مصاحبه با یاسر انصاری مجری کودک و نوجوان شبکه دو

مجری

این بار پای گفتگو با مجری کودک و نوجوان نشسته ایم . فردی که با برنامه های هنری خود شادی و نشاط را به کودکان و نوجوانان هدیه می کند .

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

یاسر انصاری مجری کودک و نوجوان

t مصاحبه با یاسر انصاری مجری کودک و نوجوان شبکه دو

خودتان را برایمان معرفی کنید

یاسر انصاری شاد، متولد 57 و ساکن تهران و راستی پسوند فامیلی ام راخیلی‌ دوست دارم.

چطور وارد بازیگری و اجرا شدید؟

۲۵ سال پیش فعالیت خود را با نوازندگی و آهنگسازی در حوزه کودک و نوجوان  شروع کردم ، ولی بیشتر تمرکز خود را در ژانر کودک و نوجوان گذاشتم ؛ چون حس کودکانه را خیلی‌ خیلی‌ دوست داشتم و کودک درون خودم نیز شدیداً فعال است. در ابتدا بل  آهنگ سازی برای گروه های  نمایشی فعالیت خود را شروع کردم و سپس به خاطر علاقه ای که به بازیگری داشتم وارد دنیای بازیگری شدم.

اولین کار حرفه ای

به یاد دارم اولین کار من یک کار حرفه‌ای تئاتر کودک به کارگردانی استاد یدالله وفاداری در کانون پرورش فکری کودکان به نام عروسک شیطان بود که این کار یک ماه به نمایش گذاشته شد و خوشبختانه استقبال خوبی داشت. پس از  مدتی فاصله دوباره توفیق شد در چند کار تئاتر دیگر ایفای نقش کردم. نمایش های (چهار صندوق شادی ) به کارگردانی ناصر آویژه، (جک و لوبیای سحر آمیز) به کارگردانی حسین چراغی، (گیسو طلا ) به کارگردانی خانم میرزاپور، (تکه زمینی به شکل پوست گاو) به کارگردانی مهدی مقیمی و…

مجری کودک و نوجوان

آقای انصاری، چطور وارد تلویزیون و برنامه جمعه به جمعه شبکه دو شدید؟

از طریق تئاتر و دوستی که با آقای ناصر آویژه کارگردان و بازیگر برنامه جمعه به جمعه داشتیم ، پیشنهاد بازی در این برنامه به من و برادر دوقلوی کپی برابر اصل من شد که در ابتدا قرار بود به عنوان بازیگر میهمان ایفای نقش کنیم ولی خدا را شکر با استقبال خوبی که برنامه داشت و اتفاقات دیگر، ما بازیگرهای اصلی این برنامه پر بیننده شدیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفت و گو با نیما کامرانی نوجوان کشتی گیر

همکاری با عموقناد چطور بود؟

همکاری با عمو قناد فوق‌العاده جذاب و پر استرس بود. ایشان ‌ خیلی‌ خوش قلب هستند و خیلی کار خود را  دوست دارند و به خاطر همین خیلی‌  دوست داشتند که برنامه جمعه به جمعه به نحو احسن روی آنتن برود. استرس از این جهت که خیلی‌ تاکید داشتند که بار آموزشی برنامه باید بالاتر از طنز آن باشد و این، کار ما را به عنوان بازیگر سخت تر می کرد.

مصاحبه با مجری کودک و نوجوان

ایده یه قل دو قل از کجا آمد؟

 ما در طول هفته غیر از شنبه ها، از یکشنبه تا پنجشنبه روزی سه ساعت تمرین مستمر و نشست های کاری داشتیم. یک روز در همین جلسات به پیشنهاد کارگردان که هر کارکتر یک اسم داشته باشد به دنبال اسم می گشتیم و باهم مشورت می کردیم. از آنجایی که من و داداشم، دوقلو  بودیم ، خیلی وقت ها به ما میگفتند یه قل و دوقل. از همین مسئله استفاده کردیم و شخصیت های ما شکل گرفت و چون می‌خواستیم یک شکل و یک جور باشد، اسم های ما شد؛ یه قل و دوقل ، قلی، ققلک و عمو قناد .

در چه برنامه های تلویزیونی دیگری حضور داشتید؟

به عنوان بازیگر در هیچ برنامه تلویزیونی نبوده ام به غیر ازهمین برنامه جمعه به جمعه یا فیتیله دو که خیلی ها به این اسم می شناسند ولی به عنوان میهمان برنامه در شبکه های مختلف و برنامه‌های تلویزیونی مختلف شرکت داشتیم.

مجری کودک و نوجوان

وقتی برای کودک و نوجوان تئاتر بازی می کنید چه حسی دارید؟

حسی که اجرای تئاتر یا نمایش برای کودک و نوجوان دارد وصف شدنی نیست. چون شما رویای بچه ها را برایشان به تصویر می کشید و این واکنشی که ازطرف بچه ها موقع نمایش یا اجرا می‌بینید واقعا لذت بخش است. حس تعجب، خنده ،غصه و گریه و..واقعا زیبا و لذت بخش است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با آقای محمدرضا کریمی؛ قهرمان مکعب روبیک با یک دست

در کودکی کدام کارتون ها را می دیدید؟

در کودکی بیشتر کارتون های : سندباد، سرنته پیتی، پسر شجاع، ۱۵ پسر، خانواده وحوش ومیشگا ماشگا موشگا و… کارتون فوق‌العاده زیبایی بودند که خیلی دوست داشتم.

فکر می کردید روزی شما، مجری برنامه های کودک و نوجوان بشوید؟

هرگز فکر نمی‌کردم که در حوزه کودک و نوجوان، مخصوصا در تلویزیون به عنوان مجری بازیگر برای تمام بچه های ایران فعالیت داشته باشم.

یاسر انصاری

آقای انصاری، اگر مجری و بازیگر نمی شدید، دوست داشتید چه کاره شوید؟

اگر بازیگر نمی شدم دوست داشتم نجار بشوم. از بچگی از بوی چوب و کار با چوب خوشم می آمد.

وقتی بچه ها شما را می بینند، چه واکنشی دارند؟

زمانی که بچه ها ما را می‌بینند مخصوصا در محیط های عمومی مثل پارک و رستوران و یا خیلی جاهای دیگر علاوه بر اینکه خوشحال می شدند و برای عکس گرفتن اقدام میکردند و جالب این بود که انتظار داشتند که همان جا برایشان بازی کنیم و اجرا داشته باشیم?.

مجری گری سخت تر است یا بازیگری؟

به نظر من هیچ کدام سخت نیست .

t مصاحبه با یاسر انصاری مجری کودک و نوجوان شبکه دو

حس و حال خود را نسبت به کلمات زیر بگویید

خدا: بخشنده و مهربان

پدر:تکیه گاه، قهرمان

مادر :دلسوز، از خود گذشته

ایران: وطنم دوست داشتنی

مجری گری: فن بیان

بازیگری: دوستش دارم

عمو قناد: پدر کودک ایران

فوتبالیستها: ایشی زاکی

پسر شجاع: شیپورچی

چه چیزی شما را خسته می کند و چه چیزی خستگی شما را در می کند؟

انتظارو بدقولی من را خیلی خسته می‌کند. افرادی که فقط حرف می زنند و مرد عمل نیستند من را خیلی آزار می دهند ولی بر عکس کسانی که به صورت جهادی دست به اقدام وعمل می زنند خستگی من را به در می کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای سید محمد صاحبی؛ نویسنده (2)

نوجوانانی که علاقه مند به اجرا هستند، چه مسیری را پیشنهاد می کنید؟

کسانی که علاقه به بازیگری دارند حتما با مطالعه و گذراندن دوره های اجرا و بازیگری وارد این حرفه بشوند.

t مصاحبه با یاسر انصاری مجری کودک و نوجوان شبکه دو

چقدر اهل مطالعه هستید؟ چند کتاب با ما معرفی کنید

تا جایی که زمان اجازه بدهد اهل مطالعه کتاب های شعر و تاریخی  و داستان های کوتاه هستم. کتاب اسرار دخمه شاپور را برای مطالعه به شما پیشنهاد می کنم.

صحبت با نوجوانان؟

این حرفه و کار فقط  عشق است. یعنی اگر جوانان و نوجوانان برای کسب در آمد به این شغل یا حرفه رو می‌آورند باید بگویم که سخت در اشتباه هستند. این کار فقط فقط عشق میخواهد. نباید به عنوان شغل به این کار نگاه کرد. شغل اصلی باید چیز دیگری باشد و در کنارش این حرفه را ادامه بدهند. فقط به عنوان لذت بردن و تفریح کردن و انرژِی مثبت به مردم دادن به سمت این حرفه بیایید.

مصاحبه اختصاصی با آقای سید محمد صاحبی؛ نویسنده

مصاحبه اختصاصی با خانم “شهپر آرمات”؛ عکاس

مصاحبه اختصاصی با آقای محمد بحرانی؛ صداپیشه جناب خان

 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *