در مورد اسب آبی بیشتر بدانید

در مورد اسب آبی بیشتر بدانید
t در مورد اسب آبی بیشتر بدانید

اسب آبی از حیوانات  آفریقایی است!در واقع اسب آبی سومین پستاندار بزرگ روی زمین ( بعد از کرگدن سفید و فیل) است.اسب آبی بیشتر وقت خود را در آب دریاچه ، رودخانه و مرداب می گذراند. اسبهای آبی رودخانه های عمیق و زمین های پوشیده از چمن را برای سکونت ترجیح می دهند اما در آبهای شور نزدیک دهانه رودخانه ها و دریاچه‌های آفریقای مرکزی نیز یافت می شوند. اسب‌های آبی علف خوارند و برخی اوقات به مزارع نیز دستبرد می‌زنند. آنها بیشتر روز را در داخل آب می‌گذرانند. وجود اسب آبی در آب به پایین آمدن دمای بدن این حیوان کمک می کند.اسب های آبی در آب زایمان می کنند.

اسب ابی

 جالب است بدانید که دوستان اسب های آبی وال ها و دلفین ها هستند.دانشمندان معتقدند که حدود 55 میلیون سال پیش تکامل این دسته از حیوانات دگرگون شد.شاید به نظر برسد که این حیوانات قدری گوشتالو هستند ولی شاید تعجب کنید اگر بدانید در هنگام مسابقه با انسان ها این اسب های آبی هستند که پیشی می گیرند.اسب های آبی می توانند به طور متوسط ​​5 دقیقه نفس خود را حبس کنند . این مدت زمان کافی برای پیاده روی در امتداد بستر دریاچه و کف رودخانه است. جای تعجب نیست که نام مستعار آنها “اسب رودخانه” است! 

 اسب آبی

اسب‌های آبی در آب مدفوع می‌کنند. سرگین آنها عناصر اساسی اساسی برای زنجیره غذایی را فراهم می کند. میکروارگانیسم های کوچک از آن تغذیه می کنند و سپس حیوانات بزرگتر از آن موجودات تغذیه می کنند.  از آنجا که غذای مورد علاقه اسب‌های آبی علف کوتاه است، آنها این علف‌ها را به خوبی مرتب می‌کنند که ممکن است به جلوگیری از آتش‌سوزی علف‌ها کمک کند. اسب آبی بخش مهمی از اکوسیستم آفریقا است.

 اسب های آبی به عنوان خطرناک ترین حیوانات در آفریقا شناخته شده اند!آنها در برابر شکارچیان بومی که از گوشت و دندان آنها سود می برند عکس العمل نشان می دهند و بومیان را تهدید می کنند. دندانهای قیچی مانند اسب آبی بطور مداوم رشد می کنند. آنها از عاج ساخته شده و حتی گران قیمت تر از عاج فیل هستند، زیرا با گذشت زمان زرد نمی‌شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی جعبه هرم مقوایی برای هدیه

خمیازه یک اسب آبی به معنی خواب آلودگی یا خستگی او نیست، بلکه یک ژست تهدید است که دندانهای بزرگ و تیز او را نشان می‌دهد که قادر به دو نیم کردن یک قایق کوچک تنها با یک گاز هستند. اسب های آبی که بی باکانه از جوان ترها و قلمرو خود دفاع می کنند  بیشتر از هر حیوان وحشی دیگری مسئول کشته شدن انسانها در آفریقا هستند.عمر اسب آبی در حدود 45 سال است و عمدتا غذای این حیوان علف و گیاهان است.

اسب‌های آبی گیاه‌خوار هستند، یعنی سوخت بدن خود را با گیاهان تغذیه می‌کنند! اسب های آبی هر شب به طور متوسط ​​80 پوند علف می خورند .    

بچه اسب های آبی گوساله نامیده می شوند و در هنگام تولد بین 30 تا 50 پوند وزن دارند .

اسب‌های آبی در فهرست موجودات در معرض خطر انقراض قرار نگرفته‌اند، اما واقعا در معرض انقراض هستند. اسب‌های آبی با شکار غیرقانونی و تکه تکه شدن زیستگاه‌ها یشان مواجه هستند. علت اصلی تکه تکه شدن زیستگاه، بلایای طبیعی ناشی از فعالیت های انسانی و تغییرات آب و هوایی است. کشاورزی صنعتی عامل اصلی انتشار گازهای گلخانه ای و محرک اصلی تغییرات آب و هوایی است.

t در مورد اسب آبی بیشتر بدانید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *