گفتگو با گلبرگ محمدی، بازیگر، نقاش و نوازنده نوجوان

نوجوان هنرمند
t گفتگو با گلبرگ محمدی، بازیگر، نقاش و نوازنده نوجوان

هنرمند نوجوان ،خانم گلبرگ محمدی این بار مهمان صفحه یک فنجون گپ شده است.

گفتگو با هنرمند نوجوان خانم گلبرگ محمدی

گلبرگ محمدی متولد بیستمین روز از نخستین ماه  فصل بهاردر سال 1391، ساکن تهران و دانش آموز هستم.

چطور به بازیگری علاقه مند شدید؟

هیجان آنی لذت بخش ترین چیز در زندگی است که برای بعضی از کودکان این شادی زمانی است که اولین بار کاری را انجام می دهند، برای من در بازیگری بود. کار بازیگر جان بخشیدن به شخصیت ها در فیلم و تلویزیون و تئاتر و رادیو است. بازیگر باید مخاطب را وادار به شنیدن و تماشا کردن کند. بازیگری به معنای حضور بازیگر بر صحنه است و من این را دوست دارم.

استعداد شما را چه کسی کشف کرد؟

برای من بسیار اتفاقی بود و بعد از ورود به این عرصه دوست داشتم ادامه بدهم. ماجرا به این صورت بود که در سن 3.5 سالگی برای اجرای موسیقی فلوت بر روی صحنه رفته بودم که یک متن کوچک نیز برای خوانش داشتم . جناب آقای حسین نجفی کار من را روی صحنه دیدند و از من برای کار دعوت کردند. اولین کار من به این صورت شکل گرفت و بنا بر استعدادی که به لطف خدا داشتم زیر نظر ایشان دوره های مقدماتی را گذراندم و به کارهای تصویری و اجرا در تلوزیون و سینما دعوت شدم.

هنرمند نوجوان

اولین بار چه احساسی در برابر دوربین داشتید؟

برای اولین بار 4 ساله بودم که جلوی دوربین آقای نجفی قرار گرفتم و راستش آن را بخاطر ندارم ولی به تعریف مادرم بسیار مشتاق بودم و حس جالبی داشتم . وقتی آقای کارگردان صحنه را آماده کردند به من گفتند فقط خودت باش و کاملا ریلکس و آرام صحبت کن. کار برای ایام محرم بود. به این صورت اولین کار من شروع شد.

چطور متن ها را حفظ می کنید؟ سخت نیست؟

قبل از ورودم به مدرسه مادرم دیالوگ ها را برایم می خواند و من حفظ می کردم اما بعد از یادگیری خواندن، خودم دیالوگ‌هایم را می خوانم. هر کاری سختی خودش را دارد مهم این است که دوستش دارم.

گلبرگ عزیز به عنوان یک هنرمند نوجوان ، خاطره ای جالب از فیلم برداری و بازیگری تعریف کنید.

به دلیل شرایط کاری پدرم اکثر آفیش ها و ضبط ها را همراه مادرم هستم . موقع ضبط یکی از سریال هایم مادرم از پدرم خواست من را همراهی کند. چون در شب ضبط می شد و روز بعد تعطیل، پدر می‌توانستند همراهم باشند. ساعت 12 شب بود مادرم با پدرم تماس گرفتند که گلبرگ را برای ضبط بردی یا رفتی آنجا چُرت بزنی.. من که همراه پدرم نشسته بودم پدرم خوابش برده بود و یکی از عوامل از خوابیدن بابا عکس گرفته بودند و برای مادرم فرستاده بودند و در شبکه های مجازی استوری کرده و تگم کرده بودند. اولین و آخرین شب کاری بود که همراه پدرم رفتم. اتفاق جالبی بود…

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

هنرمند نوجوان

هنرمند نوجوان، در چه فیلم هایی بازی کرده اید؟

افتخار همراهی با کارگردانان زیادی را داشتم که قرار گرفتن در مقابل دوربین این عزیزان مانند کلاس درس است و بسیار می آموزم و چون سن کمی دارم و می‌توانم به راحتی با همه ارتباط برقرار کنم و خدا رو شکر همه را دوست دارم. هر شخصی برایم نقش استاد دارد و فارغ از کار بسیاری از اخلاقیات حرفه ای را یاد می گیرم.

فیلم سینمایی مرد نقره ای به کارگردانی جناب آقای حسین لطیفی، سریال وارش به کارگردانی جناب آقای کاوری، سینمایی سیبیل به کارگردانی جناب آقای رحیمی خواص، سینمایی یک دهم به کارگردانی جناب آقای ذاکری راد، سریال دیو و ماه پیشونی به کارگردانی جناب آقای حسین قناعت، سریال ددمان به کارگردانی جناب آقای مجید حسن زاده، سریال خداحافظ مادر به کارگردانی جناب آقای پرویز شیخ طادی. همکاری با شبکه پویا به کارگردانی سرکار خانم روستاپور و همکاری با شبکه جام جم برنامه فرزندان ایران به کارگردانی جناب آقای علی اکبرذاکری و چندین کار دیگر.

بازیگر مورد علاقه شما به عنوان یک هنرمند نوجوان کیست؟

ما بازیگران توانمند زیادی در سینما داریم که من طرفدار بازی این عزیزان هستم. مثلا بازیگر مورد علاقه من خانم لیلا حاتمی عزیز و هدیه تهرانی نازنین هستند و استاد پرویز پرستویی که برای همه اسطوره هستند.

چه کسی به شما آموزش می دهد؟

کار با هر کارگردان خبره، یک دوره فشرده است که آموزش های لازم را می بیبینم و همراهی با بازیگران سینما و نکاتی که سر ضبط گفته و شنیده می شود یادگیری را در پی دارد. بعضی از کارگردان های عزیز قبل از کار جلسه های توجیهی دارند مانند دکتر حسن رئیسی  که واقعا بدون کوچکترین چشم داشتی به بازیگران خودشان نکات کلیدی را متذکر می شوند که باعث پیشرفت بازیگران است. آموزش در این حیطه پایانی ندارد و هر چه یاد می گیریم بیشتر باید بیاموزیم. بازیگر باید تلاش کند و تا می تواند ببیند، بشنود و کتاب بخواند و یاد بگیرد در واقع علاوه بر همه موارد ذکر شده خود فرد بازیگر باید دنبال یادگیری باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با سرپرست نوجوان هیئت جوانان ولیعصر (عج)

هنرمند نوجوان

خانم گلبرگ محمدی آیا کلاس بازیگری رفته اید؟

بله بازیگری مانند هر هنر دیگر باید آموزش داده شود. علاوه بر استعدادی که فرد دارد باید دوره ها را بصورت آکادمیک و یا زیر نظر اساتید این رشته بگذراند. من دوره های مقدماتی را زیر نظر آقای نجفی و بعد از آن شرکت در کلاس های بازیگری موسسه بارانا گذراندم و علاوه برآن دوره های فن بیان را زیر نظر اساتیدم جناب آقای بختیاری و جناب آقای رئیسی سپری کرده ام.

هنرمند نوجوان مادوست دارد چه نقش هایی را بازی کند؟

تجربه بازی در هر نقشی میتواند چالش برانگیز باشد. دوست دارم نقش در فیلم های داشته باشم که در حافظه تاریخی مخاطب ماندگاری دارد.

شنیدیم پیانیست هستی و ساز پیانو می نوازی برایمان بگو.

بله من ساز را قبل از بازیگری با ارف شروع کردم زیر نظر سرکار خانم دلاوری بعد از آن تنبک را با استاد ارغوانی فرد کار کردم. برای ساز تخصصی پیانو را انتخاب کردم زیر نظر استاد روهنا که با آموزش های ایشان در سطح پیشرفته پیانو می نوازم.

دوست داری چه آهنگ های بنوازی؟

وقتی استاد خوبی داشته باشید می‌توانید هر آهنگی که دوست دارید با کمک و آموزش های استادتان آن را بنوازید و من امیدوارم بتوانم به زودی قطعه لاکامپانلا را بنوازم.

گلبرگ محمدی

آیا در مسابقات بازیگری و مونولوگ گویی شرکت داشته ای؟

بله. به عوان  کودک موفق کشور در سال 97 انتخاب شدم. از طرف بنیاد حامی نخبگان به عنوان منتخب نخبه هنری کشور در سال 98 شدم. مقام دوم بازیگری مجازی کشور سال 99 (کازرون)تقدیر شده مسابقات سراسری مونولوگ ویدئویی یک دقیقه ای بعنوان هنرمند خردسال سال 99 ( آستارا) برگزیده مونولوگ 99 ثانیه موسسه مهر گیتی (تهران) منتخب جشنواره قصه گویی عید غدیر خم (زنجان) تقدیر شده بعنوان کوچکترین عکاس جشنواره عکس شهر (زنجان) تقدیر شده از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حال خوش خواندن

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه با آقای آرش میر احمدی (1)

گلبرگ محمدی هنرمند، از نقاشی روی بوم برای ما تعریف کن.

هنر جاده بی پایانی است که تا هر جایش برویم پایانی ندارد و ادامه دارد. نقاشی هنر به تصویر کشیدن مفاهیم مختلف است. فقط باید دید و انجام داد.

من روی بوم طرح کوبیسم ترسیم میکنم. در کوبیسم سوژه ها به اشکال مختلف هندسی تفکیک و بعد از ترکیب زوایای مختلف با تصاویر سه بعدی روی بوم نقاشی می شود.

چطور این همه هنرمند هستی و موفق؟

من راه طولانی در پیش دارم تا به نتیجه دلخواهم برسم اما تا به اینجا تلاش و پشتکارم و همین طور زحمات پدر و مادرم و اساتید عزیزم که باعث شده اند در مسیر درستی قرار بگیرم باعث موفقیت من بوده است.

هدف شما برای آینده چیست؟

بهترین خودم باشم و بتوانم جایزه اسکار را بدست بیاورم. دوست دارم بزرگ شدم کارگردان بزرگ و مطرحی شوم و بازیگران خوب و کودکان بازیگر خوبی را به سینما معرفی کنم و نام آور شوم.

گلبرگ محمدی

هنرمند نوجوان و گرامی ، صحبت شما با کسانی که هم سن شما هستند چیست؟

اول از همه شاد باشید و شاد زندگی کنید و بعد اینکه سخت‌کوشی هیچ جایگزینی ندارد، استعداد فقط یک درصد و سخت‌کوشی نود و نه درصد در موفقیت فرد تأثیرگذار است. برای رسیدن به خواسته هاتون باید تلاش کنید

اگر از کسی می خواهی تشکر کنی به عنوان حرف آخر در خدمتیم.

از پدر و مادرم بخاطر بودنشان و همراهان همیشگیم متشکرم.

از تمام اساتید عزیزم در عرصه هنر سپاسگزارم.

از همه دوستان و بزرگوارانی که خالصانه کمک حالم هستند بی نهایت ممنونم.

گفت و گو: سجاد زین العابدین

گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان

t گفتگو با گلبرگ محمدی، بازیگر، نقاش و نوازنده نوجوان
2.4/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *