بزرگ ترین مار جهان

بزرگ ترین مار جهان
t بزرگ ترین مار جهان

آناکوندا به عنوان بزرگ‌ ترین مار جهان شناخته شده است. آناکوندا یکی از بزرگ‌ترین مارهای جهان است که در آمازون و آنداگوستا در جنوب آمریکا و آفریقا وجود دارد. طول یک آناکوندا در حدود ۹ متر است و وزن آن ممکن است تا ۲۵۰ کیلوگرم باشد. البته میزان حمله آناکوندا به انسان‌ها بسیار کم است.

آناکوندا به دلیل حرکت بسیار کند و آرام خود به عنوان یک حیوان صلح طلب شناخته می‌شود. غذای اصلی آناکوندا، خزندگان، طیور، جوندگان و ماهی‌های بزرگ است.

پیشنهاد مطالعه: گران‌‌ ترین پرنده های جهان

مار پیتون مشبک

با بررسی بزرگ ترین مار جهان، مار پیتون مشبک جهان در کشور مالایا و در جنگل‌های گوناگون جنوب شرق آسیا یافت می‌شود و به نام مار پیتون رتولاترال(Python reticulatus) معروف است. این نوع از مار پیتون‌ دارای طول بیش از ۹ متر است. مار پیتون مشبک جهان عمدتاً در جنگل‌ها، باتلاق‌ها و نزدیک رودخانه‌ها و دریاچه‌ها زندگی می‌کند.

به دلیل بزرگی جثه و توانایی مار پیتون در شکار، این مارها برای برخی مردم در مناطق مختلف جهان به عنوان حیوانات خطرناک و ترسناک شناخته می‌شوند.

طولانی ترین مار پیتون مشبک جهان

سنگین ترین مار جهان آناکوندا سبز

درلیست بزرگ ترین مار جهان، مار آناکوندا سبز یا اونتونیلوس شور شرقی (Eunectes murinus) سنگین‌ترین مار جهان است، که بیشتر در آمازون برزیل یافت می‌شود. کارشناسان طول بدن این مار را تا ۳۰ فوت(۹۱۴ سانتی‌متر) تخمین می‌زنند و وزن آن با بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ پوند(۱۱۳۴ تا ۲۲۶۷ کیلوگرم) است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده ای خلاق برای نگهداری مواد غذایی در آشپز خانه

سنگین ترین مار جهان

طولانی ترین مار دریایی جهان

طولانی‌ترین مار دریایی جهان، با نام علمی Hydrophis spiralis، معمولاً در اقیانوس هند و آب‌های کشور استرالیا یافت می‌شود. طول این مار حدود 3 متر است و به طور خلاصه می‌توان آن را مار دریایی با طول بسیار زیاد به شمار آورد.این مارها سمی هستند و توانایی کشتن تمام موجودات دریایی را دارند. زیرا موجودات دریایی معمولا غذای مارهای دریایی به شمار می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه: بزرگ ترین گرگ جهان

طولانی‌ترین مار سمی جهان

شاه کبرا( Ophiophagus hannah ) طولانی‌ترین مار سمی جهان است. بیش از پنج متر برای شاه کبرا غیر معمول است. این مارها زمانی که احساس خطر می‌کنند یا هنگامی که قصد دارند بالای علف‌ها یا بوته‌های بلند را ببینند، طول خود را بهتر نشان می‌دهند.
آنها جلوی بدن خود را تا حدود یک متر از زمین بلند می‌کنند و حتی می‌توانند شکار خود را در این حالت تعقیب کنند. این مارها معمولاً فرار را به جنگیدن ترجیح می‌دهند.
شاه کبرا در جنوب و جنوب شرق آسیا در زیستگاه‌های مختلفی از جمله جنگل‌ها، باتلاق‌های حرا و برخی زمین‌های کشاورزی با بقایای زمین‌های جنگلی یافت می‌شود. آنها همچنین شناگران ماهری هستند.

طولانی ترین مار سمی جهان

سنگین‌ترین مار سمی جهان

مارهای زنگی الماس شرقی سنگین‌ترین مارهای سمی جهان هستند. این مار که در جنوب شرقی ایالات متحده یافت می‌شود، زندگی در جنگل‌های مسطح، جنگل‌های ساحلی و زیستگاه‌های بوته ای را ترجیح می‌دهد.

علت نامگذاری مار زنگی، وجود جغجغه‌ای در انتهای دم آن است. این ساختار از قطعات توخالی به هم پیوسته تشکیل شده است. مارها به سرعت دم خود را به لرزه در می‌آورند و صدای تق تق ایجاد می‌کنند و به عنوان هشداری برای شکارچیان احتمالی از آن استفاده می‌کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راهکارهایی برای ساختن روزی سرشار از انرژی

منبع

t بزرگ ترین مار جهان
5/5 - (1 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • بزرگترین مار جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *