گفت و گو با نوجوان کشتی گیر

نوجوان کشتی گیر
t گفت و گو با نوجوان کشتی گیر

خودتان را به عنوان یک نوجوان کشتی گیر برایمان معرفی کنید و بگویید که چطور وارد این رشته شدید

نیما کامرانی متولد سال ۱۳۸۵ در تهران هستم و نفر دوم مسابقات کشتی فرنگی تهران در وزن ۳۲ کیلوگرم. من در ابتدا با مشاوره های بسیار زیاد از بزرگان و همچنین تحقیقات بسیار زیاد درباره کشتی و علاقه پیشین که داشتم به سمت ورزش کشتی آزاد گرایش پیدا کردم. و در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ در کلاس های کشتی حضور پیدا کردم.

 کشتی گیر ها افراد خشنی هستند؟

اخلاق و رفتار هر کسی متناسب با افکار خود آن فرد و همچنین نزدیکان و دوستانش صورت می گیرد. ولی کشتی گیرها بیشتر افرادی صبور هستند. بیشتر کارها و تصمیمات خود را با توجه به فکر و اندیشه انجام می دهند.  تمامی اینها برگرفته از اخلاق جوانمردی مربیان و کشتی گیران دیگر است

 از نظر یک نوجوان کشتی گیر، ورزشکارخوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک کشتی گیر خوب باید از بدنی آماده و فکری باز برخوردار باشد.  این دو هم تنها به روش تمرین و تلاش به دست می آید. کشتی گیر باید قدرت کنترل خود دربرابر عواطف مانند خشم و عصبانیت را داشته باشد.

lsd[vh

 چه مقام هایی در این رشته کسب کردید؟

اولین مقام من در این رشته در مسابقات بین دو باشگاه در خرداد سال ۱۳۹۶بود. در آنجا  توانستم مقام اول را کسب کنم .ولی بزرگ ترین و با ارزش ترین مقام من در کشتی در سال ۱۳۹۷ در مسابقات مناطق تهران و در وزن ۳۲ کیلوگرم فرنگیبود . من توانستم با 4 نفر کشتی بگیرم و  مقام دوم را کسب کنم. همچنین من چند دوره در مسابقات انتخابی باشگاههای جنوب شرق تهران توانستم مقام های مختلفی در بخش فرهنگی کسب بنمایم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگوی اختصاصی با رضا داوودنژاد (تصویری)

 به عنوان یک نوجوان کشتی گیردر چه رشته های ورزشی دیگری مقام دارید؟

من در رشته های دیگری چون رشته ی ژیمناستیک  مقام دوم در مسابقات باشگاهی را دارم.  در مسابقات پینگ پنگ بین مدارس منطقه ۱۵ توانستم مقام سوم را کسب کنم .در مسابقات شطرنج مدارس تهران در بخش گروهی مقام سوم را دارم و در بخش انفرادی با برد هر ۵ بازی توانستنم مقام اول را کسب کنم.

نوجوان کشتی گیر

سرگرمی شما چیست؟

من در زمان هایی که کاری برای انجام دادن ندارم و درسی هم برای خواندن ندارم با کامپیوتر بازی می کنم .سپس به خواندن معنی سوره های کوچک قرآن می پردازم و در شب ها نیز به مسجد القرآن در محله خودمان می روم و در آنجا پس از خواندن نماز به کلاس های فرهنگی بسیج می روم.

 ورزش به درس شما لطمه وارد می کند

اگر در زندگی برای هر چیز افراد اولویت داشته باشند و کارهای خود را از روی برنامه ریزی انجام دهند دیگر در هیچ کاری به مشکل بر نمی خورند.  من هم سعی می کنم درس هایم را طوری انجام دهم که هم خودم خسته نشوم و هم به کلاس هایم برسم.

 خاطره‌ای از فعالیت هایتان تعریف کنید.

روزی در مسابقات آزاد باشگاه های جنوب شرق تهران ، در جدول رده بندی به یکی از هم باشگاهی های خود در فینال خوردم. در مسابقه نه بر صفر جلو بودم و تنها ۳۶ ثانیه تا پایان مسابقه مانده بود.   کافی بود یک امتیاز دیگر بگیرم تا کشتی را ببرم.  اما در ۱۶ ثانیه آخر من یک فن پرتابی به نام لنگ خوردم و در جا ضربه فنی شدم.  کشتی را در فینال باختم و این باختم برای من خیلی سنگین بود. و همچنین درس های زیادی به من یاد داد

الگوی شما در کشتی چه کسی است؟

الگوی من در کشتی آقای غلامرضا تختی یکی از بزرگترین کشتی گیر های دنیا است.  این به خاطر این است که من خیلی از رفتار و کارهایشان خوشم می آید. همچنین اینکه کشتی من خیلی شبیه به کشتی آقای تختی است . ولی به دور از این موارد من خیلی شیفته اخلاق جوانمردی آقای تختی شدم که ایشان را الگوی خود قرار دادم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با هانیا جناب نوجوان موفق در رشته موسیقی

 شما که الان یک نوجوان کشتی گیر هستید،در آینده می خواهید چه کاره شوید؟

من تصمیم دارم در آینده درس های حوزوی را ادامه دهم. بعد درس طلبگی را پیش بگیرم چون این راه راه پیامبران و امامان ما بوده و من هم می خواهم در هدایت مردم به سوی خدا نقش داشته باشم.

 گوش کشتی گیر شکسته یعنی چه؟

این کلمه دو معنا دارد یکی از آنها که می‌گویند گوش شکسته کشتی یعنی اینکه آن فرد یکی از کشتی گیران قدیمی یکی از بزرگان کشتی است و معنای دیگر آن به صورت علمی است گوشی یک فرد شکسته و غضروف های آن از بین رفته که به همین دلیل باعث می‌شود که گوش فرد بافت محکم تری به خود بگیرد و گوش حالت اصلی خود را از دست بدهد.

نوجوان کشتی گیر

جوانمردی در کشتی به چه معناست؟

جوانمردی به این معناست که وقتی  کسی را در کشتی یا هر جایی شکست دادیم به خود مغرور نشویم و باز هم یعنی اینکه هوای فرد کوچکتر از خود را داشته باشیم و به حریف خود بی اعتنایی نکنیم و سعی بر سالم بردن کشتی داشته باشیم

 کسانی که می‌خواهند کشتی گیر شوند چه مسیری را طی کند؟

کسی که می خواهد در کشتی موفق شود باید تلاش و تمرین بسیار زیاد کند و به حرف مربی و پدر و مادر خود گوش دهد و نگذارد از عوامل مختلف مانع پیشرفت او شوند و با توکل به خدا راه کشتی را پیش بگیرد تا به مقامات و مراتب بالای کشتی راه پیدا کند

lsd[vh

 به عنوان یک نوجوان کشتی گیر ،صحبت شما با نوجوانان چیست؟

من تنها یک چیز میتوانم به نوجوانان و افراد هم سن و سال های خودم بگویم و آن این است که اگر می خواهید به جایی در زندگی برسید و برای خود هدف تعیین کنید و سپس  توکل به خدا و  پیروزی از نصحیحت های پدر و مادر و همچنین معلمین دلسوز، تنها با این کارهاست که شما می توانید راه درست زندگی کردن را پیش بگیرید و در این راه هم نگران هیچ چیزی نباشید زیرا شما در ابتدا خدای بزرگی دارید و همچنین پدر و مادر و معلمان ای هوشیار که مانع انحراف شما می شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با نوجوان قهرمان جهانی کاراته خانم پریا ایزدیاری

 کلام آخر؟

من در حرف آخر تشکر می کنم از پدر و مادرم راه زندگی را به من نشان دادند و همچنین مربی عزیزم که در تمام شرایط دلسوز من بوده و راه درست را به من آموخته همچنین خدا را شکر می‌کنم که من را در مراحل گوناگون زندگی یاری کرده و همیشه و همه جا محافظ من بوده است.

گفتگو : سجاد زین العابدین

t گفت و گو با نوجوان کشتی گیر
4.8/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *