آیا میکروب های زیر ناخن را دیده اید؟

آیا میکروب های زیر ناخن را دیده اید؟
t آیا میکروب های زیر ناخن را دیده اید؟

اگر شما هم به هنگام اضطراب و نگرانی ناخن های خود را می جوید حتما این مطلب را بخوانید.میکروب های زیر ناخن یکی از موذی ترین میکروب های موجود هستند! شاید خیلی از ما به نقشی که آنها در بیمار کردن انسان دارند توجه نکنیم. ما در طول روز چندین بار خوراکی می خوریم.

اگر دست ها را نشسته باشیم این میکروب ها خیلی راحت همراه با خوراکی وارد بدنمان می شوند و ما را بیمار می کنند. به همین راحتی!این میکروب ها و موجودات میکروسکوپی چهره ای بسیار ناخوشایند دارند که اگر عکس این باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها را زیر میکروسکوپ ببینید شاید هرگز ازشستن دستهایتان غافل نشوید .

 

میکروب های زیر ناخن برای کودکان

حالا حتما متوجه می شوید که چرا پزشکان از دستکش استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده که حتی شستن دست ها هم باعث نمی شود باکتری های موجود زیر ناخن ها کاملا از بین بروند برای همین در معاینات از دستکش استفاده می شود. البته این طور نیست که کوچکترین میکروبی که وارد بدن شود انسان را بیمار کند.

بدن ما تا حدی در مقابل میکروب ها مقاوم است. اما وقتی فردی بیمار باشد میکروب ها سریع تر می توانند به بدنش نفوذ کنند و حالش را بدتر کنند.

یکی از شابعترین بیماری هایی که از طریق میکروب های ناخن ، انسان را بیمار می کنند اسهال و استفراغ است. این میکروبها به قدری سمج هستند که حتی با شستن ساده دست هم از بین نمی روند وباید با مواد شوینده و ضد عفونی پاک شوند. باکتری های ناخن با خاراندن بدن ، جویدن ناخن،انگشت کردن در بینی و مکیدن انگشت به بدن افراد وارد می شوند. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی کیف نمدی 

باکتری‌ها و قارچ‌های زیر ناخن‌های بلند  حتی می‌توانند باعث عفونت ناخن شوند که این عفونت شکل ناخن را تغییر می دهد وگاهی آن قدر عفونت زیاد می شود که نیاز به جراحی پیدا می کند.

 

شستن دست وازبین بردن میکروب ناخن ها
میکروب های زیر ناخن از کجا می آیند؟

مطالعات  نشان داده اند که تاکنون  32  نوع باکتری مختلف و 28  نوع قارچ مختلف در زیر ناخن‌ها پیدا شده اند. محیط های آلوده باعث به وجود آمدن میکروب‌های زیر ناخن می شود.

برای همین بهترین روش برای از بین بردن آنها شستن مرتب دست هاست. طی تحقیقات انجام شده، ناخن آقایان بیشتر از خانم ها آلوده است.

دلیل آن این است که خانم ها در طول روز به خاطر انجام دادن کارهای خانه دست هایشان مرتب در آب قرار می گیرد. بنابراین پسران باید حواسشان باشد که بیشتر از قبل به شست و شوی دست اهمیت بدهند.

تعریق نیز باعث رشد میکروب ها زیر ناخن است. پس به نظافت دست و پایتان رسیدگی کنید و اجازه ندهید جوراب هایتان برای مدتی طولانی مرطوب بمانند.

 

ناخن بلند ومیکروب های زیرناخن

ناخن بلند یا کوتاه؟

پژوهش ها ثابت کرده اند که ناخن های بلند آلودگی بیشتری را زیر خود نگه می دارند و تمیز کردن آن ها سخت تر است .هرچه ناخن بلندتر باشد، سطح بیشتری برای چسبیدن میکروارگانیسم‌ها وجود دارد.ناخن هایی که 3 میلی متر از نوک انگشتان بلند تر باشند می توانند منبع آلودگی شوند.

در زیر ناخن های مصنوعی،  ناخن های طبیعی بلند،  ناخن های ژله ای، ناخن های اکریلیک یا حتی لاک ناخن،  میکروارگانیسم های بیشتری   کمین می کنند  .این گونه ناخن ها شستن دست ها را نیزدشوارتر می کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چرا آمار مبتلایان به سرطان زیاد شده است؟

شواهد روزافزونی نشان می‌دهد که استفاده از ناخن‌های مصنوعی ممکن است در انتقال برخی ازبیماری ها دخالت داشته باشند . کسانی  که از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، نسبت به کسانی که ناخن‌های طبیعی دارند، چه قبل و چه بعد از شستن دست، احتمال بیشتری دارد که بخشی ازمیکرب ها را در نوک انگشتان خود نگه دارند. بنابراین به کارکنان مراکز درمانی توصیه می شود از ناخن های مصنوعی استفاده نکنند وناخن های خود را کوتاه نگه دارند.

بنابراین کسانی که به هرعلتی با هزینه های زیاد از ناخن های مصنوعی استفاده می کنند باید به بهداشت ناخن های خود اهمیت بیشتری بدهند تا آسیب نبینند. با توجه به این مطالب  سعی کنید به موقع ناخن ها را کوتاه کنید تا گرفتارمیکروب های زیر ناخن ها نشوید.

ناخن گرفتن

یادتان باشد…

جویدن ناخن‌های دست که خیلی از افراد ناخودآگاه آن را انجام می دهند عملی خطرناک است. با جویدن ناخن‌ها میکروب های زیر ناخن مستقیم وارد بدن می شود و فرد را بیمار می کند.  تمام تلاشتان را بکنید تا اگر عادت جویدن ناخن دارید آن را از خود دور کنید.

 دست هایتان  را حداقل در 20 ثانیه بشویید. زیرا شست وشوی کمتر از این دست ها را پاک نمی کند. سعی کنید با برس زیر ناخن ها را تمیز کنید و حتما با آب وصابون دست هایتان را بشویید. بهتر است بازهم تصویرهای از میکروب های زیر ناخن که با میکروسکوپ های قوی ثبت شده است مشاهده کنید تا هیچ وقت نظافت دست ها و ناخن ها را فراموش نکنید. 

عکس میکروب های زیر ناخن

عکس میکروب های زیر ناخن زیر میکروسکوپ

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه خار را از دست بیرون بیاوریم؟

تصویر میکروب های زیر ناخن

t آیا میکروب های زیر ناخن را دیده اید؟
2.9/5 - (11 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • عکس میکروب کودکانه روی دندون

‫8 نظر ارسال شده در “آیا میکروب های زیر ناخن را دیده اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *