آموزش کاشت کیوی در گلدان

t آموزش کاشت کیوی در گلدان
t آموزش کاشت کیوی در گلدان

شاید دوست داشته باشید  یک درخت کیوی در گلدان بکارید. باید بگوییم کاشت کیوی درگلدان کار چندان سختی نیست و مانند بسیاری از گیاهان دیگر  می توانید آن را در گلدان پرورش دهید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

روش کاشت کیوی در گلدان

  1. برای کاشت کیوی در گلدان فقط کافی است یک میوه سالم و رسیده را بردارید و دانه های آن را خارج کنید.

آموزش کاشت کیوی در گلدان

  1. سپس دانه ها را در آب ولرم بریزید تا خیس بخورد. برای یک هفته این دانه ها را در آب نگه دارید و در جای نسبتا گرم بگذارید. می توانید این لیوان را بالای میز کامپیوتر و یا نزدیک بخاری بگذارید.

مطالب مرتبط 

کاردستی؛ گلدان سبزی

کاردستی؛ ساخت آویز گلدان

  1. در مرحله بعد دانه ها را از آب خارج کنید و روی یک حوله کاغذی که با آب ولرم خیس کرده اید قرار دهید و ظرفی شفاف هم روی آن قرار دهید. به مدت ۲ روز این حوله کاغذی را مرطوب نگه دارید تا دانه ها آماده رشد شود.

 

  1. حالا می توانید گلدان تان را آماده کنید. برای زه کشی کف گلدان از مقداری ذغال استفاده کنید. برای خاک می توانید از خاک های سبک مانند کمپوست و خاک برگ استفاده کنید.

دانه کیوی

  1. دانه ها را با فاصله روی خاک بگذارید و با لایه نازکی از خاک بپوشانید.

آموزش کاشت کیوی در گلدان

6- برای آبیاری سعی کنید با سرنگی به آرامی گلدان را آبیاری کنید تا دانه ها جا به جا نشوند. سعی کنید گلدان را در پشت پنجره ای قرار دهید تا نور آفتاب کافی روی آن بتابد. حالا باید منتظر باشید تا جوانه ها سبز شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین کتاب های داستان کوتاه برای نوجوانان

برای تکمیل آموزش کاشت بذر کیوی در گلدان باید به نکات زیر هم نوجه کنید : 

نکات مراقبتی برای کاشت کیوی در گلدان

  • بوته های کیوی  عاشق آفتاب و گرما هستند . این بوته ها در آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارند. اگردرجایی زندگی می کنید که آب و هوای خنکی دارد ، سعی کنید آگلدان ها را در کنار دیواری رو به جنوب یا غرب قرار دهید تا گرما ی بیشتری به آن بخوردهمچنین می توانید بوته های کیوی  را در داخل خانه و نزدیک یک پنجره رو به جنوب نگه دارید.
  • 3-4 بار در هفته به گیاه خود مقداری  آب بدهید. حتما مواظب باشید که گلدان  شما به درستی زهکشی شود وگرنه بوته کیوی دچار پوسیدگی ریشه می شود.
  • هر چند هفته یکبار مقداری از شاخه ها را هرس کنید . این کار گیاهان شما را تشویق می کند تا رشد گل را بیشترکند  که برای گرده افشانی حیاتی است.
  • در فصل رشد تابستان ماهی یکبار به گیاه کیوی خود کود بدهید.
  • حتما در کنار بوته های کیوی چوبی قرار دهید تا بوته به آن تکیه کند و ساقه اش نشکند .

کیوی

بوته های کیوی بعد از کاشت  حدود سه سال طول می کشد که به میوه دهی برسد . اما هنگامی که درخت های کیوی  شروع به میوه دادن می کند، می تواند سالانه حدود 20کیلو میوه تولید کند .  اما اگر بگوییم که هر درخت  کیوی می تواند ت 45 تا 50 سال میوه تولید کند، شگفت زده خواهید شد!

میوه ها زمانی که شروع به نرم شدن کردند آماده برداشت هستند. میوه را بچشید تا متوجه رسیده شدن آن هابشوید و به موقع بچینید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی روی دست چپ به شکل سه بعدی

این فیلم هم به شما می گوید چگونه دانه کیوی را بکاریم.

گلدانی از برگ های خوشبوی مرکبات!

چگونه دانه های انار را در گلدان بکاریم

 

t آموزش کاشت کیوی در گلدان
3/5 - (2 امتیاز)

‫8 نظر ارسال شده در “آموزش کاشت کیوی در گلدان

  1. نشریه اینترنتی نوجوان ها :

    دوست عزیز گلدان که جوانه‌ها در آن‌ها قرار گرفته اند را در داخل منزل پشت پنجره و نور کافی قرار دهید؛ و سپس منتظر سبز شدن و رشد جوانه‌ها بمانید.

  2. مهدی :

    سلام عالی بود من خیلی مشتاقم تا هرچی بیشتر در مورد اینکه چه میوه هایی میشود در خانه کاشت و پرورش داد و به میوه دهی رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *