بهترین وب سایت مخصوص نوجوان ها

بهترین سایت نوجوان
t بهترین وب سایت مخصوص نوجوان ها

عصر حاضر، عصر تکنولوژی است و نوجوانان سهم بزرگی از کاربران اینترنتی هستند که با فضای مجازی بزرگ شده‌اند و بیشتر از افراد بزرگسال از سرتاسر دنیای مجازی خبر دارند. اما آیا تمام سایت‌های دنیای سایبری برای نوجوان مناسب است؟! آیا سایت مخصوص نوجوان داریم و اصلا سایت نوجوان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

اگر شما در دسته نوجوانان قرار دارید، همراه ما باشید تا به شما بگوییم چطور یک وب سایت متناسب با نیازهای دوران رشد خود پیدا کنید. اگر والدین نوجوانان هستید هم خواندن این بخش می‌تواند به شما کمک کند تا فرزندان خود را برای استفاده از وب سایت‌های مختلف آماده کنید.

سایت مخصوص نوجوان چگونه است؟!

اینترنت بستری است که می‌تواند مزایا و معایبی با خود داشته باشد و باید آن را تیغ دو لبه نامید. این فضا همان قدر که می‌تواند به رشد شخصیتی و شناخت شما از دوره نوجوانی کمک کند، ممکن است شما را درگیر اطلاعات اشتباه و چالش‌های بی‌معنی کند.

بنابراین برای استفاده از این تیغ دو لبه باید آن را به خوبی بشناسید تا وب سایت نوجوان ارزشمند را از سایت‌های بی‌ارزش تشخیص دهید. از آنجایی که نوجوانی با بحران بلوغ همراه می‌شود، فعالیت در وب سایت‌هایی که مناسب سن نوجوان نباشد، می‌تواند تبعات بدی را به همراه بیاورد.

از طرف دیگر باید نیازهای دوره نوجوانی را هم در نظر گرفت. قطعا یک دختر یا پسر در سنین نوجوانی به مطالب طولانی بدون جذابیت‌های بصری یا بخش‌های سرگرمی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. با توجه به این مقدمات در ادامه انواع وب سایت مخصوص نوجوان را بررسی می‌کنیم تا متوجه شوید در این سنین بهتر است به دنبال چه چیزی باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه دکمه خاموش کردن ویندوز را سفارشی کنیم؟

تفاوت‌ها در نوجوانان پسر و دختر

پیش از آن که به سراغ بررسی یک سایت نوجوان خوب برویم، باید ببینیم نوجوان دختر با پسر تفاوتی دارد؟! هر چند امروزه این تفاوت‌ها کمرنگ‌تر شده؛ اما باز هم نوجوان پسر دنیای متفاوتی از یک نوجوان دختر دارد. دختران معمولا به دنبال نوعی آزادی در این سن می‌گردند و ممکن است مخالفت‌های شدید با والدین داشته باشند. از طرف دیگر پسران نوجوان به دنبال امتیازات اجتماعی بیشتری هستند و موفق بودن برایشان اهمیت دارد. بنابراین ممکن است در معرض سرکوب‌های شدید و عدم تایید اجتماعی قرار بگیرند.

یک وب سایت مخصوص نوجوان باید بداند که تولید محتوای آموزشی برای این دو گروه در بسیاری از موضوعات باید تفکیک شده باشد. شناخت تغییرات این دوره برای پسرها و دخترها تا حدی زیادی می‌تواند آنها را برای حل مشکلات این دوره راهنمایی کند.

بهترین وب سایت برای نوجوانان

آموزش در کنار سرگرمی

نوجوانی به همراه اتفاقاتی که در بلوغ جسمی و ذهنی می‌افتد، هزاران سوال کوچک و بزرگ را در ذهن ایجاد می‌کند. شاید بتوان گفت نوجوان فردی است که دیگر وابستگی کمتری به خانواده دارد و می‌خواهد دنیای خودش را کشف کند.

بنابراین آموزش مهم‌ترین ویژگی یک سایت نوجوان خوب است. یک وب سایت که مخصوص نوجوانان طراحی شده باشد، بیش از هر چیز روی آموزش مفاهیم تمرکز دارد.

سوالات فلسفی، پیدا کردن معنای زندگی، یادگیری ارتباط با سایر افراد، پیدا کردن استعدادها و علایق و موارد دیگر، مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در سن نوجوانی به سراغ شما می‌آیند. بنابراین برای این که به جواب این سوالات برسید، از وب سایتی استفاده کنید که نیازهای شما را می‌شناسد و با زبانی که برای شما آشناست، آنها را بازگو می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت نخستین ربات متحرک چهارپای حامل در کشور

اما آموزش خشک و رسمی جز در محیط‌های آکادمیک، نتیجه بخش نیست. در کنار آموزش باید سرگرمی وجود داشته باشد. این سرگرمی از تصاویر بامزه گرفته تا مسابقات مختلف را شامل می‌شود. در واقع سرگرمی باعث می‌شود که یک سایت مخصوص نوجوان شما را عضوی از خانواده خود کند.

بازی و موسیقی

یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر دوران نوجوانی بازی و موسیقی است. موسیقی به کشف دنیای جدید کمک می‌کند. شاید بحران بلوغ، شخصیتی معترض از یک نوجوان بسازد که در سایت نوجوان به دنبال سبک‌های موسیقی اعتراضی است. گوش دادن به موسیقی‌های روز دنیا یکی از فعالیت‌های محبوب نوجوانان است که نباید مانع آن شد.

از طرف دیگر بازی‌ها که این روزها تبدیل به بازی‌های آنلاین و ویدیویی شده‌اند، از زندگی نوجوانان جدا نمی‌شوند. یک وب سایت مخصوص نوجوان می‌داند که در این سنین باید برنامه‌ها و بازی‌های جذابی داشته باشد.

ارتباط با افراد دیگر و فروم‌های مختلف

در دوران بلوغ بسیاری از نوجوانان شاید دچار انزواطلبی شوند و دوست داشته باشند که افراد با سلایق و علایق خود را پیدا کنند. در این شرایط یک سایت نوجوان که بخش فروم و چت داشته باشد، می‌تواند کمک بسیاری به نوجوانان کند. اما برای استفاده از این فروم‌ها بهتر است از دوران نوجوانی و خلق و خوی خود در این دوره اطلاع بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که روابط در این دوره معمولا جدی نیستند و به دنبال یادگیری مهارت‌های ارتباطی باشید تا این که یک رابطه جدی بسازید.

سایت مفید برای نوجوان

وب سایت مخصوص نوجوان هم باید اطلاعات و آموزش‌هایی را از این نظر در اختیار شما قرار دهد تا در برقراری ارتباط با هم سن و سالان خود به مشکلی بر نخورید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزرگ ترین دوربین دیجیتال جهان در قلب قدرتمندترین تلسکوپ دنیا

سرعت بالا و گرافیک‌های جذاب

در نهایت اگر به دنبال یک سایت نوجوان خوب هستید، حتما به گرافیک و قالب مناسب آن هم توجه داشته باشید. نوجوان‌ها معمولا وب سایت‌ها را در تبلت و گوشی خود باز می‌کنند؛ پس وب سایت مخصوص نوجوان باید به گونه‌ای باشد که برای استفاده روی موبایل بدون مشکل و با سرعت بالا بارگیری شود.

سایت های ایرانی مناسب برای نوجوانان 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مهمترین مرکزی که در ایران برای نوجوان ها برنامه های خوبی دارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این مرکز در سراسر ایران کتابخانه دارد که در آن ها برنامه های مختلفی اجرا می شود ازطریق سایت های کانون می توانید به امکانات مختلف فرهنگی،هنری دست پیدا کنید.

سایت خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

سایت اصلی کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان

سایت ها زیر همه برای نوجوانان جالب است

کتابخانه ملی ایران بخش کودک و نوجوان 

شبکه تلویزیونی امید 

نوجوان 

کتابخانه فیدبیو

t بهترین وب سایت مخصوص نوجوان ها
2/5 - (1 امتیاز)

‫3 نظر ارسال شده در “بهترین وب سایت مخصوص نوجوان ها

  1. مبینا :

    چی دارید میگید…
    از نظر من سایت هایی مثل تستچی،سانگ سرا و فیلیمو مدرسه بهترین سایت هایی هستند که یک نوجوان می‌تواند در آن رشد و پیشرفت کند

    • جمال رادفر :

      این مقاله سایت های خوبی را که مورد نظر نوجوانان هست معرفی کرده وبه کسانی که می خواهند برای این گروه سنی سایتی بسازند نکاتی را گفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *