بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها

بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها
t بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها

سال‌های نوجوانی دورانی بحرانی در زندگی همه افراد است. بنابراین والدین باید آمادگی کافی برای رفتار درست با نوجوان‌ها را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها آشنا کنیم.

معرفی نمونه‌هایی از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها

در اینجا چند کتاب از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

1. کتاب من دیگر ما

من دیگر ما

کتاب “من دیگر ما” اثر محسن عباس ولدی، یکی از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها است که در چند مجموعه مختلف منتشر شده است. اولین جلد کتاب، با عنوان “جوجه های رنگی و بچه های فرنگی”، درباره مسائل و مشکلات تربیت فرزند در دنیای امروزی است.در آخرین جلد این کتاب با عنوان “من دیگر ما” مسئله تاثیر رفتار والدین در پرورش کودک سخن بررسی شده و نشان می‌دهد که چطور تصاویر دریافتی از رفتار پدر و مادر در روحیات و خلقیات فرزند اثر می‌گذارد.

خرید کتاب من دیگر ما از دیجی کالا

2. کتاب نوجوانان چه می گویند؟

نوجوانان چه می گویند؟

شناخت درست نوجوان‌ها و برخورد اصولی با آن‌ها یکی از معضلات مهم والدین است که ممکن است همه پدر و مادرها به خوبی از عهده آن برنیایند. متاسفانه برخی از والدین به جای درک کردن نوجوان با او بحث می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل در روابط والدین و نوجوان ها می‌شود.کتاب نوجوانان چه می گویند؟ اثر دکتر اصغر کیهان نیا، بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها برای ایجاد تفاهم بین والدین و نوجوانان است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ویژگی های رفتاری نوجوان 11 ساله

خرید کتاب نوجوانان چه می گویند؟ از دیجی کالا

3. کتاب مهارت های مقابله با افسردگی کودکان و نوجوانان

کتاب مهارت های مقابله با افسردگی کودکان و نوجوانان

افسردگی نوعی اختلال روانی نسبتا رایج است. زیرا تقریبا اکثر افراد در دوره‌های مختلف سنی ممکن است آن را تجربه کنند. البته علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان بسیار متفاوت‌تر است. کتاب مهارت های مقابله با افسردگی کودکان و نوجوانان نوشته جان شری و کارول فیتس پاتریک بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها برای برخورد درست والدین با افسردگی فرزندان است.

خرید کتاب مهارت های مقابله با افسردگی کودکان و نوجوانان از دیجی کالا

4. کتاب چگونه انسان هایی موفق تربیت کنیم؟

کتاب چگونه انسان هایی موفق تربیت کنیم

این کتاب که اثر استر ووجیسکی است، راه های درست تربیت کودکان و نوجوانان را بر اساس 5 اصل مهم به والدین و معلمان آن‌ها آموزش می‌دهد و در دسته‌ی بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها قرار گرفته است. این پنج اصل شامل اعتماد، احترام، استقلال، اتحاد و همکاری، انس و مهربانی است.

خرید کتاب چگونه انسان هایی موفق تربیت کنیم؟ از دیجی کالا

5. کتاب تکنیک های کاربردی کنترل خوی سرکش نوجوانی

کتاب تکنیک های کاربردی کنترل خوی سرکشی نوجوانی

کتاب تکنیک های کاربردی کنترل خوی سرکش نوجوانی به قلم علی اصغر عیسی زاده نوشته شده است که از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها به شمار می‌رود. در این کتاب همه روش‌های مثبت و منفی موثر بر نوجوانان که باعث تبدیل درگیری‌های لفظی و عاطفی به خلاقیت، صمیمیت و پیشرفت می‌شود بیان شده است.

6. کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت کند

کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت کند

کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت نوشته ادل فی‌بر و الین مازلیش است و از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها می‌باشد. این کتاب به والدین کمک می‌کند که دوست بسیار صمیمی و موثری برای نوجوان خود باشید.همه والدین اطلاع دارند که تربیت نوجوانان مسئله سختی است. بنابراین باید مهارت‌هایی را جهت رفتار درست با نوجوان و مدیریت ارتباط مناسب با او آموزش ببینید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
میمون بند انگشتی کوچکترین میمون جهان

خرید کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت کند از دیجی کالا

7. کتاب کاهش خشم در نوجوانان

کتاب کاهش خشم در نوجوانان

تغییرات خلق و خو و خشمگین بودن یکی از علائم و نشانه‌های بارز و اصلی دوران نوجوانی است. معمولا والدین در این شرایط نمی‌دانند بهترین روش برای کاهش خشم نوجوانان چیست؟ کتاب کاهش خشم در نوجوانان اثر ریچل کسادا لومن، تمرین‌هایی را جهت کنترل خشم به نوجوانان ارائه می‌دهد و از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها شناخته شده است.

خرید کتاب کاهش خشم در نوجوانان از دیجی کالا

8. کتاب علیه تربیت فرزند

کتاب علیه تربیت فرزند

کتاب علیه تربیت فرزند نوشته آلیسون گوپنیک است. هدف اصلی این کتاب این است که فرزند شما در آینده به بزرگسالی بهتر، موفق‌تر و شادتر تبدیل شود.

خرید کتاب علیه تربیت فرزند از دیجی کالا

کلام آخر

تربیت درست فرزندان به ویژه در دوران نوجوانی مستلزم این است که شما در خصوص تربیت نوجوان‌ها آگاهی کافی داشته باشید. امروزه روش‌های قدیمی تربیت فرزند دیگر سازگار نیستند و شما باید برای برخورد هر چه مناسب‌تر با فرزند خود، در این زمینه مطالعه کافی داشته باشید.

به منظور اینکه شما بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها را به خوبی انتخاب کنید، فهرستی از بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها را برای شما در این مطلب قرار دادیم. این کتاب‌ها از جمله پر فروش‌ترین کتاب‌های حوزه تربیت نوجوان‌ها هستند.از آنجایی که کتاب‌ها تاثیر بسیار مهمی در زندگی همه افراد به ویژه نوجوان‌ها دارند، کتاب‌ داستان‌های آن‌ها نیز باید از بین بهترین کتاب های داستان کوتاه برای نوجوانان انتخاب شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جذاب ترین ایده ها برای ساخت کاردستی با کاغذ سفید آسان

منبع

t بهترین کتاب های تربیت نوجوان ها
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *