده سنی بزرگسالان سال۱۳۹۷
  • کسب مقام سوم مسابقات فوتبال استان رده سنی جوانان سال ۱۳۹۶
  • کسب مقام اول مسابقات نونهالان استان سال ۱۳۹۵
  • کسب مقام اول مسابقات فوتبال استان رده سنی جوانان سال ۱۳۹۴
  • کسب مقام دوم لیگ اصفهان رده سنی جوانان سال ۱۳۹۳

فرق فوتبال و فوتسال را در چه می بینید؟به نظر شما کدام سخت تر است ؟

اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری بگوییم، تفاوت آن نسبت به زمین ، تعداد بازیکن ها و نوع پست ها است و تفاوت های ناچیزی در نوع بازی است. به عنوان مثال می توانیم به اوت زدن اشاره کنیم که در فوتبال با دست اوت می زنند ولی در فوتسال با پا اوت می زنند.اما اگر بخواهیم از یک بعد دیگر نگاه کنیم فوتسال بازی تکنیکی تر است.می توان اشاره کرد که نیازمند خلاقیت بیشتری نسبت به فوتبال است چون فضای کوچک تری دارد.همچنین از نظر من فوتسال سخت و دشوارتر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی دردسرهای خرگوش روسو برای کامپیوتر

شما در چه پستی بازی می کنید؟

در فوتسال پنج بازیکن داخل زمین هستند :

دروازه بان

بَک یا به اصطلاح ( عقب گیر  )

کناری چپ و کناری راست به اصطلاح ( فلنک چپ و فلنک راست )

و بازیکن راس به اصطلاح ( pivot )

من معمولا در پست فلنک چپ و یا pivot بازی می‌کنم.

گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری

خانم باقری آیا تا به حال مصدوم شده؟

بله همه ی بازیکنان حداقل یکبار تجربه اش کرده اند. در لیگ دو ۱۴۰۱در تیم شقایق شهر بابک بازی می کردم.روز اول بازی ها یک برد شیرین پر گل داشتیم و من سه پاس گل دادم.روز دوم بازی ها در نیمه دوم با تکل یکی از بازیکنان حریف به زانو ام از ناحیه زانو دچار آسیب شدم و شش ماه از فوتسال جدا شدم که برای من آزاردهنده بود.من مدتی درگیر درمان با فیزیوتراپی ، بازتوانی، و بدنسازی بودم.

تیم و بازیکن مورد علاقه شما چیست؟

از آنجایی که یادم می آید از همان کودکی به تیم بارسلونا علاقه مند بودم و اولین بازیکنی که مشتاقانه بازی اش را نگاه می کردم لیونل مسی بود، بازی رهبرانه اش همیشه من را مجذوب خودش می کرد. از بازی سازی های منحصر به فردی که انجام می‌داد تا دریبل های زیبایی که بهترین مدافعان جهان را هم مغلوب خودش می کرد.

الگوی شما در فوتسال و ورزش کیست ؟

الگوی من در فوتسال مربی ام ( سرکار خانم زینب شریفی ) است که از وقتی در کنار ایشان شروع به فعالیت کردم همیشه از لحاظ اخلاقی و فنی بهترین درس ها را به من آموختند.اولین چیزی که از بازیکنان خود می‌خواستند ، اخلاق و رفتار ورزشکارانه بود. حتی اگر بازیکنی بهترین بازی را انجام می‌داد اما اخلاق ورزشی از خود نشان نمی‌داد در تیم ایشان جایی نداشت.بر همین اساس سعی می کنم مثل ایشان باشم همان طور که مهارت فنی و حرفه ای خود را ارتقا می دهم ، با همه متواضع و فروتن باشم و اخلاق ورزشکارانه را از یاد نبرم.

گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری

از تفریحات مورد علاقه ی شما چیست؟

تمرین کردن و فوتسال برای من یک تفریح به حساب می آید. جدا از حیطه ورزش ، عاشق کتاب هستم و می توانم بگویم از تفریحات لذت بخش برای من کتاب خواندن  است. معمولا اوقاتی که نیاز به تنهایی دارم به شهر کتاب اصفهان می روم و ساعت ها در آن جا برای خودم خلوت می کنم. این به عنوان یکی از بهترین تفریحات زندگی ام به حساب می اید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

خاطره ای دارید که از فعالیت ورزشی تان برای ما تعریف کنید؟

خاطرات بسیاری از فعالیت ورزشی خود دارم.یکی از خاطرات و تجربیات متفاوتی که در این چند ماه اخیر سپری کردم این بود که در این مدت به طور مداوم در مسیر اصفهان به قم برای حضور در تمرینات تیم آنا صنعت قم بودم و در طول مسیر با افراد متفاوتی از شهر های مختلف و فرهنگ های متفاوت آشنا شدم.وقتی که با افراد با شخصیت های متفاوت درباره ی زندگی ، اقشار و فرهنگ های مختلف صحبت می کردم برایم بسیار حیرت انگیز بود و حتی بُعد شخصیتی تازه ای را در من شکوفا کرد.

خانم فوتسالیستِ ما به جز فوتسال مشغول به چه فعالیت های دیگری هستند؟

من مشغول به تحصیل در رشته حسابداری هستم و همین طور به صورت پاره وقت نیز در همین حیطه مشغول به کارهستم.

 

حس شما نسبت به کلمات زیر چیست؟

ایران : آرامش

جام جهانی : هیجان

علی دایی : اسطوره اخلاق

لیونل مسی : رهبر فوق العاده

پدر : پشتیبان من

مادر : دلگرمی زندگی من

گردو : استوار و محکم بودن

دروازه : اولین و آخرین هدف

اگر روزی مصدوم بشوید و نتوانید ورزش را ادامه دهید چه می کنید؟

لازم به ذکر است که من به تازگی از مصدومیت خارج شدم و در مدتی که مصدوم بودم شرایط روحی مساعدی نداشتم و دوره ی سختی را گذراندم، همین باعث شد که احساس کنم تکه ای از زندگی ام گم شده است.با توجه به سوال شما اگر روزی در شرایطی قراربگیرم که نتوانم فعالیت خود  را ادامه بدهم سعی میکنم مربی گری را دنبال کنم تا از دنیای پر هیجان ورزش و فوتسال فاصله نگیرم.همین طور در حیطه حسابداری که کمی پیش به آن اشاره کردم به عنوان شغل دوم شروع به فعالیت می کنم.

خانم ورزشکار چه برنامه ریزی برای آینده ی خود دارید؟

من معمولا دو نوع برنامه ریزی برای خود انجام می دهم.برنامه ریزی سالانه اولین برنامه ی من است، به این معنا است که طی سال اخیر به چه هدف هایی برسم و چه برنامه هایی داشته باشم.مورد دوم برنامه ریزی طولانی مدت است ، به این معنا است که در مدت زمان بیشتر چه فعالیت هایی می توانم انجام دهم تا بتوانم به هدف های اصلی و برجسته ی زندگی ام برسم.

از مهم ترین برنامه ریزی های من برای سال جدید اشاره می کنم به شروع بدنسازی منظم و تمرین های تخصصی و فردی که بیشتر برای ارتقای مهارت های خود است. همین طور در زمان بلند مدت حضور من در تیم های لیگ برتر و سوپر لیگ کشور و تیم ملی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی پ و تزیین آن برای دانش آموزان کلاس اولی

اگر شما یک کاغذ سفید داشتید چه چیزی را می نوشتید؟

هزاران بار خدایا شکرت می نوشتم و می گفتم با تمام وجودم عاشقانه دوستت دارم.

به نظر شما اگر توپ فوتبال مربعی شکل بود چه اتفاقی می افتاد؟

می توانم بگویم فاجعه و اگر اینطور بود قطعا از جذابیت فوتبال به شدت کاسته میشد.یکی از زیبایی های فوتبال همین حس رهایی هنگام دویدن به دنبال توپی که غیر قابل توقف است.

چه چیزی شما را در زندگی می خنداند؟

خنده ی دیگران من را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. به این صورت که اگر کسی در کنار من شروع به خندیدن کند ، به صورت ناخودآگاه من هم با او شروع به خندیدن میکنم و کنترل آن برای من دشوار است.به همین دلیل هنگامی که کنار آدم هایی هستم که خوش خنده هستند و خنده بر لب دارند حال من را خوب می کند.

گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری

ستاره خانم ، یک خاطره جالب و بامزه از ورزش برای ما تعریف کنید؟

در مسابقه فینال لیگ جوانان اصفهان در یک بازی بسیار حساس در نیمه دوم، بازیکن یک تیم ما یک پاس سرعتی رو به جلو برای من انداخت، من از نیمه زمین استارت سرعتی زدم به گونه ای که همه ی بازیکنان حریف جا ماندند، توپ را توانستم مهار کنم اما خود را نه..در همین حین با صورت به درب آهنی که در آن طرف زمین بازی بود خوردم و می توانم بگویم برای لحظه ای من و در یکی شدیم.به نظر صحنه ترسناکی می آمد اما وقتی از سر جای خودم بلند شدم و گفتم خوبم ،تمامی حاضران سالن شروع به خندیدن کردند و خودم هم همراه با دردی که داشتم می خندیدم.

به نظر شما کسانی که می خواهند فوتسالیست شوند باید از کجا شروع کنند؟

به نظر من ابتدا باید وارد محیط ورزش و فوتسال بشوند و استعداد خودشان را مورد ارزیابی قرار بدهند. همین طور می توانند با جست وجو کردن در مورد تیم های فوتسال و آکادمی هایی که نزدیک محل سکونت شان هستند ،ثبت نام و اقدام به فعالیت کنند.

سخن ستاره باقری با نوجوانان امروزی چه چیزی است؟

به دنبال پیداکردن علاقه ی خود باشند، به افکار رنگارنگ خود جان ببخشند. تلاش کنند در همین سن کم در مسیری که استعداد و علاقه دارند هدف گذاری کنند تا بتوانند رشد کنند تا در آینده محصولی را که در این سن می کارند ، درو کنند.

گفتگو : سجاد زین العابدین

گفتگو با نوجوانان موفق ایرانی را در صفحه یک فنجون گپ بخوانید.

t گفتگو بافوتبالیست نوجوان ستاره باقری
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *