روزنوشته های کلانتر پفک؛ بازی های هیجان انگیز بکنید

بازی های هیجان انگیز
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ بازی های هیجان انگیز بکنید
بازی های هیجان انگیز

یکی از فعالیت‌هایی که هر انسان و هر گربه‌ای باید در زندگی انجام بدهد بازی‌کردن است. الآن دارید می‌گویید «عه، کلانتر، قبلاً که این موضوع را گفته بودی» بعضی‌هایتان هم می‌گویید «دمت گرم پفک، به نکته‌ی مهمی اشاره کردی!»

به هر حال من نمی‌خواهم حرف تکراری بزنم. پفک و حرف تکراری؟ محال است. هر روز زندگی من پر از اتفاقات تازه است پس چرا باید نگاه دیروز را به امروز داشته باشم؟ بگذارید حرفم را بزنم بعد ببینید تکراری هست یا نه!

داشتم می‌گفتم که از فعالیت‌های مهم بازی‌کردن است. شما نگاهی به بازی‌های قدیمی دوران پدر و مادرتان بیندازید. ببنید چقدر هیجان داشته‌اند. همین گرگم به هوا و بالا بلندی. وای که من می‌میرم برای بازی‌های هیجانی. خوب است گاهی انرژی‌تان را تخلیه کنید.

بالا بلندی بازی کنید

خب، یک‌سری‌هایتان همین‌طور که گوشی به دست دراز کشیده‌اید از این پهلو به آن پهلو شدید و می‌گویید: «اوووووو، ما خودمان در روز کلی انرژی می‌سوزانیم. دیگر انرژیی برای سوزاندن در بالا بلندی باقی نمی‌ماند.»

اشتباه نکنید. انرژی آدم هیچ‌وقت با چت‌کردن و بازی‌های کامپیوتری و کمک‌کردن در کارهای خانه و خریدن نان نمی‌سوزد. شما باید درست و حسابی انرژی بسوانید. یعنی کمی هم هیجان چاشنی فعالیت‌هایتان بکنید تا حسابی انرژی بسوزانید.

صدای یکی از شماها را شنیدم که گفت: «ما عصرها توی کوچه فوتبال بازی می‌کنیم. دیگر هیچ نایی نداریم.»

عزیزم، فوتبال هم خوب است اما من می‌گویم بازی‌ای انجام بدهید که در آن هیجان وجود داشته باشد. مثلاً همین بالا بلندی را نگاه کنید. شما از ترس یک گرگ باید روی بلندی بدوید. تصور کنید آن زمان که گرگ به شما نزدیک می‌شود باید با سرعت بدوید و حتی ممکن است جیغ و داد به راه بیندازید و حسابی از ته دل بخندید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رونمایی از آهنگ جدید محسن چاوشی در آخرین شب پاییزی

می‌بینید چقدر لذت‌بخش است؟ حتی تصورش هم آدم را شاد و شنگول می‌کند. پس منتظر چه هستید؟ بلند شوید و با دوستانتان قرار بگذارید و بروید بازی. فقط مواظب باشید زیاد جیغ و داد نکنید که صدای همسایه‌ها در نیاید. لطفاً به جای من هم هیجان را تجربه کنید.

آنچه محققان درباره‌ی هیجان می‌گویند

خوب است بدانید محققان گفته‌اند هیجان فواید متعددی دارد. یکی از آن‌ها تقویت روحیه‌ی هنری است. هم‌چنین آن‌ها مانند داروهایی عمل می‌کنند که می‌توانند در روحیه‌ی ما تأثیر فوق‌العاده داشته باشند. البته فراموش نکنید این‌ها نتیجه‌ی هیجان مثبت و به اندازه است. چون ما هیجان منفی هم داریم. مثلاً خشم یک هیجان منفی است.

خب دیگر بلند شوید. اصلاً امروز روز بازی‌های هیجانی است. همین حالا در محله می‌چرخم و آمارتان را می‌گیریم که ببینم کی به حرفم گوش داده و کی گوش نداده. جایزه‌ی حرف‌گوش‌کن‌ها هم پیش من محفوظ است.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و بازی‌های هیجانی

یکی از نیازهای ما در زندگی، تجربه‌ی هیجان است. در شرایط هیجان‌زدگی می‌توانیم جیغ و داد کنیم و از ته دل بخندیم و حسابی سرحال بشویم. یکی از این موقعیت‌ها که می‌تواند هیجان‌انگیز باشد انجام‌دادن بازی‌هایی مثل بالا بلندی و گرگم به هوا است. البته سعی کنید در محیط‌های مناسب این بازی‌ها را انجام بدهید تا با سر و صدایتان مزاحم دیگران نشوید.

توضیح تصویر

تصویری از اینجانب، زمانی که در بازی بالا بلندی از دست گرگ فرار می‌کردم! یادش به‌خیر، چه لحظات هیجان‌انگیزی بود!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آب زیر کاه؛داستان ضرب المثل های فارسی

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ بازی های هیجان انگیز بکنید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *