گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان

گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان
t گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان

مصاحبه مارا با والیبالیست نوجوان در صفحه یک فنجان گپ بخوانید .

خودتان را معرفی کنید

رادوین مقیمی، متولد 1386 از شهر بزرگ تهران

چطور به والیبال علاقه مند شدید؟

داستان از جایی شروع شد که قرار بود تابستان سال 93 به یک باشگاه ورزشی رفته سپس تابستان آن سال را با ورزش والیبال به اتمام برسانم. بعد از چند روز پرس و جو و مراجعه به باشگاه های مختلف، باشگاه زینیبه در کوی زینبیه را پیدا کردیم. آن تابستان را در کنار مربی عزیزم استاد فرنیا، گذارنده ام اما حس می کردم که در ورزش والیبال استعداد خاصی دارم و باید آن را ادامه دهم، که خدا را شکر حس من درست بود و  این ورزش را به طور حرفه ای کار می کنم.

چه مقام هایی را در رشته والیبال کسب کردید؟

اگر بخواهیم از ابتدا شروع کنیم، کسب مدال های نقره، برنز و طلا به ترتیب در پایه های چهارم، پنجم و ششم، همچنین کسب دو مدال طلا و یک برنز در بازی های باشگاه زینبیه، کسب مقام دوم بازی جنوب شرق استان تهران، کسب مدال طلا در بازی جنوب غرب استان تهران، کسب مقام چهارم در لیگ دسته سوم نوجوانان تهران، کسب مقام پنجم در بازی مناطق استان تهران، و همچنین کسب مدال طلا در بازی های مدارس منطقه 13 در پایه هفتم و همچنین بازی در ده ها بازی باشگاهی دیگر.

گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان

چه مراحل و سختی هایی را پشت سرگذاشتید تا به مدال طلا رسیدید؟

شاید سخت باشد اما روزهایی بود که من نزدیک  6 ساعت تمرین می کرده ام، روز هایی بود که برای رفتن به باشگاه از تفریحات خود می گذشته ام، شب هایی بود که آنقدر درد داشته ام که خوابم نمی برد، خیلی از اوقات حتی در تعطیلات هم تمرین می کرده ام، نزدیک به یک سال روز و شب برای بازی های استان تمرین کرده ام اما در نهایت از نتیجه این همه سختی خوشحال هستم.

اگر والیبالیست نمی شدید چه ورزشی را ادامه می دادید؟

صد در صد اگر والیبالیست نمی شدم، به سمت فوتبال می رفتم. شاید برایتان جالب باشد اما اطلاعات عمومی من در فوتبال بیشتر از والیبال است و خیلی اوقات فامیل های من از رفتن من به سمت والیبال تعجب می کنند.اما اگر بین والیبال و فوتبال یک انتخاب داشتم ، صد در صد والیبال را انتخاب می کرده ام.

قد شما چقدر است؟ قد بلندی شما در زندگی و مکان های عمومی دردسر نداشته؟

قد بنده در سن 14 سالگی 1 متر و 80 سانتیمتر است؛ اما همیشه این قد را دوست دارم و به فال نیک می گیرم. خدا رو شکر اگر هم مشکلی بود من از این اتفاق خیلی خوشحالم .همیشه خدا را شاکر هستم، چون از چیزی که هستم خوشحال و راضی هستم.

والیبالیست نوجوان

کسانی که می خواهند وارد رشته والیبال بشوند چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

ببینید ما نمیتوانیم بگوییم که یک فردی که قد نسبتا کوتاهی دارد، نمی تواند والیبال کار کند. شرط اصلی ورود در هر رشته و ورزش، وجود علاقه و اعتماد به نفس است. همچنین باید به کاری که می کنند ایمان داشته باشند و برای رسیدن به اهداف خود، باید سعی و تلاش خود را داشته باشند. از این اطمینان داشته باشند که طی گذشت مدتی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

به عنوان یک والیبالیست نوجوان خاطره ای از رشته والیبال تعریف کنید.

از والیبال خاطرات زیادی دارم . بهترین خاطره من در بازی های جنوب غرب و چهاردانگه سال 1398 بود که به مناسبت سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی ایران (22بهمن) برگزار شد. خاطره از جایی شروع شد که قرار بود تیم باشگاه ما برای حضوردر بازی، به جنوب غرب استان تهران برود. هوا آن روز بسیار سرد و برفی بود. بازی ها از ساعت 8 صبح شروع شد و ما به مراحل بالاتر صعود می کردیم و در نهایت ساعت 7 عصر بازی فینال رسید . با ذکر خدا بازی را شروع کردیم. در نهایت آن بازی را بردیم و قهرمان آن دوره شدیم و بسیار خوشحال شدیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پوسترهایی برای فرهنگ سازی در مترو فرانسه

بهترین لحظه زندگی شما تا به الان چه زمانی بوده است؟

در زندگی من لحظات ناب و زیبا زیاد بوده است و من سعی کردم که تک تک لحظات خود را به خوشی بگذارنم، اما بهترین لحظه زندگی من به دنیا آمدن خواهرم بوده است.

رادوین مقیمی

الگوی شما در زندگی کیست؟

الگوی من در زندگی، پدر و مادرم هستند. الگوی من در تلاش کردن برای رسیدن به هدف و داشتن اعتماد به نفس پدرم بوده و الگوی من در مهربانی و صبوری مادرم است.

تا به حال مصدوم شده اید؟

صد در صد هر ورزشکاری در دوران حرفه ای ورزشی خود مصدومیت داشته است. اما داستان من کمی فرق دارد، من با اشتباه تاکتیکی مصدوم شدم یعنی اگر قرار بود من در منطقه 2 زمین باشم، به اشتباه در منطقه 1 قرار گرفتم و طبق شرایط و قوانین موجود در پرش، من از پشت خط یک سوم پرش کرده ام و متاسفانه به توپ نرسیدم و به زمین خوردم و موجب مصدومیت در ناحیه مچ دست چپ شد که به مدت 2 هفته از میادین ورزشی دور بودم.

علاوه بر والیبال چه فعالیت های دیگری دارید؟

من به عنوان یک والیبالیست نوجوان ، علاوه بر والیبال، برنامه نویسی انجام داده ام و در بخشicdl  تجربه دارم و برای مدارس و معلمان تولید محتوا انجام می دهم.  نویسندگی ورزشی و گویندگی انجام داده ام و تا به حال چند پادکست در مورد عرصه های متفاوت ساخته ام و در حال تالیف کتاب خودم به نام ( والیبال، ورزش مردمی ) هستم. در چندین نهاد دانش آموزی مانند ریاست کمیته تربیت بدنی مجمع صدای دانش آموز و عضویت در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس دانش آموزی استان تهران فعال هستم، وهمچنین مدیر جشنواره پنجره ای رو به دنیا نیز هستم.سعی کرده ام انسان پویا و فعالی باشم و یک جا فعال نباشم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اختراع سینما

والیبالیست نوجوان

نویسنده ورزشی؟ چه جالب، بیشتر برایمان بگویید

در بخش های مختلف نویسندگی، نویسندگی ورزشی از بقیه رشته ها مانند نویسندگان رمان و… فعالیت کمتری دارند اما کسانی هم که در این بخش کار می کنند واقعا زحمت می کشند و برای تک تک کلمه های داخل کتاب فکر و تامل کردند. البته این را هم بگویم که اکثر کسانی که نویسندگی ورزشی انجام می دهند، ورزشکار هستند و در آن ورزش یا رشته حرفه ای هستند و با فضای آن آشنایی دارند. اگر کسی که ورزشکار نباشد، بخواهد نویسندگی ورزشی کند، آن اثر درخشان نمی شود چون خیلی از موارد را فقط با انجام دادن آن ورزش می توان فهمید.

گویندگی را چطور یاد گرفتید؟

در یک نشریه تعاملی به نام مردمک حضور دارم و در آنجا گویندگی را حرفه ای تر ادامه دادم و برای چند اثر گویندگی کردم. از نظر من صدا و گویندگی دنیای خاص و البته زیبایی دارد و خیلی خوشحالم که گویندگی می کنم.

شهرت با ورزش را دوست دارید یا هنر؟

از نظر من محبوبیت بیشتر از مشهوریت و معروفیت مهمتر است. ولی اگر قرار بر مشهوریت باشد، از نظر من شهرت با ورزش جذاب تر از هنر است، نه بخاطر معروفیت آن، به دلیل جذاب بودن این اتفاق من شهرت با ورزش را بیشتر دوست دارم.

نوجوان ورزشکار

در مجلس دانش آموزش شما چه فعالیت هایی دارید؟

مجلس دانش آموزی یک نهاد مشورتی است و نسبت کار عملیاتی آن پائین تر از بخش مشورتی آن است ولی در مجموع یک قشر خیلی زحمت کش در این بستر کار می کنند، که آنها فعالان اجتماعی و فعالان دانش آموزی هستند.در مجلس دانش آموزی جشنواره، صحبت ها و تصمیمات مهمی گرفته می شود. من واقعا برای مجلس دانش آموزی بسیار احترام قائل هستم زیرا واقعا برای دانش اموزان عزیز کشورمان زحمت می کشند.

اوقات فراغت چه می کنید؟

شاید خیلی از هم سن سال های خودم فکر کنند که ورزشکارها تفریحات خاصی دارند اما اصلا این طور نیست، ما هم مثل بقیه سفر می رویم، بازی می کنیم، فیلم می بینیم و کتاب می خوانیم.

برای من هم این داستان صحت دارد و من در اوقات فراغت خود  ورزش می کنم، کتاب می خوانم، فیلم می بینم، با خواهرم بازی می کنم و …

علاوه بر آن که والیبالیست نوجوان هستید چقدر اهل مطالعه هستید ؟کتابی به ما معرفی کنید.

بله اهل مطالعه و کتاب هستم و صد در صد به غیر از کتب درسی کتاب های دیگری نیز در زمینه اطلاعات عمومی و ورزشی خوانده ام و  پیشنهاد می دهم، کتاب آرزو های بزرگ ( great expectation ) اثر چارلز دیکنز را حتما بخوانند زیرا داستان بسیار جذاب و آموزنده ای دارد.

ورزشکار

پرسپولیسی یا استقلالی؟

داستان بلندی دارد اما من نسبت به دو تیم حس یکسانی دارم . دوست دارم که هر دو تیم در آسیا و لیگ برتر موفق باشند، اما توجه داشته باشید در عرصه های جهانی و آسیا رنگ و اسم مهم نیست.  فقط و فقط موفقیت تیم های کشورم اهمیت دارد. مهم نیست استقلال باشد یا پرسپولیس.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شلوارهای ساده را به شلوار رنگین کمانی تبدیل کنید

ورزشکارهای مورد علاقه شما چه کسانی هستند؟

ورزشکار های مورد علاقه من کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هستند زیرا نشان دادند که با نبود امکانات مادی و با سعی و تلاش و سختی می توان به موفقیت و حتی آروزهایی که در خواب هم نمی بینیم برسیم. جدا از این جنبه، این دو اسطوره واقعا جزء بهترین ورزشکار های جهان هستند و تا ابد در تاریخ خواهند ماند.

کادوی تولد چه دوست دارید؟

همه  از کادوی جذاب و زیبا خوشحال می شوند. اما من دوست دارم کادوی تولد من چیزی باشد که باعث پیشرفت و رشد من شود .نه صرفا وسایلی باشند که فقط وقت خود را با آنها هدر دهم.برای مثال یک کتاب ورزشی و اطلاعات عمومی یا حتی یک وسیله ورزشی کوچک، خیلی برای من با ارزش و گرانقدر هستند.

مدال های ورزشی

حس شما به این کلمات چیست؟

سعید معروف

اسطوره و قهرمان والیبال ایران

جیبا

بهترین والیبالیست برزیل و قهرمان والیبال برزیل در زمان خود

ایران

مانند خانواده ام دوستش دارم و سعی می کنم تا باعث پیشرفت کشورم و مردم ایران زمین باشم.

والیبال

یک ورزش جدا ناشدنی از روح و قلب و جسم من

گویندگی

دنیایی پر از صدا و جملات پند آموز

اسپک(آبشار)

پرواز و ضربه زدن به سختی هایی که در نهایت باعث پیروزی تو می شوند

پدر

بهترین رفیق و مرد زندگی من که واقعا مانند کوه پشت من ایستاده

مادر

فرشته و مهربانترین آدم دنیا

ورزشکار نوجوان

برنامه ریزی و هدف شما برای آینده چیست؟

به عنوان یک والیبالیست نوجوان، صد در صد من برای آینده تحصیلی و ورزشی خود برنامه ریزی دارم .اگر خدا بخواهد قصد دارم در پایه نهم که انتخاب رشته دارم، رشته ریاضی را انتخاب و در آن تحصیل کنم . همچنین برای آینده والیبالی خود هدف من رسیدن به تیم ملی والیبال ایران و بازی در بهترین سطح باشگاهی است.

صحبت شما با نوجوانان؟

برای اهداف زندگی خود تلاش کنید و نگذارید هیچ چیز و هیچ کسی مانع راهتان شود و این را بدانید زندگی مانند دوچرخه است، اگر بایستید می افتید، پس باید رو به جلو حرکت کنید و همیشه پیشرفت کنید و همچنین ایمان داشته باشید که خدواند مهربان کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

کلام آخراز والیبالیست نوجوان ؟

در آخر دوست دارم از پدر و مادر عزیزم، خواهر عزیزم تشکر کنم. از مادربزرگ عزیزم که جملات پند آموزی  به من آموخت و دایی عزیزم تشکر کنم. همچنین از مربیان عزیزم، استاد فرنیا، استاد اسکندری، استاد حمید فرنیا، استاد مبین حاجی زاده و استاد واحدی عزیز و از همه کسانی من را کمک کردند تشکر می کنم.

گفتگو : سجاد زین العابدین

 

t گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان
5/5 - (1 امتیاز)

‫1 نظر ارسال شده در “گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *