بهترین بازی های آنلاین چند نفره

بازی انلاین
t بهترین بازی های آنلاین چند نفره

دنیای بی پایان بازی های آنلاین

یکی از بیشترین کاربردهای رایانه برای نوجوان ها ، بازی کردن است . انواع بازی ها از اولین روزهای اختراع رایانه عرضه شدند  زیرابازی های رایانه ای بسیار مورد توجه قشر جوان و نوجوان است .آنان بیشتر اوقات فراغت خود را دوست دارند با دوستان خود به تفریح و بازی های رایانه ای بپردازند. اما مدتی است که بازی آنلاین بیشتر مورد توجه این گروه از کاربران قرار گرفته است.  در این مقاله می خواهیم چند مورد ازمعروف ترین بازی های آنلاین اندروید و ویندوز را به شما معرفی کنیم .

بازی آنلاین چیست ؟

بازی های آنلاین به بازی های شبکه ای گفته می شود  که چند نفر همزمان با هم در یک بازی تحت وب شرکت  کنند. هرچند که در دهه قبل این بازی ها به صورت شبکه ای وبین چند رایانه نزدیک به هم انجام می شد . جوانان دیروزحتما به خاطر دارند که در گیم نت ها چند کامپیوتر را با هم شبکه کرده  و بازی های از قبیل کانتر استرایک 1.6 و وارکرافت و … را درآنجا انجام می دادند .

در این روز ها که سرعت اینترنت و فضای مجازی پیشرفت قابل توجه ای کرده است بازی ها به بستر آنلاین و بر روی اینترنت منتقل شده اند  و به این صورت شده است که شما می توانید با افراد در سراسر جهان بازی کنید و اوقات خود را با این بازی ها به سر ببرید .

معرفی محبوب ترین بازی های آنلاین

بازی آنلاین  among us

این بازی  از آن دسته بازی هایی است که می تواند شما و  دوستانتان را ساعت ها سرگرم کند. داستان این بازی به این صورت است که شما در یک سفینه فضایی استید که دو گروه خائنین و خدمه در آن وجود دارند.چالش بازی پیدا کردن قاتلینی است که در میان خدمه پنهان شده اند.  شما باید قاتل  را پیدا کرده و از سفینه بیرون کنید. این بازیرا می توانید روی گوشی ویا کامپیوتر به صورت رایگان نصب کرده و بازی کنید.

بازی آنلاین امانگاس

بازی آنلاین فورت نایت (fortnite) :

کمتر کسی است که امروزه اسم بازی فورت نایت به گوشش نخورده باشد.  این بازی به سبک بتل رویال طراحی شده است. بازیکن دراین بازی بدون هیچ اسلحه ای به جزیره ای دورافتاده پرتاب می شود. اوباید با خراب کردن موانع اطراف خود و جستجوی صندوق های بازی به اسلحه ، محافظ و … دسترسی پیداکند.بازیکن همچنین باید با استفاده از موادی که قبلا تخریب کرده دیواری دفاعی برای خود بسازد  و آنقدر به مقاومت خود ادامه دهد که فقط تنها بازیکن باقیمانده باشد  .این بازی که محبوب نوجوان هاست برای پلتفرم های مختلف مانند موبایل ، رایانه وکنسول ها طراحی شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درس 4-2: مدل OSI

lsd[vh

بازی آنلاین فورت نایت

ماین کرافت ( minecraft)

شما شاید اسم این بازی را شنیده باشید. بازی هرچند ظاهر ساده ای دارد، اما نگذارید این ظاهر ساده شما را فریب دهد. بازی با لگو طراحی شده است  ودر یک دنیایی کامل باز (open world) اتفاق می افتد. شما باید با خلاقیت خودتان کاراکتر های شخصی مانندخانه ، اسلحه ، معجون و … بسازید .سپس با آن ها یا از خودتان دفاع کنید یا به جنگ موجودات خطرناک و دشمنان بروید .

این بازی آنلاین امروزه بسیار مورد توجه گیمر ها قرار گرفته است. نسخه موبایلی برای این بازی نیز طراحی شده است  ، اما نسخه کامپیوتر فضای بیشتری و حس بهتری به شما انتقال می دهد .

 

ماین کرافت ( minecraft)( call of duty warzone)

سری بازی های  کالاف دیوتی (ندای وظیفه )یکی از معروف ترین بازی های آنلاین وآفلاین است ، بسیاری با بازی چند نفره و یاچند مرحله ای این بازی خاطره دارند. اما بازی آنلاین کالاف دیوتی چند سالی است که از بحث بازی های بتل رویال عقب نمانده است .شرکت سازنده  نسخه وارزون رامدتی است به بازار عرضه کرده است ، این نسخه هم مانند نسخه های قبلی کولاک به پا کرده و چندین سال می شود که جزو محبوب ترین بازی های آنلاین است .

بازیکنان در این بازی می توانند حالت چند نفره یا بتل رویال را انتخاب کنند. درحالت بتل رویال بازیکنان در منطقه ای فرود می آیند و باید به دنبال اسلحه و محافظ بگردند. اما گروه مقابل  100 نفر از بازی کنان از تمام نقاط جهان استند که بازیکن باید یکی یکی آن ها را از سر راه خود بردارد تا نفر اول بازی شود. در مسیر بازی بازیکنان می توانند از تله ها ، مواد منفجره ، هلیکوپتر ، ماشین ، کامیون و … استفاده کرده و به همراه دوستان خود حس یک جنگ واقعی رو تجربه کنند .

شرکت سازنده کالاف دیوتی هم نسخه رایانه  و هم نسخه کنسول به بازار عرضه کرده است. اماسازنده بازی  به خاطر این که بازی گرافیک سنگینی دارد و شاید همه نتوانند این بازی را بر روی سیستم خود نصب کنند؛ نسخه موبایلی خود را هم به بازار عرضه کرد. هرچند نسخه آندرویدی تفاوت هایی با نسخه رایانه ای دارد. اولین تفاوت این است  که اسم بازی را به کالاف دیوتی موبایل تغییر داده است .  در نسخه موبایلی تقریبا سعی شده فضای بازی حفظ شود . کالاف موبایل هم طرفداری های خودش را دارد و امروزه بسیاری از این نسخه استفاده می کنند.

بازی آنلاین

رینبو سیکس سیج (rainbow six siege)

بازی آنلاین رینبو سیکس سیج یک بازی تفنگی اول شخص است که بسیار تاکتیکی و دقیق طراحی شده است. در این بازی اپراتور های استند که هر کدام قابلیت های مختص به خودشان را دارند و شما می توانید از این قابلیت ها در برابر دشمنان استفاده کنید. در این بازی دو گروه حمله (attack) و دفاع (defense) وجود دارد که همان طور از اسمشان که پیداست اپراتور های گروه حمله باید دیوار ها را بشکنند و در ها را خراب کنند تا به هدفشان برسند. در مقابلشان اپراتور های دفاع باید از محدوده خودشان دفاع کنند و تله هایی برای اپراتور های حمله بگذارند و اجازه ندهند وارد محدوده بشوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سایت من (radio group)

در این بازی برخلاف بازی های بتل رویال که افراد زیادی در یک بازی با هم بازی می کنند ، فقط دو گروه 5 نفره و در هر بازی فقط 10 نفر می توانند با هم بازی کنند . این بازی برای کنسول و کامپیوتر عرضه شده و متاسفانه نسخه موبایل ندارد.

رینبو سیکس سیج (rainbow six siege)

جی تی ای آنلاین (Grand Theft Auto V Online)

سری های جی تی ای هم یکی دیگر از سری های بازی های محبوب جهان باز (open world) است که سالیان سال توانسته است خودش را در دل بازیکنان جا کند . در جدید ترین نسخه جی تی ای یعنی نسخه 5 بخش آنلاین آن هم برای ان ایجاد شده است .دراین بازی آنلاین شما می توانید مانند دنیای واقعی ماشین، خانه، کسب کار یا حتی گروه خودتان را داشته باشید. امروزه هزاران نفر در سرور های آنلاین جی تی ای بازی می کنند و سرگرم می شوند.

جی تی ای آنلاین (Grand Theft Auto V Online)

بازی forza street

فورتزا یکی از بهترین بازی های رانندگی کامپیوتر و کنسول است که برای گوشی های موبایل هم عرضه شده است. در این بازی آنلاین می توانید اتومبیل ها را به میل خود تقویت کنید و با آن ها در مسابقات برنده شوید. با ادامه بازی  می توانید از مراحل مختلف عبور کنید .

بازی forza street

بازی کلش رویال (clash royal)

حتما شرکت سوپرسل ،یعنی همان شرکتی که بازی معروف کلش اف کلنز را عرضه کرد می شناسید. بازی که در زمان خود ، دنیا را متحول کرد . این شرکت بازی آنلاین نسل جدیدی را به نام کلش رویال عرضه کرده است .  درزمین این بازی در هر طرف  سه برج طراحی شده است .بازیکن با سه برج طرف مقابل را منهدم کند تا برنده شود . او بایدبا  استفاده از کارت ها سرباز ها و موجودات خیالی  را برای خرابی قلعه ها بفرستد. هر طرف که زودتر قلعه شاه راخراب شود برنده این بازی می شود . این بازی هم جزو محبوب ترین بازی های چند سال اخیر بوده است .

 

بازی کلش رویال (clash royal)

بازی NBA jam

اگر عاشق بازی های ورزشی هستید . بازی NBA jam کاملا مناسب شماست. این بازی شبیه ساز بازی بسکتبال واقعی است. در این بازی آنلاین ،علاوه برخودتان با یک دوست یا یک رقیب هم می توانید بازی کنید. دو تیم در مقابل هم می ایستند و با هم بر سر بردن رقابت می کنند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با نرم افزار DoPDF

بازی آنلاین

 

بازی pubg mobile

بازی پابجی موبایلی یکی از بهترین بازی های بتل رویال آنلاین است که رقابت بسیار زیادی با کالاف دیوتی موبایل دارد ، در این بازی هم بازیکن مانند بقیه بازی ها در جزیره ای دور افتاده فرود می آید و باید با پیدا کردن وسایل خود را از دست کسانی که می خواهند او را از بین ببرند نجات یابد و درنهایت پیروز شود . این بازی آنلاین نسخه رایانه ای  هم دارد اما به خاطر مشکلاتی مانند رایگان نبودن نسخه کامپیوتر و سنگین بودن گرافیک این بازی بسیاری ترجیح می دهند ازنسخه موبایلی آن استفاده کنند.

بازی

 

بازی Vainglry

کمتر کسی است که در دوران نوجوانی خود بازی وارکرافت و دوتا رو انجام نداده باشند ، بازی که مملو از شخصیت های قهرمانی و … است . حالا شرکت سازنده در ادامه همان بازی ها بازی Vainglry

رانیز برای موبایل به بازار عرضه کرده است .

دراین بازی آنلاین،بازیکن باید با قهرمان هایی که انتخاب می کند با حریف خود بجنگد و از محدوده خود محافظت کند.در ادامه او باید به محدوده دشمن نفوذ کرده و با خراب کردن برج ها و مکان های مختلف به پیروزی برسد . این بازی بخش بتل رویال هم دارد که به تازگی به آن اضافه شده است.

t بهترین بازی های آنلاین چند نفره

و درپایان ، بازی های کامپیوتری و گوشی موبایل بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با کمی زمان و گشتن ، نمونه هتب بسیار خوبی پیدا کنید و اوقات خود را با این بازی ها سپری کنید . اما مراقب باشید که بیش از اندازه وقت خود را بر روی بازی های رایانه ای نگذارید .یادمان باید باشد که درهرکاری با ید تعادل را حفظ کرد.

دنیای بازیهای رایانه ای وموبایلی دنیای بی پایانی است که شرکت های سازنده هرروز نمونه های زیادی از آن به بازار عرضه می کنند . هرچند رقابت شدیدی در دنیای بازی وجود دارد اما یکی از پرسود ترین بخش های اقتصادی جهان نیز محسوب می شود. کشورهایی که در این زمینه قدرتمندتر کارمی کنند می توانند سود بیشتری ببرند . اگر شما هم در زمینه این بازی ها تجربه ای دارید و یا بازی دیگری را ترجیح می دهید؛ می توانید تجربیات خود را در همین جا به اشتراک بگذارید تا نوجوان های دیگرهم بهره ببرند .

امیرحسین رادفر

بازی جکی چان در تلفن همراه شما

t بهترین بازی های آنلاین چند نفره
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “بهترین بازی های آنلاین چند نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *