روزنوشته های کلانتر پفک؛ استراحت پس از تفریح؟

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ استراحت پس از تفریح؟
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ استراحت پس از تفریح؟

 

استراحت پس از تفریح

به قول کپک، گاهی اوقات نیاز داریم خستگی خستگی در کردنمان را بگیریم! احتمالا یک بار دیگر برگشتید و این جمله را خواندید. شاید هم با خودتان می‌گویید «این جملات سنگین از کپک بعید است.» خب واقعا که این حرف سنگین نیست. به نظرم بامزه و حتی خنده‌دار است اما یک بعد غم‌انگیز هم دارد؛ اینکه واقعیت دارد!

البته غم‌انگیز را که شوخی کردم اما واقعیت دارد. دیده‌اید اگر آخر هفته‌ها حتی اگر به تفریح و استراحت بگذرد باز هم شنبه‌ها خسته و بی‌حوصله و کسل هستیم؟ واقعا راز این ماجرا چیست؟

مثلا خود من با اینکه این چند روز تعطیلی گذشته را حسابی تفریح و استراحت کردم ولی امروز از صبح که به سر کارم آمده‌ام دارم خمیازه می‌کشم. واقعا گاهی با خودم می‌گویم «پفک، چقدر خوب می‌شد اگر شنبه‌ها هم تعطیل بودند و هفته از یکشنبه شروع می‌شد.» هرچند اگر آن‌طور بود حتما یکشنبه‌ها خسته‌کننده‌تر از شنبه‌ها می‌شدند.

 

تجربه می‌گوید: سخت نگیر!

به هر حال که تجربه می‌گوید گاهی با وجود تفریح و استراحت باز هم خسته هستیم. البته این هم هست که خود تفریح کردن و سفر رفتن از آدم انرژی می‌گیرد. پس طبیعی است که بعدش نیاز به استراحت داشته باشیم!

اما تجربه یک حرف دیگر هم می‌زند. می‌گوید در چنین روزهایی به خودت گیر نده که حتما باید هزار و یک کار انجام بدهی. نه اینکه یک طرف ولو شوی و هیچ کاری نکنی، نه، کارهایت را انجام بده اما در حد معمولی آن. به خودت اصرار نکن که حتما همه‌ی آن کارهای عقب‌افتاده را باید همین امروز که خسته‌ای انجام بدهی.

آخر یک حس عذاب وجدان بعد از سفر وجود دارد که به بعضی‌ها دست می‌دهد. این حس می‌گوید «چند روزی رفتی و تفریح و استراحت کردی. حالا که برگشته‌ای باید همه‌ی آن کارهای تلنبار شده را انجام بدهی.» اما نه، خودتان را ناراحت نکنید. کارهای روزمره‌تان را انجام بدهید و مابینش هم استراحت کنید اما به خودتان قول بدهید که سریع سراغ کارهای تلنبار شده هم بروید.

حتما الآن می‌گویید: «آفرین به شما کلانتر جان. چقدر خوب است که ما را درک می‌کنید.» عزیزانم، یکی از رموز موفقیت من در روابط اجتماعی، چه در جوامع انسانی و چه در جوامع گربوی، درک کردن است. خب من می‌دانم که اگر بعضی از روزها حوصله ندارید که خیلی فعالیت کنید به جایش بعضی روزهای دیگر حسابی حال و حوصله‌ی فعالیت کردن دارید. در واقع چه می‌شود؟ می‌شود این به اون در!

حالا هم اگر ناراحت نمی‌شوید امروز کمتر از روزهای دیگر برایتان می‌نویسم. چون من هم مثل شما خسته هستم و دلم می‌خواهد خستگیِ خستگی در کردنم را بگیرم! البته فعلا که توی محله چرخ می‌زنم. ببینم امروز ساعت تندتر می‌چرخد که من هم زودتر به خانه بروم یا نه؟!

گربه

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و استراحت پس از تفریح؟

با اینکه بعضی روزها فقط تفریح و استراحت می‌کنیم ولی فردایش خسته هستیم. درست است که دلتان می‌خواهد بعد از روزی پر تفریح، برگردید و کلی کار انجام بدهید ولی واقعیت این است که بعضی موقع‌ها نمی‌شود. یعنی این‌قدر تفریح کردن خسته‌تان کرده که باید استراحت کنید!

اشکالی ندارد. در چنین روزهایی فقط کارهای عادی و ضروری روزمره‌تان را انجام بدهید. به جایش به خودتان قول بدهید فردایش سر کارها و برنامه‌هایتان برگردید.

توضیح تصویر

در چنین موقعیت‌هایی می‌توانید حداقل یک فیلم خوب بگذارید و ببینید که هم استراحت کرده باشید و هم بدانید وقتتان به بطالت نگذشته؛ مثل این دوست عزیزمان.

یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ استراحت پس از تفریح؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روز نوشته های کلانتر پفک؛ خاطره بازی با شتک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *