چطور در مدرسه شجاع باشیم؟

چطور در مدرسه شجاع باشیم؟
t چطور در مدرسه شجاع باشیم؟

در میان فشارهای اجتماعی و درسی، گاهی اوقات مدرسه می تواند بسیار سخت و آزاردهنده باشد. برای مدیریت چنین شرایطی و جلوگیری از آن، باید فعال و پویا بود و در جهت رشد توانایی های درسی و اجتماعی تلاش کرد. داشتن اعتماد به نفس، بهترین راه برای شجاع بودن و به دنبال آن موفق بودن در مدرسه است.در اینجا چند راهکار مفید را که به شجاع بودن شما در مدرسه کمک می کند بررسی می کنیم و می خواهیم سوال چطور در مدرسه شجاع باشیم را پاسخ دهیم.

1. به گروه ها و تیم های دانش آموزی بپیوندید 

چطور در مدرسه شجاع باشیم

شرکت در فعالیت های گروهی خارج از کلاس درسی، یک راه عالی برای پیدا کردن دوستان جدید و شناخته شدن در میان سایر هم سن و سالان است. این امر همچنین موجب کسب تجربیات بیشتر شما می شود. مطالعات نشان داده است که فعالیت های فوق برنامه تاثیر مثبتی بر دانش آموزان دارد. برای مثال موجب تقویت اعتماد به نفس، افزایش مهارت های اجتماعی و همچنین نمرات بهتر در مدرسه می شود.

2. برای درس خواندن یک همراه و دوست پیدا کنید

چطور در مدرسه شجاع باشیم

محققان به این نتیجه رسیده اند که روابط دوستانه میان دانش آموزان در مدارس، به سلامت روان دانش آموزان و عملکرد درسی و آموزشی آن ها کمک می کند. درس خواندن در کنار یک دوست و به طور کلی، درس خواندن به شکل جمعی و گروهی، به شما انگیزه بیش تری می دهد.

3. دوستان خود را حفظ کنید

چطور در مدرسه شجاع باشیم

روابط دوستانه بسیار ارزشمند هستند. برای حفظ رابطه خود با دوستانتان، می توانید در صورت امکان، در زمان های مناسب با آن ها به بیرون بروید و در کنار هم، برنامه های تفریحی داشته باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با انواع تغذیه سالم برای مدرسه+ ویتامین های موردنیاز

4. مشکلات خود را در مدرسه شناسایی کنید

چطور در مدرسه شجاع باشیم

گاهی اوقات برخی از دانش آموزان در مدرسه به شما زورگویی و یا تحکم می کنند. همیشه به یاد داشته باشید که چنین رفتارهایی نشان دهنده ضعف شخصیتی این افراد است و ناشی از شما نیست. رسیدن به چنین درکی به شما کمک خواهد کرد تا در برابر برخورد های آزاردهنده و مزاحمت های دیگران، خجالت نکشید و از افراد توانمند مثل مشاور، معلم یا خانواده خود کمک بگیرید.

فراموش نکنید که در این شرایط باید با این افراد صادق باشید و به طور کامل هر آنچه را که اتفاق افتاده است بیان کنید. (شخصی که شما را آزار داده معرفی کنید، زمان آن و چگونگی وقوع اتفاق را شرح دهید.)

نکته مهم دیگر آن است که اگر در بیان چنین اموری احساس راحتی نمی کنید، می توانید به صورت کتبی آن را بنویسید و در اختیار فرد شایسته مد نظرتان قرار دهید.

5. روی موفقیت خود تمرکز کنید

شجاعت در مدرسه.سایت نوجوان ها (5)

مدرسه می تواند بسیار دشوار باشد، برای آنکه در نهایت موفق و سربلند باشید، نیاز است که یک برنامه درسی داشته باشید؛ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید و در جایی بنویسید. در کلاس های درس از مطالب درسی نکته برداری کنید و اگر در خانه امکان مطالعه ندارید به کتابخانه بروید.

6. یک لیست از نقاط قوت خود و هر آنچه که در مورد خود دوست دارید تهیه کنید

شجاعت در مدرسه.سایت نوجوان ها (6)

در پاسخ این که چطور در مدرسه شجاع باشیم ؟بسیار مهم است که در مورد خودتان به خودشناسی برسید، پس به توانایی هایتان فکر کنید و یک لیست از آن ها تهیه کنید. احساس قدرت و توانمندی به شما کمک می کند تا در مواجهه با مشکلات، موفق و پیروز باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اگر کسی مرجع تقلید نداشته باشد آیا اعمال عبادی او باطل است؟

7. مهربان باشید

شجاعت در مدرسه.سایت نوجوان ها (7)

شاید عجیب به نظر برسد، اما مهربان بودن، به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید. انسان های خودخواه هرگز طعم شادی و دوست داشته شدن را نمی چشند. گاهی اوقات می توانید صندلی خود را در اتوبوس یا مترو به دیگران تعارف کنید، به افراد ناتوان و سالمندان کمک کنید، در صورت امکان جزوه ها و کتاب های خود را به هم کلاسی هایتان امانت دهید و یا به آن ها در درس ها، کمک کنید.

مجتبی ناطقی:

منبع

t چطور در مدرسه شجاع باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *