روزنوشته های کلانتر پفک؛ روزهای شهریور را خوش باشید

روزهای شهریور را خوش باشید
روزهای شهریور را خوش باشید

می‌گویم این روزها سر و کله‌ی نسیم خنک شهریور هم پیدا شده. می‌دانید که من طبع لطیفی دارم و پاییز هم فصل گربه‌هایی لطیف مثل من است. اصلا انگار در پاییز خلاق‌تر می‌شوم و هر روز می‌توانم چندین سوژه‌ی زیبا پیدا کنم. سوژه‌هایی که گاهی عکس می‌شوند، گاهی نقاشی، گاهی نوشته و گاهی هم یک کاردستی خوب.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

بله، خب همیشه که قرار نیست طبع لطیف گل‌کرده شعر و عکس تحویل بدهد. گاهی هم حوصله‌تان می‌گیرد و از صدقه سری این طبع لطیف یک کاردستی رویایی درست می‌کنید.

خلاصه که این شهریوری که عطر پاییز دارد مرا حسابی سر حال آورده. راستش تا قبل از این دوست داشتم کمی بیشتر از همیشه استراحت کنم (هرچند وظیفه‌ی خطیر کلانتری این امکان را به من نمی‌داد) اما الآن دوست دارم از خانه بیرون بزنم و از هوای خوب شهریوری استفاده کنم.

راستی راز این سرحال بودن چیست؟ خب برخی می‌گویند با سیستم بدن در ارتباط است. یعنی چون دمای هوا متناسب با دمان بدن است انسان سر حال می‌شود و پر انرژی. حالا نه اینکه فکر کنید این موضوع فقط درباره‌ی انسان‌ها صدق می‌کند. این هوا متناسب با درجه حرارت بدن ما هم هست. بله!

البته این فقط یک بعد ماجراست. من که فکر می‌کنم باید دلیل دیگری هم داشته باشد. دلیلی که واقعاً نمی‌دانم چیست چون انگار جسمی نیست. بله، من دارم از یک دلیل روحی و ذهنی صحبت می‌کنم.

به شهریور نامه بنویسید

به نظرم این روزها باید یک کار متفاوت انجام داد. نامه نوشتن چطور است؟ مثلاً هر روز به شهریور یک نامه‌ی کوتاه بنویسید. بعد کنار نامه‌تان یک هدیه‌ی کوچک بگذارید. یک روز کارت پستال، یک روز عکس، یک روز یک شکلات. بعد نامه‌هایتان را به مقصد شهریور پست کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
علت مرگ متیو پری (چندلر سریال فرندز)

وای چقدر لطیف و شاعرانه شدم من!

واقعاً برنامه‌تان برای این روزها چیست؟ این روزها ویژه هستند چون هم هنوز در تعطیلات هستیم و هم هوا آنقدر خوب است که حال و هوایمان عالی است. چشم بر هم بگذارید این روزهای خوب تمام می‌شوند و یک‌دفعه می‌بینید «وای، هوا چقدر سرد شده است!» پس قدر این روزها را بدانید. امروز هیچ‌وقت تکرار نمی‌شود.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و روزهای شهریور را خوش باشید

هوا خوب است و تعطیلات ادامه دارد. چه چیزی بهتر از این‌ها؟ از خانه بیرون بزنید و با خانواده و دوستانتان تفریح کنید. خودتان را به یک پیاده‌روی دعوت کنید. یا حتی اگر در خانه می‌مانید پنجره‌ها را باز بگذارید و اجازه بدهید هوای خوب شهریور وارد اتاقتان بشود. این روزها هوا بوی پاییز گرفته. از این عطر دلچسب و این هوای معتدل لذت ببرید که این روزها بر‌نمی‌گردند.

توضیح تصویر

یکی از خوبی‌های رسیدن پاییز این است که برگ‌ها کم‌کم نارنجی می‌شوند و می‌توانم خودم را در میان آن‌ها پنهان کنم و آمار محله را بگیرم. این‌جوری کارم خیلی هیجان‌انگیزتر می‌شود!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *