هک کردن هواپیما با گوشی اندروید

t هک کردن هواپیما با گوشی اندروید

هک شدن هواپیمادر کنفرانس Hack In The Box در آمستردام سیستم کنترل هواپیما توسط گوشی هوشمند اندروید هک شد.

هوگو تسو محقق امنیت اطلاعات در N.Runs بیش از 3 سال روی پروژه کار کرده و توانسته کد مخصوص را بنویسد که به وسیله آن می توان کنترل هواپیما را به دست گرفت.

وی همچنین با خرید نرم افزار تجاری پرواز به صورت دست دوم و سخت افزار مرتبط، توانست حفره های آن را پیدا کند.

وی نام کدی که نوشته است را SIMON گذاشته و با استفاده از اپ اندرویدی PlaneSploit کنترل کامل سیستم پروازی را بدست گرفته و مانند خلبان های امروزی توانست سیستم را به جهتی که می خواهد بچرخاند.

با برنامه accelerometer روی گوشی هوشمند می توان کنترل کامل را بدست گرفته و حتی سرعت هواپیما را بالا و پایین برد.

با استفاده از کدهای نوشته شده توسط تسو می توان سیستم تمام هواپیماهای مجهز به نویگیشن را دستکاری کرد.

وی به فوربس گفت بسیاری از کارها در هواپیما که شدنی نبوده، اینک می توان انجام داد و منظور وی هک کردن سیستم هواپیما و خلبان شدن در حالی که مسافر هستید، می باشد!

نخست تسو سیستم موسوم به ADS-B را مدیریت می کند. این سیستم Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) system نام دارد که بوسیله کنترلر های زمینی با دیتا لینک 1 مگابیت بر ثانیه بر اساس موقعیت هواپیما، گزارش خود را برای زمین ارسال می کند. به گفته تسو، این لینک هیچ گونه امنیتی برایش تعریف نشده است و به راحتی هک می شود.

به صورت پسیو می توان ارتباطات هواپیما را مختل کرد و به سورت اکتیو می توان در براودکست و دادن اطلاعات غلط به زمین آن را دستکاری کرد.

همچنین سیستم ACARS نیز در هواپیما به عنوان سیستم گزارش دهی حفره پذیر است. از این سیستم برای ارتباط بین خلبان و کنترلر های زمینی استفاده می شود. (Aircraft Communications Addressing and Reporting System)

تسو بوسیله گلکسی سامسونگ نشان داد چگونه می توان در سیستم نویگیشن هواپیما نقشه جدید تعریف نشده را نشان داد و خلبان را به اشتباه انداخت.

تسو می گوید سیستم آکارس به هیچ وجه امنیت ندارد. هواپیما نمی داند پیام دریافتی صحت دارد یا نه چرا که اصلا کنترل نمی شود که پیام از چه جایی توسط خلبان دریافت شده است. اگر هکر دیتای خود را برای خلبان آپلود کند، خلبان چاره ای جز اطاعت نمی بیند و بعد همه چیز گیم آور می شود!

تسو از روی حفره موجود در آکارس، به سیستم مدیریت پرواز نیز دست برده و کدهای خود را جای کدهای استاندارد قرار می دهد. بنابراین کنترل کامل بدست هکر افتاده و آنچا خلبان می بیند، از جمله مقصد و سرعت و ارتفاع، همه چیزهایی است که هکر می بیند!

کدهای تسو می تواند نمایشگر خلبان را دوباره سازی کند و کنترل اکسیژن، کنترل روشنایی داخل هواپیما و … را دستکاری کند.

تسو کدهای خود را در معرض عموم قرار نداده و مسئولین هواپیمایی در اروپا و هواپیمایی فدرال آمریکا را از موضوع مطلع کرده و آن ها در حال فیکس کردن مشکل هستند.

منبع: http://aircraft-avionics.blogfa.com/category/6

 

t هک کردن هواپیما با گوشی اندروید
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت یک حسگر بلعیدنی برای تشخیص حرکات معده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *