تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟

تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟
t تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟

شاید تا به حال زیاد این دو اسم را شنیده باشید و از خود پرسیده باشید که تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟ .در زمانهای گذشته فقط یک سیستم عامل بود که افراد عادی به را حتی قادر به کار کردن با آن بودن و آن سیستم عامل windows بود که کار را برای همه کار بران کامپیوتر آسان کرده  بود.و امروزه با سیستم عاملهای زیادی که به بازار آماده کار کمی مشکل تر شده است چون نمی دانی کدام را برای کار خود انتخاب کنی در این مطلب می خواهیم چند تفاوت و شباهت ویندوز را با آندروید بررسی کنیم .

 در ابتدا کمی به بررسی ویندوز می پردازیم .این سیستم عامل در قرن بیستم به وجود آمد و دنیای استفاده از کامپیوتر را عوض کرد تا قبل از آن مردم از dos برای کار های خود استفاده می کردند که یک صفحه سیاه و نوشته هایی سفید بود اما با به وجود آمدن ویندوز دنیای کامپیوتر بسیار قشنگ تر شد تا اینکه موبایلها نیز به وجود آمدند و ویندوز  به وجود آمده برای آنها مناسب نبود در ابتدا موبایلها آنقدر ساده بودند که اصلا نیاز به سیستم عامل نداشتند اما با مرور زمان و استفاده زیاد افراد از گوشیهای همراه گوشی ها هم دارای سیستم عامل شدند .

  تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟

 چرا گوشیها نیاز به سیستم عامل دارند ؟

همان گونه که ما می دانیم گوشیها فقط برای مکالمه استفاده نمی شوند بلکه به عنوان وسایل مدیا مانند موزیک و فیلم نیز مورد استفاده قرار می گیرند برای همین منظور داشتن یک سیستم عامل خوب بسیار مفید بود .اما گوشی ها نمی توانستند از ویندوز استفاده کنند چون هم بسیار سنگین بود و هم اینکه قابلیت ارتقارا به صورت سریع نداشت و بسیار زمانگیر بود به همین دلیل به فکر درست کردن یک سیستم عامل جدید افتادند که بسیار سبک باشد و همچنین بتوانند در موارد ضروری آنرا ارتقا دهند .

در ابتدا سیستم عامل جا وا  بعد سیمبین برای کوشی ها ساخته شد . اما با  آمدن گوشی های لمسی  اندروید فراگیر تر شده است .شاید تا به حال نسخه ای زیادی از آندروید را دیده اید که  با پیشرفت روز به روز گوشی ها امکانات آندروید نیز تقویت می شود و هم چنین مزایای  آندروید نسبت به ویندوز این است که بسیار سبک تر بوده و همچنین به دلیل باز بودن فضای کد نویسی آن قابل تغییر به صورت خیلی سریع می باشد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های کاردستی با وسایل دور ریختنی آسان دخترانه

 android-Logo1

تفاوت‌های زیادی بین سیستم‌عامل اندروید و ویندوز وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. منشأ و تاریخچه:

اندروید توسط شرکت گوگل توسعه یافته است و برای دستگاه‌های همراه مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مناسب است. از طرف دیگر، ویندوز توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته و ابتدا برای کامپیوترها عرضه شده است.

2. رابط کاربری:

رابط کاربری اندروید بر پایه لمسی است و از صفحات لمسی برای کنترل و مدیریت استفاده می‌کند. از سوی دیگر، رابط کاربری ویندوز از طریق کیبورد و موس قابل کنترل است و برای استفاده از آن نیاز به لمس نمی‌باشد.

3. برنامه‌ها و نرم‌افزارها:

اندروید بیشتر برای استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص دستگاه‌های همراه طراحی شده است. در حالی که ویندوز برای استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای گسترده‌تری که برای کامپیوترها تولید شده‌اند، مناسب است.

4. امنیت:

اندروید به دلیل باز بودن به تغییرات و نصب برنامه‌های شخصی، ممکن است در مقابل حملات نرم‌افزار مستقل نباشد. در حالی که ویندوز به دلیل سیستم عامل بسته و قابل کنترل‌تر، امنیت بالاتری دارد.

5. قابلیت چندکاره:

اندروید به دلیل طراحی برای دستگاه‌های همراه، قابلیت چندکاره بودن بیشتری دارد. در حالی که ویندوز به دلیل طراحی برای کامپیوتر، قابلیت اجرای چندین برنامه به صورت همزمان را فراهم می‌کند.

با توجه به مطالب فوق، مشخص است که اندروید و ویندوز هر یک ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که با توجه به نوع استفاده و نیاز کاربر، انتخاب مناسب بین آن دو ممکن است متفاوت باشد.

 

بازی اندرویدی جذاب برای گوشی هایی با رم ۲ گیگابایت

t تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

‫4 نظر ارسال شده در “تفاوت آندروید با ویندوز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *