چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟

t چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟
t چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟

 

خیلی خوب است اگر بتوانید با معلم‌ ها کنار بیایید چون باعث می‌شود زمانی را که در کلاس درس می‌گذرانید، برایتان لذت‌بخش‌تر باشد.و بله، باز هم خیلی بهتر است اگر بتوانید خوب با معلم‌ ها کنار بیایید زیرا یاد می گیرید چگونه با انواع مختلف آدم‌هایی که در زندگیتان ممکن است ببینید، رفتار کنید.اما یک دلیل خیلی مهم دیگر هم هست که باید با معلم‌هایتان کنار بیایید و آن این است که اگر بتوانید رابطه خوبی با معلم‌هایتان برقرار کنید، درس را بهتر یاد می‌گیرید.

درواقع، بچه‌هایی که خوب با معلم‌ ها کنار می‌آیند، نه‌تنها درس را بهتر یاد می‌گیرند، بلکه اگر سوال اضافه‌ای داشتند راحت‌تر می‌توانند بپرسند و کمک بگیرند. این باعث می‌شود درس‌های جدید را بهتر یاد بگیرند و در امتحانات موفق‌تر باشند. همچنین اگر رابطه‌ای با معلمتان داشته باشید، وقتی دچار مشکل شدید، مثل مشکل در یادگرفتن درس‌ها یا مشکلات مربوط به مدرسه مثل قُلدرهای مدرسه و امثال آن، می‌توانید پیش او بروید و از وی کمک بخواهید.

چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟

 

شما در دوران ابتدایی و راهنمایی دوران فوق‌العاده‌ای را می‌گذرانید و مثل یک اسفنج می‌توانید اطلاعات جدید را به آسانی به خود جذب کنید. از این بهتر، می‌توانید به روش‌های مختلف درمورد این اطلاعات فکر کنید. معلم می‌داند، اوست که همه این اطلاعات را به شما می‌دهد و کمکتان می‌کند آنها را کنار هم قرار دهید. یادتان باشد، معلم‌ها هم آدم هستند، خوشحال می‌شوند چیزهایی که به شما یاد می‌دهند را یاد بگیرید. اصلاً هدف آنها از معلم شدن “یاد دادن” است.

بعضی از بچه‌ها می‌توانند در هر موقعیتی مطلب یاد بگیرند، چه معلمشان را دوست داشته باشند چه نداشته باشند. اما بیشتر بچه‌ها نسبت به رابطه‌ با معلم خود ، حساس هستند و اگر این رابطه خوب نباشد، درس هم یاد نمی‌گیرند و از بودن در کلاس لذت نمی‌برند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
30 نمونه از زیباترین امضا ساده پسرانه 2023

کنار آمدن یعنی چه؟

یعنی شما و معلم راهی را برای ارتباط انتخاب کنید که برای هر دو شما مفید باشد و هر دو شما آنچه را که لازمه این ارتباط است، به دست آورید. از یک طرف معلم می‌خواهد مطمئن شود، شما به درس‌ها توجه می کنید، به او احترام می گذارید و مودب هستید و برای یاد گرفتن درس‌ها بیشترین تلاش خود را می‌کنید. از طرف دیگر،، شما نیز معلمی می‌خواهید که به شما احترام بگذارد، به سوالاتتان جواب دهد و به یادگیری شما کمک کند . می‌توانید بدون صمیمی شدن با معلم از او مطلب یاد بگیرید اما اگر با او دوست باشید خیلی بهتر است.

در همه مدرسه‌ها بچه‌ها می‌گویند بعضی از معلم‌ها سخت‌گیر و بداخلاق هستند اما تا زمانیکه خودتان با آن معلم کلاس نداشته‌اید درمورد او قضاوت نکنید. در بیشتر موارد، معلم طرف شماست و معلمی که به او سخت گیر می‌گویند ، کسی است که در واقع  می‌خواهد کارش—یعنی یاد دادن درس به شما– خوب انجام شود. همچنین بسیار مهم است  به یاد داشته باشید، اشتباه کردن قسمتی از یاد گرفتن است. معلم با گرفتن اشکال شما و اصلاح کردن آنها می‌خواهد کمک کند تا یاد بگیرید.

چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟

 اگر نتوانیدبا معلم‌ ها کنار بیایید چه؟

معلم‌ها می‌خواهند با شما کنار بیایند و از اینکه می‌بینند درس‌ها را خوب یاد می‌گیرید لذت می برند. اما بعضی‌وقت‌ها معلم‌ها و دانش‌آموزان با هم مشکل پیدا می‌کنند که البته گاهی بین دیگران اتفاق می افتد. حال اگر به معلم نشان دهید که دوست دارید موقعیت را بهتر کنید، او هم هر کاری را که از دستش بر می‌آید ، انجام می‌دهد تا این اتفاق بیفتد. با حل مشکل، چیزهای زیادی درمورد کنار آمدن با آدم‌هایی که با شما فرق می‌کنند، یاد می‌گیرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده ای جالب از حیوانات با ترکیب میوه ها و سبزیجات

اگر از  نظر شما حل کردن مشکلتان خیلی سخت است ، این کارها را بکنید:
1- اول با یک بزرگتر که به او اعتماد دارید حرف بزنید، مثل والدینتان، مشاور مدرسه و امثال آن ها.
2- به آن زمان بدهید. ممکن است نتوانید همان اول کار با معلم احساس راحتی کنید، اما هرچه همدیگر را بیشتر بشناسید، وضع بهتر می شود.
3- اگر گذاشته‌اید که کمی زمان بگذرد، درمورد اینکه باید چه کار کنید با والدینتان حرف بزنید. بیشتر وقت‌ها می‌توانید جلسه‌ای ترتیب دهید و درمورد مشکلتان حرف بزنید. در این جلسه می‌توانید  اوضاع را بهتر کنید.
رابطه شما با معلم  اولین فرصت شما برای ایجاد یک رابطه کاری است. درست مثل پدر و مادرتان که با کسانی که با آن ها کار می‌کنند، شما هم می‌توانید چنین روابطی داشته باشید. این روابط با روابط خانوادگی و دوستی شما که براساس محبت و عشق هستند، متفاوت است. در روابط کاری، هر دو طرف چیزی از رابطه به دست می‌آروند اما لزومی ندارد که با هم دوستان خوبی باشند یا خیلی همدیگر را دوست داشته باشند. بلکه فقط به هم احترام بگذارند، مودب باشند و  روی کارخود تمرکز کنند.
اگر این طور رفتار کنید و به یاد داشته باشید که تنها شاگرد کلاس نیستید به معلم کمک کرده‌اید. در این صورت معلم متوجه می‌شود و از شما قدردانی می‌کند. معلم‌ها دوست دارند شاگردان حرف‌هایشان را گوش دهند و قوانین کلاس را بدانند و رعایت کنند. مثلاً قانون گوش دادن به حرف همکلاسی را بدانند و به هنگام صحبت کردن او همه سکوت کنند.همچنین این قانون را در کلاس مراعات کنند که به هنگام حرف‌زدن یا بالا بردن دست، نوبت بگیرند و نظم کلاس را به هم نزنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جذاب ترین مدل های خودکار فانتزی برای مدرسه

چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟

 وظائف یک دانش ‌آموز چیست؟

اگر از یک معلم خوشتان نیاید، می‌توانید با او یک رابطه موفق داشته باشید و وظائف اصلی خود را به عنوان یک دانش‌آموز انجام دهید. موارد زیر برخی از این وظایف هستند:
– برای یادگیری در کلاس آماده باشید.
– با مدادها و کتاب‌های مناسب و تکالیف انجام شده در کلاس حاضر شوید.
– وقتی معلم حرف می‌زند، گوش دهید.
– در انجام تکالیف، درس خواندن یا امتحانات، بیشترین تلاش را به کار گیرید.
در این نوشته درباره مشکلاتی که ممکن است با معلم پیش آید سخن گفته ایم. حال به یک نکته خوب اشاره می کنیم. بعضی از معلم‌ها تاثیری روی دانش‌آموزان می‌گذارند که هیچ وقت  فراموش نمی‌شود. چنانچه دیده شده است بعضی افراد  بعد از سالیان طولانی به دیدن معلم خود می روند و شما نیز ممکن است در مدرسه دیده باشید که آدم‌های بزرگتر به دیدار معلم شما می‌آیند و این بهترین هدیه برای معلم است که بفهمد برای دانش‌آموزش به قدری عزیز و خاص است که ارتباطش را  پایدار نگه داشته است.

t چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟
5/5 - (1 امتیاز)

‫4 نظر ارسال شده در “چگونه می توانید با معلم‌ ها کنار بیایید؟

  1. HGK :

    سلام من به خاطر علاقه به معلم مطالعاتم به این سایت سر زدم من سال آخر راهنماییم علاقه‌ی من از وقتی به معلمم شروع شد که در واقع از کلاس هفتم که کلاسا مجازی بود و نمی‌دیدیم ولی من تو مجازی هم ازش خوشم میومد از صداشو اینا بعد تو هشتم هم نصفشو مجاری بودیم بعد حضوری شد من که از اول از این خوشم میومد اومد کلاس بعد خیلی خیلی مهربون بود کمی هم مثل خودم منحرف😅و وقتی هم درس میداد با جک و اینا یاد میداد که من خیلی خوشم میومد بعد فهمیدم به مامانم هم درس داده. معلمم بعد که فهمید من دختر شاگردام هی هی حال مامانمو می‌پرسید بع از اونجا من دیگه خیلی شدید بهش علاقه پیدا کردم الان هم ارتباطمون خوبه چند بار هم بهش گفتم که خانم من شما رو خیلی دوس دارم اونم گفته منم تورو دوی دارم خیلی خوبی بعد گف که تو مثل نوه ی منی منم از اون روز که میخوام یکم خود شیرینی کنم بهش میگم مامان بزرگ اونم خوشش میاد بعد که کلا شبو روز تو فکرشم بهم گفته که تو بهار مادر بزرگ دختر و نوه باهم عکس خانوادگی میندازیم 🥰تقریبا ۵۰ یا ۵۱ سالشه 😊ولی خیلی جوون به نظر میاد

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم

      اگر مطالب سایت خوانده باشی می دانی که توصیه نمی کنم اصرار بر ابراز دوست داشتنت کنی زیرا ممکن است این کار کلا رابطه را خراب کند و تو نتوانی از عشقی که به معلمت داری بهره‌مند شوی.
      اما به هرحال راه های غیرمستقیم فراوانی است که معلمت را متوجه علاقه ات می کند و اتفاقا موجب نگرانی او هم از دوستی تو نمی شود.
      برای مثال وقتی در کلاس و درس مربوط به ایشان مشارکت فعال داری و بسیار تلاش می کنی. در این حالت توجه ایشان بیشتر جلب می شود.
      راه دیگر توجه به زمینه های مورد تاکید او است مثلا اگر به صبحگاه علاقه نشان می دهد یا در مسابقات ورزشی مدرسه در تیم معلمان شرکت می کند یا اینکه پژوهش دانش آموزان را تاکید می کند و ده ها مثال دیگر ، در این صورت توصیه می کنم حتما در این باره بیشتر توجه و مشارکت نشان بده و یقین داشته باش نتیجه جلب توجه او خواهد بود و در عین حال برای خودت هم فایده های بسیاری خواهد داشت.

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      امیدوارم از این حس خوب لذت ببری و امانت و میراثی ‌که از مادرت به تو رسیده را به درستی حفظ کنی.
      برای اینکه این حس از بین نرود لازم است همیشه به او احترام بگذاری، مبادا شوخی زیادی ‌کنی یا بدون ملاحظه ، فاصله بین خودتان را نادیده بگیری.
      رعایت این کارها باعث می شود بهار از راه که رسید عکس بیندازید و بهاران دیگر هم با هم ارتباط داشته باشید.

  2. آرمان :

    سلام
    من تازه به این سایت سر زدم و برام جالبه که افراد دیگه ای هم هستن که معلمشون رو خیلی خیلی دوست دارن
    من الان دانشجو ترم دوم هستم و از سال سوم دبیرستان به معلم عربیم شدیدا علاقه پیدا کردم
    ولی اون علاقه ای نشون نمیده و منم شب و روز تو فکرشم
    کلا به خاطر این معلمم خیلی تغییر کردم،از تیپ و ظاهر بگیر تا اعتقاد و نماز خون شدن
    سال دوم دبیرستان اولین سالی بود که این فرد معلمم شد و روز اول به یکی از هم همکلاسیام بد جور زد
    کلا ازش بدم میومد و اصلا از عربی خوشم نمیومد و نمیخوندم و تنها درسی که تجدید شدم همین
    سال سوم تا آذر ازش بدم میومد ولی به خاطر بعضی از اخلاقاش ازش خوشم اومد
    بعد از اون شروع کردم به درس خوندن،اونم وقتی میدید از پایین ترین سطح کلاس به متوسط نسبت به بالا اومدم هی ازم تعریف میکرد و منم بیشتر بهش علاقه پیدا میکردم
    بعد از اون دیگه اصلا عربیمو تجدید نشدم
    این مطلب بالا رو نوشتم که بگم واقعا بهش علاقه دارم
    اما اون هیچ علاقه ای به من نشون نمیده
    واقعا نمیدونم چیکار کنم
    الان یه سال که معلمم نیست
    ولی باز تو فکرشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *