ایستگاه اتوبوس با سقف سبز | ایستگاه های اتوبوس در هلند

ایستگاه اتوبوس
t ایستگاه اتوبوس با سقف سبز | ایستگاه های اتوبوس در هلند

شایدعجیب باشد ولی این خبر واقعیت دارد که حتی جمعیت زنبورها در کشور هلند در معرض نابودی قرار گرفته است. ۳۵۸ گونه زنبورعسل در هلند زندگی می‌کنند که طی سال‌های اخیر بیش از نیمی از این گونه در لیست قرمز قرار گرفته‌اند، یعنی این که این گونه‌ها در صورت عدم حفاظت به زودی منقرض خواهند شد.

مقامات هلندی برای نجات این گونه‌های در خطر انقراض راه حلی اندیشیده‌اند. آن‌ها سقف ایستگاه‌های اتوبوس شهری را با گیاهان سبز پوشانده‌اند تا زنبورها محلی برای استفاده از شهد گل‌ها داشته باشند و شلوغی شهرها آن‌ها را از بین نبرد.

این طرح از شهر اوترخت که چهارمین شهر بزرگ هلند است آغاز شده است. این شهر اکنون ۳۱۶ ایستگاه اتوبوس شهری دارد که سقف این ایستگاه به یک باغچه کوچک مجهز شده است که علاوه بر محل مناسبی برای زنبورها، باعث کاهش آلودگی هوا نیز شده است.

شورای این شهر در ادامه‌ی این تصمیمات و برای حفاظت از محیط زیست تصمیم دارد که پانل‌های خورشیدی در کنار ایستگاه‌های اتوبوس نصب کند و از اتوبوس‌های الکتریکی به جای اتوبوس‌های فعلی استفاده نمایند. مقامات شهری امیدوارند تا سال ۲۰۲۸ تمامی ناوگان حمل‌ونقل شهری را با ناوگانی که با سوخت غیرفسیلی کار می‌کند، تعویض نمایند. تصاویر زیبایی را از ایستگاه اتوبوس های هلند در ادامه می بینیم.

ایستگاه اتوبوس
ایستگاه اتوبوس
ایستگاه اتوبوس

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t ایستگاه اتوبوس با سقف سبز | ایستگاه های اتوبوس در هلند
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درختی 100ساله در سقف کلیسا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *