گفتگو با محمد رضا رمضانی نوجوان ورزشکار و عضو گروه تواشیح مرآت

محمد رمضانی
t گفتگو با محمد رضا رمضانی نوجوان ورزشکار و عضو گروه تواشیح مرآت

نوجوان  ورزشکار و عضو گروه تواشیح مرآت

محمد رضا رمضانی نوجوان ورزشکار ویکی از اعضای گروه تواشیح مرآت است که در گفتگوی این هفته ما شرکت کرده است .

خودتان را معرفی کنید

محمدرضا رمضانی متولد 1384

از فعالیت های هنری و ورزشی خودتان توضیح دهید

ابتدا دررشته تکواندو فعالیت داشتم. دراین رشته به توفیق الهی موفقیت هایی را نیزکسب کردم . سپس درکنار این ورزش رزمی علاقه مند به گروه تواشیح نیزشدم.  تصمیم گرفتم با نهایت تلاش ،عضوکوچکی ازمجموعه گروه تواشیح مرآت باشم.

عضو گرروه تواشیح مرآت

آقای رمضانی ، چطور وارد رشته تکواندو شدید؟

خاطره ای  دارم که مقدمه ی حضورمن دراین رشته بود. درسال ۹۴ زمانی که من دانش آموز سال چهارم ابتدایی بودم از طرف هیئت تکواندو جهت انتخاب چندی از افراد مستعد و علاقه مند به این رشته به مدرسه ما مراجعه نمودند.  سپس من و چندی از دوستانم توسط مربی ورزش مدرسه به سرپرست هیئت تکواندوی شهرمان معرفی شدیم. این چنین بود که من با نهایت علاقه  وارد این رشته ی رزمی شدم .

چه مقام هایی کسب کردید؟

موفق  به  کسب ۳ مدال طلای استانی و۱۱مدال طلای شهرستانی و همچنین صاحب ۱مدال نقره و یک مدال برنز شدم.

پرسپولیسی یا استقلالی؟

با تمام احترامی ک برای تیم پرسپولیس قائلم با افتخار استقلالی هستم.

کسی که می خواهد وارد رشته تکواندو شود چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

ابتدا باید علاقه مند به این رشته باشند .  برای کسب موفقیت در این رشته نهایت سعی و تلاش خود را ب کار گیرند. همچنین نه تنها این رشته بلکه تمامی رشته های ورزشی سختی های مربوط  به خود را دارند.  بنابراین باید تمام سختی های مربوط  به حرفه را بپذیرند.

نوجوان ورزشکار

یک خاطره از فعالیت های ورزشی خودتان تعریف کنید

اولین مقام و گرفتن مدال طلا برایم بسیار خاطره انگیز بود. به خانه برگشتم تا صبح از ذوق و خوشحالی تا صبح بیدار ماندم و در مدرسه هم خواب بودم.

حالا برویم سراغ صدای زیبای آقا محمدرضا، چه شد که وارد گروه تواشیح شدید؟

ابتدا در دوران راهنمایی وارد گروه سرود مدرسه شدم و همین امر باعث شد تاعلاقه ی من به سرود بیشترشود و باعث شود به صورت جدی تر این مسئله را دنبال کنم. همچنین به پیشنهاد یکی از دوستانم ک عضوگروه تواشیح بود باعث شد تا من نیز وارد گروه شوم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کارگاه انگیزشی "زیستن در اکنون" (1)

در مسابقات تواشیح هم شرکت داشتید؟چه مقام هایی کسب کردید؟

در گروه هم خوانی مرآت در جشنواره سرود فجر موفق شدیم مقام اول استان را کسب کنیم و به مرحله کشوری راه پیدا کنیم .

در چه برنامه های تلویزیونی حضور داشتید؟

اجرا در برنامه های زنده استان همدان ، شبکه سلامت، شبکه امید و شبکه دو همچنین چندین شبکه های استان های مختلف

رمضانی

حس محمد رضا رمضانی زمان اجرای سرود و تواشیح ؟

زمانی که در کنار دوستانم سرودی اجرا می کنیم اکثر ما از صمیم قلب از تمام اجراهایمان لذت می بریم. دلیل این لذت هم درک موضوع های سرود است که به صورت شعر و بسیار زیبا مسائل انقلابی و ارزشی رو وصف می کنند.

خاطره ای طنز از اجراهایتان  در گروه تواشیح تعریف کنید

اجرایی را داشتیم که به صورت حرکت بدن و دست اجرا می شد. همراه با موزیک دابسمش انجام می شد که در یک جا حین اجرا سیستم صوتی به مشکل خورد و همه رفقا در حرکات ناهماهنگ شدند .همه به هم چپ چپ نکاه می کردیم که انتهای این اجرا چه می شود در کل همه چیز به هم خورد طوری که کل مردم ما را تماشا می کردند .آن لحظه  همه نگاهمان به مربیمان اقای جوادی بود.

با کدام یک از کارهایی که اجرا می کنید حس بیشتری می گیرید؟

تمام اجراهایی که تا کنون داشتیم را دوست دارم . یکی از اجراهایمان را که در رابطه با شهدا بود و در وصف شهیدحاج قاسم سلیمانی بود برایم بسیار لذت بخش بود. همچنین اثر زیبای مادر من که در وصف مادران سرزمینم هست لذت می برم بخصوص این شعری که خیلی مفهوم خاصی در وصف رسیدن به شهدا داشت.

تموم لحظه های مبهم من

فدای لحظه ی رسیدن تو

تموم عمرمو یک جا می ریزم

به پای عاشقونه دیدن تو

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با مبینا قاسمی، قایقران تیم ملی

با توجه به اینکه کارهای مختلفی درباره شهدا دارید، چقدر با آنها ارتباط می گیرید و به آنان متوسل می شوید؟

جدا از بحث اجرا و کار های شهدایی  فعالیتی در برنامه های شهدای گمنام شهرستان دارم که این امر را وظیفه دوست داشتنی خود می دانم . با اجرا در گروه احساس می کنم به شهدا نزدیک ترهستم،  احساس می کنم که با آنها حرف می زنم و در محضر آنها نشسته ام و چقدر برای بنده این اتفاق شیرین است .

محمد رمضانی عضو گروه تواشیح

نوجوانانی که می خواهند مثل محمدرضا رمضانی وارد گروه تواشیح شوند، چه راهی را طی کنند؟

کسانی که علاقه به گروه هم خوانی  دارند، وارد شدن به گروه معیارهای متفاوتی دارد . چهارچوب خاصی برای گزینش و ورود به کروه مشخص شده اما مهمترین موضوع اخلاق است. بعد تست صدا و وارد کلاس های آموزشی که توسط استاد با اخلاق تدریس می شود شرکت می کنند . در انتها توسط  یک آزمون وارد گروه می شوند.

از هنر موسیقیتان تعریف کنید

با توجه به تعریف اطرافیانم به عنوان شخصی خوش صدا شناخته می شوم و سعی می کنم این موضوع را تقویت کنم. همچنین هروز به صورت مداوم تمرینات مختلف انجام می دهم که از رفقا عقب نمانم. از صدای رفقایی‌که خوش صدا هستند لذت می برم و با آنها مایل به تمرین و تولید سرود های جدید هستم

آقای رمضانی، چقدر اهل مطالعه هستید؟چند کتاب به نوجوانان معرفی کنید

از آنجایی که من محصل هستم بیشتر وقت خود را با خواندن کتاب درسی پر می کنم . سعی می کنم وقتی برای خواندن کتاب هایی با محتوای علمی و زندگی نامه افراد نخبه و دانشمند و کتاب هایی که به موضوع اخلاق بنده می توانند تاثیر بگذارند استفاده می کنم. کتاب های با موضوع شهدا را دوست دارم، از جمله کتاب های زیبای :خط مقدم، مربع‌های قرمزو همچنین دختر شینا.

چطور این همه موفقیت را به دست آوردید؟

کلید موفقیت همیشه بستگی به خود فرد دارد . کسانی که قطعا راهی را انتخاب می کنند و هدف های خوبی را برای خود در این راه قرار می دهند و قطعا زحمت می کشند. تلاش می کنند تا به خواسته هایی که نیاز دارند و یا هدفشان بوده برسند . پس کلید اصلی برای من  تلاش و پشتکار است . در کنار تلاش قطعا کمک در امور زندگی بنده توکل به خدا و احترام به خانواده خود و دعای پدر و مادر بنده می باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با رادوین مقیمی والیبالیست نوجوان

تفریح و سرگرمی شما چیست؟

پرداختن به ورزش های مورد علاقه ام همچون: تکواندو. شنا و فوتبال و اردوهای دورهمی با رفقای هم گروهی

.خانواده شما چقدر در موفقیت هایتان موثر بوده است ؟

خانواده من مشوق اصلی من چه درزمینه هنری و فرهنگی و چه در زمینه ورزشی و علمی می باشند. اطرافیانم برای هر موفقیت بنده را مورد تشویق خودشان قرار می دهند .

تواشیح

آیا فعالیت های مختلف به درس  و مدرسه شما آسیب نمی زند؟

خیر من ‌با برنامه ریزی به تمام کارهایی که دارم می رسم .از نظر من پرداختن به فعالیت های هنری در کنار درس خواندن بسیارلذت بخش است.

برنامه و هدف محمدرضا رمضانی برای آینده چیست؟

دوست دارم گروه همخوانی ما به بهترین جایگاه برسد . من نیز از لحاظ درسی علاقه به شغل دندان پزشکی دارم که به این جایگاه دست پیدا کنم ولی مهمتر اینکه دوست دارم عصای دست پدر و‌مادرم باشم .

صحبت شما با نوجوانان هم سن و سال خودتان چیست؟

به دنبال کارهایی بروند که به آن علاقه مند هستند و سعی کنند در هر زمینه ای بهترین خود واقع شوند.

کلام آخر؟

موضوع ولایت مداری و ولایت پذیری و احترام به پدر و مادررا در خود تقویت کنند.  ادامه راه ائمه اطهار و شهدا راه عاقبت به خیری می باشد و شکر خدا که توانستم در جایگاه خود مفید واقع شوم و آرزویم این است که بتوانم در آینده نیز موفقیت هایی کسب کنم . در آخر جا دارد از مربی دلسوز عزیز آقای میلاد جوادی ک در زمینه سرود من را بسیار کمک کردند تشکر کنم.

گفتگو : سجاد زین العابدین

گفتگو با نوجوانان موفق ایرانی را در صفحه یک فنجون گپ بخوانید.

t گفتگو با محمد رضا رمضانی نوجوان ورزشکار و عضو گروه تواشیح مرآت
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *