بهداشت دهان (چقدر از بهداشت دهان می دانید ؟)

روزنامه دیواری بهداشت دهان و دندان
t بهداشت دهان (چقدر از بهداشت دهان می دانید ؟)

بهداشت دهان

بهداشت دهان در بسیاری مواقع به گونه ای است که تصورمی شود همه از آن آگاهی دارند.  ولی مسئله اینجاست که به غیر از حمام رفتن ،استفاده از ضد عرق  ، مسواک زدن و … توجه به بهداشت دهان ودندان نیز بسیار مهم است .

 یکی از جنبه های ارتباط موفق اجتماعی تازه بودن هوای دهان در هنگام دم و باز دم است. مطمئنا می دانید که اگر حتی شیرین ترین کلمه ها را برای صحبت با طرف مقابلتان به کار گیرید .ولی دهانتان بوی ناخوشایندی داشته باشد ، مخاطب دیگر به شما گوش نمی دهد و می خواهد به نحوی از شما فرار کند.

بهداشت دهان و بوی بد  

نکاتی که در زیر می خوانید شاید تکراری باشند .اما فراموش نکنید که بسیار کار آمدند. بیایید با هم آنها را مرور کنیم:

 تهیه مسواک جدید

 مرحله اول برای داشتن دهانی خوشیو استفاده از مسواک مناسب است. برخی دندان پزشکان مسواک برقی را پیشنهاد می کنند. مزیت استفاده از مسواک برقی داشتن زمان سنح است. زمان سنج به شما کمک می کند به طور منظم و با زمانی ثابت دندان هایتان را مسواک کنید.

مسواک و خمیردندان

نکته دیگربهداشت دهان این است که با مسواک برقی میزان سایش مسواک روی دندان هایتان به اندازه و استاندارد است.

نخ دندان کشیدن

همه ما می دانیم نخ دندان کشیدن به بهداشت دهان و دندان بسیار کمک می کند اما تعداد کمی هستند که به طور منظم این کار را انجام می دهند. نخ دندان باعث تازه شدن نفس و از بین رفتن بوی بد دهان می شود. نخ دندان از بیماری های لثه نیز جلوگیری می کند. هنگام خرید نخ دندان به قیمت آن توجه کنید. پولتان را صرف نخ دندان با کیفیت پایین و قیمت بالا به دلیل مارک بودن آن نکنید. سعی کنید به کیفیت نخ دندان توجه کنید چون نخ دندان ارزان قیمت و بی کیفیت در دراز مدت به لثه های شما آسیب می زند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هفت غذای انرژی زا برای نوجوانان

نخ دندان و بهداشت دهان

 شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای رعایت بهداشت دهان اول باید مسواک بزنیم و بعد از نخ دندان استفاده کنیم یا برعکس. طبق نظر دندان پزشکان با تجربه ترتیب این دو عمل مهم نیست و شما می توانید پشت سر هم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

 یادتان باشد که نحوه استفاده ، زمان و نوع محصول بسیار مهم هستند.

 شستن زبان

بهداشت دهان

 وقتی غذایی میل می کنید ، مقداری از مواد غذایی روی زبانتان باقی می ماند و اولین عامل بوی ناخوشایند دهان زبانتان است!

بعد از شستشوی دهان و دندانتان زبانتان را بیرون بیاورید . کناره ها و روی سطح زبان را بشویید.اگر مایلید این کار را به صورت اصولی انجام دهید می توانید از مسواک مخصوص زبان استفاده کنید و توجه داشته باشید که قبل از خرید آن با دندان پزشکی مشورت کنید تا کامل شما را راهنمایی کند.

لوزه هایتان ممکن است دردسر ساز باشند:

شاید تعجب کنید اما درصدی از بوی بد دهان به دلیل لوزه ها است. موقع قورت دادن غذا مقداری از غذا روی سطح لوزه ها می ماند و چون دسترسی به لوزه ممکن نیست غذاها همان جا باقی می مانند و موجب بوی ناخوشایندی می شوند اما نگران نباشید چون راه حل این مشکل بسیار آسان است.

بهداشت دهان

محلول آب نمکی درست کنید و غرغره کنید. این روش ساده ای برای از بین بردن مواد غذایی و ضد عفونی کردن دهان و لوزه هایتان است.

بهداشت دهان

اگر با انجام نکات بهداشتی این مطلب باز هم بوی نا مطلوبی از دهانتان احساس کنید بهتر است به دندان پزشکی مراجعه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
4 غذایی که باعث پیری زودتر شما می شود

آموزش صحیح مسواک زدن

 

t بهداشت دهان (چقدر از بهداشت دهان می دانید ؟)
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “بهداشت دهان (چقدر از بهداشت دهان می دانید ؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *