بزرگ ترین زلزله جهان

بزرگ ترین زلزله جهان
t بزرگ ترین زلزله جهان

بزرگ ترین زلزله جهان، زمین‌لرزه والدیویا در شیلی در تاریخ ۲۲ مه ۱۹۶۰ میلادی برابر با ‎۱ خرداد ۱۳۳ رخ داد. این زلزله با بزرگی ۹٫۵ ریشتر، قدرتمندترین زمین‌لرزهٔ ثبت شده در تاریخ است. این زلزله باعث کشته شدن حدود ۵۷۰۰ نفر و آسیب به بیش از ۲ میلیون نفر شده بود. زمین‌لرزهٔ ۱۹۶۰ والدیویا یا زمین‌لرزهٔ عظیم شیلی به مدت ۱۰ دقیقه مناطق یاد شده را لرزاند.

مشخصات بزرگ ترین زلزله جهان

زلزله والدیویا در سال 1960(به اسپانیایی: Terremoto de Valdivia) یا زلزله بزرگ شیلی( Gran teremoto de Chile) در 22 می 1960 قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ای بود که تاکنون ثبت شده است. این زمین‌لرزه باعث خرابی کوهستان‌های شیلی و ایجاد سونامی در اقیانوس آرام شد.

بزرگترین زلزله جهان شیلی

 

ژرفای زمین لرزه ۱۹۶۰ والدیویا ۳۵ کیلومتر بود. زلزله والدیویا در شیلی به مدت ۱۰ دقیقه مناطق یاد شده را لرزاند. شما می‌توانید در جدول زیر نیز مشخصات بزرگترین جهان در تاریخ را مشاهده کنید.

 

نام بزرگترین زلزله جهان در تاریخ زمین‌لرزهٔ ۱۹۶۰ والدیویا یا زمین‌لرزهٔ عظیم شیلی
تاریخ میلادی زمین لرزه ۲۲ مه ۱۹۶۰ میلادی
تاریخ شمسی زلزله ‎۱ خرداد ۱۳۳۹
ساعت زمین لرزه ساعت ۱۹:۱۱:۱۷ به زمان یوتی‌سی در شیلی
ساعت محلی ساعت 15 به وقت محلی
مدت زمان زلزله 10 دقیقه
ژرفای زمین لرزه ۳۵ کیلومتر
بزرگی(مقیاس) زمین لرزه 9/5 ریشتر

 

کانون بزرگ ترین زلزله جهان

کانون این زمین لرزه بزرگ در نزدیکی لوماکو ، تقریباً 570 کیلومتری(350 مایلی) جنوب سانتیاگو بود که والدیویا بیشترین آسیب را در این زمین‌لرزه داشته است. به همبن علت این زمین لرزه با نام والدیویا شناخته می‌شود. این زمین لرزه باعث ایجاد سونامی‌های موضعی شد که به شدت سواحل شیلی را با امواجی تا ارتفاع 25 متری(82 فوتی) تحت تاثیر قرار داد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه سالم غذا بخوریم، سیر شویم و وزن کم کنیم؟

زلزله والدیویا در شیلی

 

تلفات زمین لرزه والدیویا 1960 چقدر بود؟

زلزله والدیویا دو میلیون نفر را بی خانمان، حداقل 3000 زخمی و تقریبا 1655 کشته برجای گذاشت.

 

بزرگترین زلزله جهان در تاریخ

خسارت ناشی از بزرگترین زلزله جهان

بر اساس منابع مختلف، میزان خسارت ناشی از این زلزله، 400 الی 800 میلیون دلار برآورد شده است. البته منابع مختلف خسارت این زمین لرزه را متفاوت اعلام کرده‌اند. برای مثال، برخی منابع خسارت این زمین لرزه را حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند.

در حالی که برخی منابع خسارت آن را حدود ۵ تا ۶ هزار نفر کشته و بیش از ۲ میلیون نفر بی خانمان اعلام کرده‌اند. مطلب بزرگ ترین کشتی های جهان نیز برای بسیاری از افراد جذاب است که می‌توانید به آن سر بزنید.

منبع

t بزرگ ترین زلزله جهان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *