شیوه های تمیز کردن کفش های ورزشی

تمیز کردن کفش های ورزشی
t شیوه های تمیز کردن کفش های ورزشی

کفش های ورزشی به علت اینکه شاید بیشتر آن ها را می پوشیم، با آن ها ورزش می کنیم و راه می رویم، زودتر از کفش های دیگر کثیف و بد بو می شوند. بنابراین ما باید هر چند مدت یک بارنیاز به تمیز کردن کفش های ورزشی داریم، ما می توانیم آن ها را در ماشین لباس شویی بشوییم و یا به صورت دستی آن ها را تمیز کنیم. در این مطلب نحوه تمیز کردن کفش های ورزشی را آموزش می دهیم 

تمیز کردن کفش های ورزشی با ماشین لباس شویی

در ابتدا شما باید بررسی کنید که آیا کفش شما قابلیت شست و شو در ماشین لباس شویی را دارد یا خیر. اغلب کفش های ورزشی این قابلیت را دارند اما بعضی از کفش های حساس ورزشی، در پشت آن ها نوشته شده است که فقط با دست شسته شود.

اما اگر در کفش شما برچسبی وحود ندارد، برای اینکه متوجه شوید که کفش های ورزشی شما قابل شستشو در ماشین است یا خیر، می توانید به صورت آنلاین در سایت جستجو و اطلاعات مورد نیاز خود را فراهم کنید. 

تمیز کردن کفش های ورزشی

قبل از اینکه بخواهید کفش خود را در ماشین لباس شویی بشویید، با برس یا دستمال، خاک و شن های کفش خود را بگیرید، بهتر است این کار را در سطل آشغال انجام دهید تا محیط کثیف نشود. این کار به بیشتر تمیز شدن کفش در حین شست و شو کمک می کند. 

 

تمیز کردن کفش های ورزشی

در مرحله بعد برای این که کفش های ورزشی خود را تمیز کنید باید بند ها یا هر چیز اضافی را که در کفش هست جدا کنید. چون ممکن است در ماشین لباس شویی گیر کند یا به کفش آسیب بزند. به علاوه این کار کمک می کند که کثیفی ها کاملا از کفش حتی کوچک ترین جا هم پاک شود. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی طناب کشی

تمیز کردن کفش های ورزشی

و در آخر کفش های خود را در ماشین لباس شویی بگذارید و با آب سرد کفش ها را بشویید. پس از اینکه کار شست و شو تمام شد کفش ها را با باد گرم خشک کنید و تمام. کفش شما کاملا تمیز شده است.

کفش های ورزشی خود را با ماشین لباسشویی تمیز کنید

بعد از اینکه حدودا 8 ساعت از شستن کفش و خشک شدن آن گذشت، بند ها و دیگر وسایلی که قبل از شستن آن از کفش جدا کرده بودید، را دوباره به کفش برگردانید و بند ها را مرتب در سر جای خودشان قرار بدهید. 

کفش های ورزشی تمیزشده

تمیز کردن کفش های ورزشی بدون ماشین لباس شویی 

در ابتدا باید برای بهتر تمیز شدن کفش، تمام بند های کفش را از کفش بیرون بیاورید. این کار کمک می کند تا حتی کوچک ترین قسمت های کفش هم تمیز شود.

خارج کردن بند

شستن بند کفش های ورزشی

سپس بند ها را در ظرف کوچکی بگذارید و مقداری (1 یا 2 قاشق) مواد شوینده بر روی آن بریزید و با دست از اول تا آخر بندها را کاملا بشویید. 

شستن بند

بندها را بعد از اینکه به طور کامل در مایع شوینده، شست و شو دادید، آن را به زیر آب گرم ببرید و به طور کامل بشویید. سپس با دستمال یا پارچه تمیز بند را خشک کنید. 

تمیزکردن بندکفش ورزشی

در مرحله بعد، پس از اینکه بند را شستید، برس یا مسواک قدیمی را کمی به مواد شوینده آغشته کنید و در تک تک سوراخ های بند بکشید، به طوری که کاملا داخل سوراخ ها تمیز شود. این کار را برای منافذ هر دو کفش انجام بدهید تا به طور کامل تمیز شوند.

تمیزکردن سوراخ کفش ورزشی.

بعد از اینکه با مسواک تمام کثیفی ها را تمیز کردید، یک محلول از 240 میلی آب و دو قاشق مایع شوینده درست کنید. مواظب باشید که زیاد از مایع شوینده استفاده نکنید زیرا ممکن است به الیاف کفش آسیب بزند.

مواد شوینده برای تمیزکردن کفش ورزشی

شستن کف کفش های ورزشی

با همان مسواکی که سوراخ های بند را تمیز کردید، دور پلاستیک کفی کفش را خوب بشویید و تمیز کنید. با مسواک تمام دور کفش و کفی کفش را تمیز کنید تا براق شود.

شسته ته کفش

برای رویه پارچه ای مانند کفش، از یک ابر یا اسفنج کوچک استفاده کنید. ابر را در آب بزنید به طوری که کاملا خیس نشود و کمی از آن را به محلول آغشته کنید و به آرامی روی تمامی کفش بکشید تا تمیز شود. 

تمیزکردن کفش ورزشی.سایت نوجوان ها (7)

خشک کردن کفش های ورزشی

و در آخر بعد از اینکه کفش ها را تمیز کردید، در جای گرم بگذارید تا خشک شود. آن ها را در هوای آزاد چند ساعتی رها کنید تا به خوبی خشک شود. سپس بند های کفش را یکی یکی به هر دو کفش اضافه کنید. حالا می توانید کفشتان را بپوشید.

تمیزکردن کفش ورزشی.سایت نوجوان ها (8)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جدیدترین موتور سیکلت های ژاپنی

جدیدترین مدل کفش دخترانه برای عید ۱۴۰۳ ترند سال

گران ترین کفش دنیا از برندهای گوناگون

t شیوه های تمیز کردن کفش های ورزشی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *