بزرگ ترین گرگ های جهان

بزرگ ترین گرگ های جهان
t بزرگ ترین گرگ های جهان

بزرگ ترین گرگ های جهان از نوع گرگ‌های خاکستری هستند. گرگ ها عمدتاً به سه گونه گرگ اتیوپیایی، گرگ قرمز و گرگ خاکستری تقسیم می‌شوند. با این حال، بین انواع گرگ‌ها در این دسته‌ها تمایز قائل شده و آن‌ها را در زیرگونه‌ها سازماندهی می‌کنند.

نزدیک به 40 زیرگونه از گرگ‌ها به طور رسمی شناخته شده‌اند که بزرگ‌ترین آن‌ها در دسته گرگ‌های خاکستری قرار می‌گیرند.بسیاری از مردم همه زیرگونه‌های گرگ خاکستری را نیز جزو گونه گرگ خاکستری می‌دانند و این گونه را بزرگ ترین گرگ های جهان می‌نامند. در ادامه شما را با 5 مورد از بزرگترین زیرگونه های گرگ در جهان آشنا می‌کنیم.

بزرگ ترین گرگ در جهان

گرگ دشت‌های بزرگ

علیرغم اینکه این نوع گرگ، رایج‌ترین گونه گرگ در ایالات متحده است؛ جمعیت گرگ‌های دشت بزرگ در اثر شکار و به دام انداختن تا حد انقراض آسیب دیده‌اند و تنها تعداد کمی از گرگ‌های زنده مانده در نزدیکی مرز کانادا باقی ماندند. تلاش‌هایی برای کمک به جهش جمعیت انجام شده است و این جمعیت در حال افزایش است.بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که این زیرگونه چشمگیر و گسترده گرگ شامل گونه‌هایی مانند گرگ کوه راکی ​​شمالی است که زمانی به عنوان زیرگونه جداگانه‌ای شناخته می‌شدند.

بزرگ ترین گرگ در دنیا

گرگ داخلی آلاسکا – (Canis lupus pambasileus)

این زیرگونه که به عنوان گرگ یوکان نیز شناخته می‌شود، در آلاسکا و یوکان زندگی می‌کند. گروه بسیار باهوش و مراقب گرگ‌های داخلی آلاسکا یک کار گروهی هماهنگ انجام می‌دهند و آن هم شکار طعمه‌های بسیار بزرگ مانند گاومیش کوهان دار و گوزن است.آنها عموماً شکار خود را احاطه کرده و دور شکارشان می‌چرخند و از هر طرف به آن حمله می‌کنند. رنگ های گرگ داخلی آلاسکا به طور کلی از سیاه تا سفید متغیر است. رنگ مشکی در این نوع گرگ از همه رایج‌تر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کشف راز رابطه نبوغ و اختلالات روانی

عکس بزرگترین گرگ جهان

توندرا ولف – (کانیس لوپوس آلبوس)

همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، گرگ توندرا با آب و هوای بسیار سرد سازگار است. بدن این گرگ  پوشیده از موهای خاکستری و سیاه است که گرمای بسیار خوبی برای گرگ فراهم می‌کند. این شکارچیان ماهر مانند اکثر گرگ‌ها به صورت دسته جمعی شکار می‌کنند. آن‌ها همچنین شکار انتخابی انجام می‌دهند و اعضای پیر، بیمار و ضعیف گله‌های گاومیش کوهان دار را شکار می‌کنند.

در حالی که این گرگ‌های قدرتمند در منطقه بسیار وسیع‌تری از شمال اروپا زندگی می کننداما  گونه  آنها به خاطرشکارچیها که دنبال  پوست‌های زیبایشان هستند به خطر افتاده است.  جمعیت  گرگ‌های توندرا به شدت کاهش یافته اما اکنون عمدتاً در شمال قطب شمال و شمال روسیه بیشتر یافت می شوند.

بزرگترین و وحشی ترین گرگ جهان

گرگ اوراسیا – (کانیس لوپوس لوپوس)

گرگ اوراسیا بر اساس میانگین وزن به طور متوسط ​​بزرگ‌تر از گرگ توندرا هستند. در حالی که این گرگ‌ها را می‌توان در سراسر اروپای غربی، اسکاندیناوی و چین یافت، بزرگ‌ترین نمونه آنها در روسیه قرار دارند. متراکم‌ترین جمعیت این گرگ‌های مقاوم در روسیه نیز یافت می‌شود.

ویژگی اصلی که گرگ اوراسیا را از سایر زیرگونه‌ها متمایز می‌کند، ظاهر این گرگ است. رنگ بدن آنها بسیار متفاوت است و بین کرم، قرمز، مشکی، خاکستری یا هر ترکیبی از این‌ها در نوسان است.رژیم غذایی گرگ اوراسیا به اندازه زیستگاهش متنوع است. آن‌ها نه تنها غذاهای معمولی مانند گوزن و گوسفند را می‌خورند، بلکه جوندگان، قورباغه‌ها و مارمولک‌ها را نیز می‌خورند.

تصویر بزرگ ترین گرگ جهان

گرگ دره مکنزی – (Canis Lupus Occidentalis)

گرگ دره مکنزی بزرگ ترین گرگ جهان است. این غول پشمالو که به عنوان گرگ شمال غربی یا گرگ الوار کانادایی نیز شناخته می‌شود، در شمال غرب پرسه می‌زند و در دره رودخانه مکنزی رفت و آمد می‌کند. رودخانه مکنزی طولانی‌ترین سیستم رودخانه‌ای در کانادا است و اکوسیستم وسیعی را فراهم می‌کند که در آن بزرگ ترین گرگ های جهان می‌توانند رشد کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روزه داری با دهان خوشبو به کمک دانه هل،ملکه ادویه ها

این گرگ‌ها دارای اندام‌های محکم و ریه‌های بزرگی هستند که برای تنفس در ارتفاعات بالاتر مناسب است. این ساختار بدنی آن‌ها را قادر می‌سازد در زیستگاه طبیعی خود سلطنت کنند. گرگ‌های دره مکنزی در مقایسه با گونه لاغرتر خود، بزرگ‌ترین زیرگونه‌های گرگ هستند.

منبع

رابطه ژنتیکی سگ و گرگ

t بزرگ ترین گرگ های جهان
4.9/5 - (52 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *