گوگل پلاس چیست؟ (قسمت اول)

t گوگل پلاس چیست؟ (قسمت اول)

گوگلاختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

سلام دوستان گرامی شاید اگر از افرادی باشید که زیاد با اینترنت کار می کنید اسمی از گوگل پلاس شنیده باشید این سرویس اجتماعی دقیقا مانند همان گوگل می باشد به عبارتی خود گوگل است با کمی تغییرات که این سرویس در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۰ به مرورگر گوگل اضافه شد و در دسترس جهانیان قرار گرفت . شاید اگر وارد گوگل پلاس شوید می بینید که خیلی از افرادی که شما آنها  را می شناسید در آنجا حضور دارند . «گوگل‎‌پلاس» را بایستی بزرگ‌ترین تهدید برای بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر دنیای وب، یعنی «فیس‌ بوک» تلقی کرد، چرا که طبق گفته مسئولان شرکت «گوگل»، «گوگل ‎‌پلاس» فراتر از یک محل برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و مطالب خواهد بود و همانطور که امروزه افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند می توانند عکسها و مطالب خود را در آن قرار دهند .که با روی کار آمدن گوگل پلاس امکانات بیشتری در اختیار این دسته از کاربران قرار می گیرد .این سرویس هم اکنون از طریق دعوتنامه عضو گیری انجام می دهد اما با به پایان رسیدن این مدت آزمایش عضو پذیری در آن نیز مانند بقیه گروههای اجتماعی به صورت رایگان و عمومی انجام می شود .

 

خوب شاید بیشتر شما آشنایی زیادی با این سرویس نداشته باشید که می خواهم در اینجا چند نکته از آن را برای شما یادآوری کنم . 

1-   در این سرویس شما امکان قالبندی متن را را خواهید داشت . بدین صورت که در هنگام چت کردن این کار را برای شما امکان پذیر میسازد و یا در هنگام گذاشتن مطالب این امر امکان پذیر است . برای این کار علائم مربوط را باید در دوطرف متن مورد نظر بگذارید . مثلا برای توپر کردن متن باید علامت * را در دو طرف متن قرار دهید و یا برای مورب و یا خط کشیدن روی متن به ترتیب از _ و – استفاده می شود .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سایت من (checkbox group)

 

2-   همچنین شما می توانید مطالب ،عکسها و ویدوئوهای خود را به اشتراک بگذارید تا دوستان آنها را ببینند که این کار به راحتی انجام می شود مثلا اگر وارد سایتی شدید و از عکسهای آن صفحه خوشتان آمد می توانید با کشیدن آن در قسمت stream در سرویس گوگل پلاس  آن عکسها را به اشتراک بگذارید .

 

 

3-   کسانی که از توئیتر استفاده می کنند می دانند عبارتی به نام Following دنبال کردن در آن وجود دارد این عمل در گوگل پلاس به نام حلقه Circle شناخته شده است و با این عبارت مطالب شما برای کسانی می رود که در حلقه شما قرار دارند .

4-   می توانید برای اینکه مطالبتان به افراد خاصی برسد آنها را برچسب بزنید که این عمل با قرار دادن یک + یا @ در کنار نام آنها انجام می گیرد .

گوگل5-   کسانی که از فیس بوک استفاده می کنند می دانند که بخشی به نام پیغام خصوصی وجود دارد که این قسمت در گوگل پلاس وجود ندارد اما می توانید این کار را نیز به راحتی در گوگل پلاس انجام دهید بدین صورت که متن را نوشته سپس وارد قسمت add more people شده و نام افراد مورد نظر خود را که می خواهید این مطالب فقط به دست آنها برسد را تایپ می کنید این عمل باید در صفحه stream  انجام شود . اگر حلقه دیگری برای اشتراک وجود دارد با استفاده از دکمه ضربدر می‎‌توانید آن را حذف کنید.

6-   همانگونه که می دانید در چنین سرویسهایی شما می توانید به مطالب گذاشته شده رای دهید و یا همچنین اشتراک گذاری انجام دهید که این عمل را می توانید غیر فعال کنید . برای این کار پس ازبه اشتراک گذاری  مطالب، بر روی فلش کوچک موجود در سمت راست بالای هر پست کلیک کنید و گزینه Disable comments برای غیرفعال کردن نظرات و گزینه Disable reshare را برای غیرفعال کردن به‎‌اشتراک‎‌گذاری مجدد مطلب، انتخاب کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سایت اختصاصی من (قسمت سوم)

7-   اگر مطلبی را می بینید و می خواهید که مطالب اصل آن را در صفحه آن ببینید کافی است بر روی تاریخ و ساعت ارسال آن کلیک کنید.

گوگل8-   در فیس بوک  عملی به نام like وجود دارد که شاید شما مشابه آن را در گوگل پلاس نداشته باشید ولی می توانید این عمل را به راحتی انجام دهید و کلیک کردن بر روی دکمه <<+1>> و اگر بخواهید لایک آنرا بردارید کافی است دوباره آنرا کلیک کنید.                                                               

t گوگل پلاس چیست؟ (قسمت اول)
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “گوگل پلاس چیست؟ (قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *