بد زبانی / مجموعه تلوزیونی روشنا

بدزبانی
t بد زبانی / مجموعه تلوزیونی روشنا

مجموعه روشنا با هدف آموزش، اطلاع‌ رسانی و پیشگیری از جرایم در جامعه ساخته شده است. بد زبانی نام یکی از بخش های این مجموعه است.

بد زبانی

بد زبانی

می‌گفت: زبون خوب مار رو هم از لونه‌اش بیرون میاره وقتی می‌شه یه جوری حرف بزنیم که قلب آدما رو نرم کنه خب چه اجباریه که بریم سراغ دعوا و حرفای نازیبا! می‌گفت: بدزبونی آفته تا حالا دیدی به زمین یه کشاورز به آفت بیافته؟ تا می‌شه… انگار که کمرش بشکنه!

تو فکر کن یک سال تمام زحمت بکشی و آخر سال وقتی قراره ثمره‌ی زحمت‌هات رو برداشت کنی، یه ‌دفعه ببینی آفت زده به کل محصولت و اونوقت باید با دستای خودت واسه از بین بردن آفت آتیش بزنی به هرچی کاشته بودی و عمر و وقتت و پاش گذاشته بودی! بد زبونی هم همینه تو فکر کن هرچی کار خوب داشتی هرچی لطف و مهربونی کردی با یه حرف بد با یه کلمه‌ی نادرست دود می‌شه و میره و هیچی که هیچی… از بیخ و ریشه هرچی داشتی می‌سوزه. نابود میشه.

می‌گفت: به خوش‌زبونی عادت کن تا اصلا بلد نباشی بدزبونی کنی، از قول پیغمبر می‌گفت: اگه حقیقت ناسزاگویی مجسم بشه زشت‌ترین صورت‌ها‌ رو داره… بعدشم ادامه می‌داد: حتم بدون روزی که پرده‌ها بیافته هیچکدوممون دلمون نمی‌خواد به یه صورت زشت نگاه کنیم اونم زشت ‌ترین صورت.. چه برسه به اینکه خودمون اون صورت و درست کرده باشیم…

اهمیت عدالت / مجموعه تلوزیونی روشنا

داستان پندآموز درباره بدزبانی

t بد زبانی / مجموعه تلوزیونی روشنا
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فهرست طلایی کتاب های نوجوانان (رمان های بابا لنگ دراز و دشمن عزیز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *