روز انیمه چه تاریخی است؟

روز ملی انیمه
t روز انیمه چه تاریخی است؟

روز انیمه

روز انیمه روز بسیار خاص و متفاوتی برای علاقه مندان به این حوزه است. انیمه یکی از مهم ترین جنبه های فرهنگی  ژاپن مدرن است. کلمه “انیمه” از کلمه انگلیسی “انیمیشن” گرفته شده است. در ژاپن، برای اشاره به هر نوع انیمیشن از واژه انیمه  استفاده می شود. اما در بقیه جهان، فقط به محتوای تولید شده در سرزمین آفتاب تابان یعنی ژاپن  اشاره دارد. تاریخچه ساخت انیمه به اوایل قرن بیستم باز می گردد.

اجازه دهید همین اول کار دو موضوع را شفاف سازی کنیم. اول اینکه انیمه، با انیمیشن فرق دارد. دوم، اینکه انیمه برای کودکان ساخته نشده است. بلکه بیشتر جوانان و بزرگسالان بیننده انیمه ها هستند. موضوعات این انمیه ها چندان ربطی به دنیای کودکان ندارد.

انیمه ناروتو

انیمه، در ژاپن متولد شد و امروز، به نوعی نماد فرهنگ این کشور به شمار می‌رود. انیمه خیلی زود توانست علاوه بر ژاپن در کل جهان جایگاه بسیار خوبی پیدا کند.انیمه سبک‌ها متفاوتی دارد و تنوع آن بسیار زیاد است. انیمه‌ها برای تمامی سنین رده بندی‌های متفاوتی دارند. انیمه در دنیای امروز، جایگاه ویژه‌ای دارد و روز جهانی انیمه شاید بهترین روز برای تماشا یک انیمه باشد. شما می‌توانید در این روز یکی از بهترین انیمه های اکشن را مشاهده کنید.

تاریخچه روز انیمه

واژه “انیمه” به کارتون‌ها و انیمیشن‌های ژاپنی اشاره دارد. یکی از ویژگی‌های خاص انیمه ژاپنی چشمان بزرگ شخصیت‌هاست.در دهه ۹۰ میلادی، انیمه ژاپنی  طرفداران بسیاری بین نوجوانان و جوانان  ژاپنی پیدا کرد.

انیمه گینتاما

روز انیمه توسط طرفداران انیمه در بسیاری کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود. برای اولین باراین روز در سال ۱۹۷۵ در توکیو جشن گرفته شد. بیش از ۷۰۰ طرفدار انیمه در این رویداد شرکت کردند. امروزه، جشنواره‌های مختلف برای طرفداران انیمه ژاپنی در آسیا، آمریکا و انگلیس برگزار می‌شود.طرفداران انیمه این روز را در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف جشن می‌گیرند. آن‌ها عکس پروفایل خود را به شخصیت های انیمه های محبوب خود تغییر می دهند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دیدگاه شماره (6)؛ فاطمه چلویی

تاثیر مانگا بر انیمه

مانگا نوعی کمیک بوک ژاپنی است که در بین نوجوانان طرفدار زیادی دارد. مانگا تأثیر بسیار زیادی بر موفقیت انیمه داشته است. به این دلیل که همان طور که انیماتورها سبک‌های خود را کامل می‌کردند، هنرمندان مانگا نیز بر کیفیت کارهای خود می افزودند. هنر برای قرن‌ها بخش عظیمی از فرهنگ ژاپنی بوده است و گفته می‌شود که مانگا از طومارهایی سرچشمه گرفته است که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد، شاید مانگا حتی برسبک خواندن از راست به چپ ژاپن تأثیر گذاشته است.

انیمه های اکشن

انیمه هایی با صحنه های اکشن، مبارزه و جنگ انیمه‌های اکشن هستند.

چند مورد از معروف‌ترین انیمه های ژانر اکشن عبارتند از:

  1. ناروتو (Naruto)
  2. بلیچ (Bleach)
  3. ون پیس (One Piece)
  4. دراگون بال (Dragon Ball)
  5. ایتاشی (Attack on Titan)

انیمه دبیرستان مردگان

 

 

منبع

 

t روز انیمه چه تاریخی است؟
3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *